Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V MotoGP 10/11 si Karla Abrahama do královské kubatury musíte stáhnout

aktualizováno 
Hra MotoGP 10/11 vám umožní stát se mistry královské motocyklové disciplíny a ukázat našim jezdcům, jak se to má jezdit. Nový ročník se navíc povedl o dost více než posledně, takže virtuální motorkáři budou mít opět o zábavu postaráno.
75

MotoGP 10/11

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Monumental Games

  • Režim kariéry, nově i kooperativně
  • Spousta nastavení
  • Licence a aktuální soupisky z internetu
  • Druhá šance
  • Příliš agresivní umělá inteligence
  • Vizuálně neohromí

MotoGP 10/11 je znatelně lepší, než jeho předchůdce. Báječnou kariéru si nyní zahrajete i kooperativně. Jen se připravte na agresivní soupeře.

Herní karta

Moto GP 10/11

Závodní sezóna MotoGP 2011 právě začala, a tak na pultech obchodů nemůže chybět ani nová videohra s touto licencí. MotoGP 10/11 nabízí kompletní soupisky z loňské sezóny a všech 18 okruhů. Z minulé hry chybí jen Donigton, který byl nahrazen známou tratí Silverstone a novinkou je i okruh MotorLand Aragon.

MotoGP 10/11

V nabídce jsou i všichni jezdci, včetně českých závodníků Jakuba Kornfela v kubatuře 125 ccm a Karla Abrahama v Moto2. Aktuální statistiky z probíhající sezony budou ke stažení z PlayStation Network, takže mějte svoji konzoli připojenou k internetu. Abraham pak rázem poskočí do elitní třídy MotoGP.

Hra nabízí pět hlavních režimů a díky nim vám hra vydrží hezkých pár týdnů. Světový šampionát nabízí možnost vyhrát sezonu s některým ze závodníků. Oproti režimu kariéry je také od začátku možné si vybrat mezi kubaturami. Šampionát také nabízí možnost vylepšovat si motocykl a získávat reputaci.

MotoGP 10/11

Za hlavní režim hry však stále považujeme mód kariéry, ve kterém se do závodního světa dvou kol vrhnete sami za sebe. S vytvořeným jezdcem vás čekají vlastní vizuální úpravy. Lze si vybrat kombinézu, helmu, měnit jejich barvy apod.. Začínat budete s malým rozpočtem, za který si pořídíte některou z horších motorek kubatury 125 ccm. Brzy se však pustíte do závodění, které se rázem stane tutoriálem, kde vám vysvětlí, co a jak ve hře funguje a co se pro správné závodění sluší.

S přibývajícími financemi si budete moci pořídit lepší motocykl a brzy si vás také všimnou sponzoři, kteří vám rádi zaplatí za umístění svého loga na vaší helmě. Tedy pokud budete projíždět cílovou rovinkou jako jedni z prvních. Pro úspěšný průběh kariéry bude také zapotřebí zaměstnat technika a manažera.

Technik se bude starat o výkon vašeho motocyklu, který bude časem možné vylepšovat ve čtyřech kategoriích: v rychlosti, akceleraci, brzdění a v ovladatelnosti. Než ale k vylepšení motocyklu dojde, váš technik si s tím nejdříve bude muset dát pár dní práci. Samozřejmě je možné před každým závodem nastavit nejrůznější možnosti. Manažer se pak bude starat o ty nejlepší nabídky pro vaši kariéru, získá kontakty na sponzory atd.

MotoGP 10/11

Režim kariéry jede ve větrném pytli vytvořeném předchozí hrou, na níž byla nejlepší právě kariéra. Nyní je ještě přehlednější, propracovanější a zábavnější. Než se z kubatury 125cc propracujete do MotoGP, uplyne spousta času a z vás se stanou zkušení virtuální závodníci. Nejlepší novinkou pak v tomto režimu zůstává kooperace. V dlouhých šampionátech tak nyní budete moci závodit společně s kamarádem ve dvou.

Důležité je i budování reputace. Té samozřejmě uškodí padání nebo srážka s dalším jezdcem, zatímco časté předjíždění a vítězství ji zvyšují. Během závodů vám hra představí i takzvané dynamické úkoly. Jde obvykle o sražení jiného jezdce nebo o narušení jeho koncentrace. Reputace vám pak poroste ještě rychleji.

Režim výzev je pak specifickým ježděním obvykle na čas. Ten vám dochází závratnou rychlostí a získáte ho jen úspěšným ježděním, předjížděním a jízdou ve větrném zákrytu. Time Trial je pak přesně pro ty, kteří se chtějí stát se svými zajetými časy, respektive jejich statistikami, nesmrtelnými na PlayStation Network.

