Valhalla - 3D adventura bez konce?

No jo, časy se mění a herní developeři se snaží hráče zaujmout i jakkoliv nesmyslně znějící novinkou. Kdo z vás by se přece pustil do hry s vědomím, že se konce stejně nikdy nedočká... Jenže ono na té Valhalle a jejím prapodivném konceptu přeci jen něco bude...

Valhalla & The Curse of InfinitySpolečnost Vulcan Software je známa především dnes již minoritní skupince vlastníků počítačů Amiga, pro které od svého vzniku (1994) vytvořila neskutečných patnáct úspěšných dobrodružných her. Asi nejznámější byla třídílná série Valhalla, jejíž jednotlivé díly (Valhalla & The Lord of Infinity, Valhalla Before the War a Valhalla & the Fortress of Eve) se staly vůbec prvními plně namluvenými adventurami na Amize (raději ani nechci odhadovat počet disket a tu diskotéku při jejich neustálém vyměňování :o)). Od vydání poslední Valhally již uběhlo dlouhých pět let a společnost Vulcan se rozhodla pro návrat k této legendě, a to ne zrovna ledajaký. Naštěstí pro nás, "písíčkáře", si Vulkáni uvědomili, že Amiga je dnes již jaksi pasé a svoji novou hru, oficiálně nazvanou Valhalla & The Curse of Infinity, připravují pro námi tolik oblíbenou platformu s operačním systémem od brejlaté americké "brány".

Stejně jako původní trojlístek, i nová Valhalla se bude odehrávat ve stejnojmenné pohádkové zemi plné tajemných hradů, jeskyní a samozřejmě i spousty nadpřirozených bytostí. Nemine nás klasická náplň všech dobrodružných her - tedy řešení velkého množství logických hádanek, sbírání užitečných předmětů a hlavně konverzace s více než padesáti interaktivními charaktery. Výrazný posun zaznamenáme pochopitelně v grafice, kdy si hra oblékne nový a (snad) slušivý 3D kabát Valhalla & The Curse of Infinity(v předchozích dílech byl použit klasický pseudo3D izometrický pohled). Prozatím uveřejněné screenshoty, které můžete vidět tady kolem, bohužel pocházejí pouze z technologického dema enginu Mother3D, na němž Valhalla poběží. Krom grafiky se ale dočkáme i hromady dalších, mnohdy dosti svérázných vylepšení a nápadů.

"Největší adventura na světě" nebo "Neustále se rozvíjející hra bez konce" - to jsou nejčastější reklamní slogany objevující se na oficiální webové stránce hry nebo v dostupných press kitech. Co si ale pod nimi lze představit? To se vám nyní pokusím vysvětlit. V podstatě se dá říci, že se bude Valhalla skládat z jistého, prozatím neznámého počtu jakýchsi "epizod", které budou produkovány samostatně a měly by na sebe vzájemně navazovat. Po dokončení první epizody si tedy budete moci zakoupit epizodu druhou, pak třetí, čtvrtou... a tak dále, dokud s jejich tvorbou autoři nepřestanou, nebo dokud vás hra nepřestane bavit... a nebo dokud vám nedojdou peníze :o). Každopádně cena každé epizody by měla být "přijatelná", takže nemusíte mít strach, že se bude jednat o šikovně zakamuflovanou ždímačku peněženek. Zajímavě autoři vyřešili i distribuci - jednotlivé scénáře si budete moci stahovat pomocí internetu z webové stránky hry, přičemž placení vám usnadní vaše kreditní karta. Je sice pravda, že obzvláště našinci mohou mít se stahováním tak objemného počtu dat problémy (první epizoda bude zabírat cca. 300 MB), Valhalla & The Curse of Infinitynicméně je nutné brát v úvahu i s tím spjaté cenové zvýhodnění hry. Osobně jsem zvědav, jak celý tento netradiční projekt dopadne a jaká na něj bude odezva ze strany hráčské obce.

Krom hry samotné autoři slibují i řadu soutěží například o získání dalších epizod zdarma nebo o různé upomínkové předměty. Na své webové stránce dokonce plánují otevřít virtuální hospůdku, v níž budou moci hráči mezi sebou klábosit, vzájemně si pomáhat nebo dokonce vyměňovat ve hře pracně nabyté vzácné předměty (na realizaci toho posledního jsem fakt zvědavý).

Vzhledem k tomu, že tvůrci Valhally nejsou žádní začátečníci či snad dokonce amatéři (mají řadu zkušeností například s filmovou produkcí), nemusíme se snad obávat, že by se z této nadějné hry vyklubal výrazně nekvalitní produkt. První epizoda by měla být k dispozici ke stažení začátkem příštího roku, další pak budou následovat v zatím neupřesněných časových intervalech. Minimální konfigurace je prozatím stanovena na Pentium 233 s 32 MB RAM a 3D akcelerátorem.