• Zabaví
  • Podle dobré předlohy
  • SBS
  • Krátké a lineární
  • Nic neobvyklého

Tři slova – lehce nadprůměrná akce.

Robert Ludlum’s The Bourne ConspiracyVýcvik špiona Jamese Bourna stál americkou vládu třicet milionů dolarů. Jenže po jeho úspěšném splnění se vydal na opravdu hutnou pařbu plnou alkoholu a drog. A jak to tak chodí, tak Jason si nepamatuje vůbec nic. Nejspíš se navíc spřátelil s přítelkyní někoho vysoce postaveného, protože samotná vláda ho teď chce mrtvého. Nevadí, Jason umí kung-fu i kung-pao, takže přežije útoky protivníků a ani nezemře hlady.

Bourne Conspiracy je akcí, která vychází z literární předlohy The Bourne Identity, první z šestice knih, a také z filmu Agent bez minulosti s uhlazeným fešákem Mattem Damonem v hlavní roli. Z něho si bere především styl a spád, který je opravdu zběsile zběsilý.

Kromě vlastních pěstí využije Bourne v boji i střelné zbraně.

Hra je založena především na kontaktním boji, který je Jasonovou specialitou. Huh, Robert Ludlum’s The Bourne Conspiracyheh a nepřítel padá k zemi. Hra disponuje takzvaným SBS, čili Stupidním Bojovým Systémem. Jedno tlačítko slouží pro silný úder, druhé pro lehký a třetí pro blok. Je tedy jasné, že vás souboje začnou nudit velmi brzy, i když možná ne tak rychle, jak byste podle SBS čekali. Na souboje se totiž hezky kouká. Při úspěšném boji vám totiž začne narůstat adrenalin, díky kterému budete schopni rychle zakroutit krkem řadovým nepřátelům. I na bossy platí adrenalin slušně, jen nezpůsobuje okamžité zlikvidování.

Trailer

Adrenalin si můžete nabít až třikrát a pokud bojujete s až třemi nepřáteli zároveň, tak je můžete zlikvidovat najednou. Představí se vám totiž značně klišé tlačítková sekvence, kterou musíte správně namačkat. Takovýchto situací je ve hře několik a mnoho z nich přichází znenadání. Velkým plusem soubojů je i využití prostředí. Jakmile totiž použijete adrenalin, tak Jason využije tu láhev, tu zeď a onde jiné Robert Ludlum’s The Bourne Conspiracypomůcky k zlikvidování nepřátel.

Kromě vlastních pěstí využije v boji proti nepřátelům neohrožený agent se ztrátou paměti i střelné zbraně a s nimi i krycí systém, tak trošku ve stylu Gears of War. Zbraní je málo a navíc odstřelovačka funguje jako ona zmiňovaná tlačítková sekvence. Vystačit si tedy budete muset s pistolí, kulometem a brokovnicí. Samozřejmě najdete několik obdob základních zbraní, ale na to v BonusWebu nehrajeme.

Hra běží na Unreal Enginu 3.0 a nutno říci, že tvůrcům se ho povedlo využít opravdu dobře.

Podíváte se do jedenácti různorodých levelů, které ale trpí jednou velkou vadou. Jsou extrémně lineární. Ztratit se v nich nelze, ale tvůrci zřejmě nabyli dojmu, že to jde, a tak Jasona vybavili speciálním instinktem, který ukáže hráči cestu i nepřátele. Ještě, Robert Ludlum’s The Bourne Conspiracyže tu je výběr obtížnosti, jinak by hru zvládla i nepříliš chytrá opice Pao-Pao z pekingské zoologické zahrady.

Aby tvůrci trochu obměnili strukturu hry, tak do Bourne Conspiracy zakomponovali jednu jezdící kapitolu. Honička v ulicích Paříže vám bude známá i z filmové předlohy a moc zábavná není. Mini Cooper se neovládá příliš přívětivě. Získaný adrenalin můžete využít ke zpomalení času a lehčímu vyhýbání se protijedoucím vozidlům. Hra není příliš dlouhá, avšak nelze jí upřít určitou zábavnost. Zhruba tak na dva dny. Více jak osm hodin čistého času v ní není.

Bourne zapomněl na svoji minulost, ale vy určitě nebude moci zapomenout hře absolutní absenci podpory Xbox Live. Co to má být? Blíží se polovina roku 2008 a na přítomnost online podpory jsme si zvykli stejně jako na balenou vodu a reklamy Robert Ludlum’s The Bourne Conspiracyuprostřed filmů. Ani offline multiplayer hra neobsahuje, ale při kvalitě bojového systému je to možná nakonec i dobře.

Samotný příběh pak špatný není, ale je to do velké míry tím, že čerpá ze zmiňované knižní předlohy Roberta Ludluma. Kopíruje přitom výhradně první knižní díl a finišuje dějem jeho přímého pokračování. Mimochodem, víte, že kromě původní trilogie od Ludluma existují i další tři díly od spisovatele Erica van Lustbadera, které stojí za starou bačkoru?

Zběsile zběsilé

Celá hra má hodně akční tempo. Neustálé souboje, střelba a celkové její pojetí je značně frenetické. Aby tvůrci dosáhli ještě více zběsilého spádu hry, tak implementovali poskakující kameru, která evokuje rychlý pohyb. Tudíž skáče jak nadržený kohout v kurníku. Za chvíli si ale uvědomíte, že je to docela hloupost, a zhruba po první hodině hraní vás tak tento efekt omrzí.

Robert Ludlum’s The Bourne ConspiracyVizuální podoba hry se povedla. Bourne Conspiracy běží na Unreal Enginu 3.0 a nutno říci, že tvůrcům se ho povedlo využít opravdu dobře. Modely postav jsou detailní a je na nich vidět i určitá míra zranění. Prostředí je špičkové a interaktivní, takže co víc si přát? Hry jako Hour of Victory ukázaly, že i s dobrý enginem lze vytvořit hru s velmi špatnou grafickou stránkou. Stejně jako slušná grafika, tak anii povedená fyzika hře nechybí. Tu obstarává engine Ageia PhysX.

No a pokud budeme hovořit o hudbě, tak také pouze v superlativech. Motivy jsou skvělé a jen nepatrně pokulhávají za těmi filmovými. I zvuky jsou na velmi vysoké úrovni. Celkově lze audiovizuální stránku ohodnotit jako povedenou a aby také ne, když má certifikát George Lucase Skywalkera, jménem THX.

Máme tu tedy krátkou, zábavnou, avšak nepřekvapující akci, založenou na slušné předloze, kterou mají na svědomí High Moon Studios, tvůrci zábavné FPS Darkwatch. Takže tentokrát lehký nadprůměr!

60 %

69 %