MotoGP 10/11

Jestli dáváte přednost závodění ve více hráčích, jste na správné adrese. Vedle kooperace v kariéře je možné závodit v multiplayeru jen pro radost, v hodnocených závodech i celých šampionátech. Zatímco na jedné konzoli se vyřádí na rozdělené obrazovce maximálně dva hráči, do hry přes internet se může připojit až dvacet virtuálních závodníků.

Nejdůležitějším aspektem pro posuzování motocyklové hry však nadále zůstává jízdní model a ten prošel od minulé edice několika změnami. Pryč je pocit arkádového ježdění s prvky simulace. Jízdní model je nyní nejblíže skutečnosti od doby, kdy licenci na hry MotoGP vlastní Capcom.

Motocykly jsou o poznání těžší, než tomu bylo v minulosti. Mnohem propracovanější je i naklánění v zatáčkách. Nyní máte mezi nohama opravdovou uřvanou mašinu. Samozřejmě záleží, s jakou kubaturou právě jezdíte. Stroje o objemu 125 ccm jsou vratké, Moto2 jsou rozumným kompromisem pro středně zkušené závodníky a MotoGP motocykly jsou opravdu těžkými stroji.

MotoGP 10/11

Větší důraz je kladen i na brzdění. K dispozici jsou tradičně dvě brzdy, přední a zadní. Opovažte se ale v zatáčkách brzdit příliš. Přetočíte svůj stroj a budete svědky držkopádů, které konečně vypadají dobře.

Motorky na trati sedí dobře, jakmile však vyjedete mimo okruh do trávy nebo písku, připravte se na pořádnou divočinu. Jízdu na trati ovlivňuje i počasí, především déšť. I když není MotoGP 10/11 stoprocentní simulací, má k ní i v rámci série zatraceně blízko.

Druhá šance

V menu je k dispozici zázračná možnost druhé šance. Pokud se tak rozplácnete na trati jak širocí, tak dlouzí, budete mít možnost svůj nezdar napravit. Stačí si vyvolat menu podobné replayi a závod vrátit v čase do té doby, abyste se vyhnuli už prožitému nezdaru. Naprosto nereálné? Jednoznačně. Užitečné? Taky tak. Vzhledem k vražedně agresivní umělé inteligenci soupeřů nám tato nefér výhoda nevadila a už vůbec nedevalvovala obtížnost. Jen se vracejte v čase, jak je libo.

MotoGP 10/11

Pokud by pro vás bylo závodění příliš těžké, je možné zapnout spoustu pomocných nastavení. Od automatického řazení, přes lehčí ovladatelnost, až po barevný pruh, který vám ukáže, jestli máte dupnout na plyn, nebo naopak ubrat. K dipozici jsou čtyři druhy nastavení obtížnosti. Doporučujeme ale se minimálně v začátcích nepřeceňovat.

Umělá inteligence soupeřů vám bude dělat ve hře největší starosti a závodění vám bude nejvíce komplikovat. Počítačem řízení závodníci jsou chytří, avšak značně agresivní a neodpustí vám žádnou chybu.

Nejednou se do vás nebudou bát přímo narazit či agresivně předjíždět. Jakmile se jen trochu špatně nakloníte, či vyjedete mimo trať, vaší chyby využijí a předjedou vás. K závodění to patří i v reálu, ale zde se to děje až příliš často.

Vizuální podoba hry od minulého ročníku prošla jen minimálními změnami. Tratě nenabízí příliš detailů k prohlédnutí, byť jsou textury ostré. Animace závodníků je vcelku dobrá, ale už jsme viděli i lepší. Modely postav nemají skoro žádné detaily. Přesto se na hru nedívá úplně nejhůře.

MotoGP 10/11

Pokud by se vám vaše jízda líbila, je možné využít možností replaye a závod si donekonečna přehrávat z nejrůznějších úhlů, vzdáleností a pozic.

Hudební doprovod je tak nevýrazný, že je skoro nemožné zaregistrovat ho přes hluk motorek. Samotné zvuky strojů jsou však výborné. Je slyšet, že jde opravdu o zvuk jedoucí motorky a ne sekačky na trávu.

MotoGP 10/11 má příliš vražednou umělou inteligenci protivníků a z jeho grafické podoby vám na zem čelist nespadne. Přesto je to povedená závodní hra, která si zaslouží vaší pozornost, ať virtuální motocykly milujete nebo to chcete jen zkusit.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

81 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 87 čtenářů





Nejčtenější

Kingsglaive: Final Fantasy XV
Vydavatelství: Nepřestáváme hry poskytovat kvůli negativním recenzím

Společnosti Square Enix a Koch Media odmítají nařčení španělského herního webu AreaJugones, kterému prý kvůli kritickým recenzím nechtějí zpřístupňovat nové...  celý článek

Steep
RECENZE: Zimní sportování ve Steep ukazuje, že velké ambice nestačí

Pokud doufáte ve strhující hru věnovanou zimním sportům, doufejte dál. Ze Steep budete zklamaní.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.