Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzniká revoluční zařízení od Valve, vyzve příští Xbox i PlayStation

aktualizováno 
Dobyli žánr stříleček a ovládli digitální trh s hrami. Dalším krokem bude souboj o obývací pokoje. Spekulace z letošního března se totiž potvrdily a společnost Valve skutečně vyvíjí vlastní hardware. A to může zkomplikovat život tradičním konzolovým výrobcům Microsoftu a Sony.

Tento obrázek na svém Twitteru v roce 2012 zveřejnil jeden z vývojářů Valve společně se specifikacemi, které odpovídají předpokládané sestavě Steamboxu.

Prvním krokem k revolučnímu zařízení bylo zveřejnění Big Picture módu pro aplikaci Steam. Ten nabízí speciální uživatelské rozhraní, uzpůsobené televizním obrazovkám i konzolovému ovladači. Valve také pracuje na podpoře operačního systému Linux, pro který již vyvíjí speciální verze některých her. Společnost například potvrdila práce na linuxové verzi zombie akce Left 4 Dead 2.

Vývojářům to umožní čelit novému operačnímu systému Windows 8. Ten totiž šéf Valve, jímž je Gabe Newell, označil za katastrofu (čtěte více). Nově potvrzené zařízení tak skloubí Linux i Big Picture Mode a v příštím roce nabídne PC, které může konkurovat konzoli.

"Jdeme do toho, ale očekáváme to i od řady dalších lidí," řekl Newell o výrobě PC sestav určených do obývacích pokojů. Návrh takových zařízení počítá s připojením k televizi a vestavěnou podporou distribuce Steam.

Newell od těchto zařízení očekává, že se stanou přímou konkurencí konzolí příští generace. "Myslím si, že lidé i vývojáři tohle prostředí shledají za lepší," prohlásil Newell pro server Kotaku. Krok by též měl sjednotit hráčské komunity, které se v současné době dělí na majitele PC, PlayStation 3 a Xboxu 360. Každá platforma totiž využívá jiný operační systém, distribuční kanály i herní servery.

Ačkoliv Newell očekává, že se do výroby zařízení zapojí řada společností, výsledkem by měl být jeden ekosystém. Všechny "konzole" by totiž měla spojovat podpora Steamu. Vlastní zařízení však Valve plánuje jako velmi kontrolované prostředí. Jako alternativy ostatně vnímá další výrobce a zejména tradiční PC.

Newell tak do jisté míry popírá vlastní slova. V minulosti totiž právě pro uzavřenost platformy kritizoval firmu Apple.

Patent ovladače, který registrovali zaměstanci společnosti Valve, a mohl by být

Patent ovladače, který registrovali zaměstnanci společnosti Valve, a mohl by být spojený s konzolí Steam Box.

Příští generace podle Valve neznamená jen vyšší výkon

Ačkoliv šéf Valve o konzoli neodhalil příliš konkrétních informací, březnové spekulace nastiňují její možné směřování. Zákulisní informace magazínu The Verge hovoří o konzoli pojmenované Steam Box.

Zařízení má podporovat připojení řady USB periferií včetně ovladačů pro konkurenční konzole. Předpokládá se však, že originální balení bude obsahovat speciální ovladač přímo pro Steam Box. Právě k tomu zaměstnanci Valve registrovali patent a zdá se, že ovladač umožňuje přesouvání ovládacích prvků, a je tak například možné libovolně měnit umístění tlačítek.

Steam Box by také mohl využít biometrických technologií, na kterých Valve pracuje již řadu let. Společnost ve speciální verzi kooperativní zombie hry Left 4 Dead 2 (číst recenzi) sledovala například pulz hráčů či rozšíření zorniček a herní dynamiku upravovala podle míry jejich rozrušení.

V závislosti na situaci tak například přidávala či ubírala monstra. Rozdíl mezi tradiční hrou a herní náplní ovlivněnou rozpoložením hráčů byl prý jako den a noc. A v případě Steam Boxu by snímání biometrických parametrů mohlo být zabudováno přímo do zařízení a herního ovladače.

Výroba PC pro obývací pokoje by tak mohla značně ovlivnit herní průmysl. Pokud by na trhu soupeřila řada společností, mohlo by docházet k rychlejší inovaci hardwaru, zkrácení konzolových cyklů a zlevňování. A výsledný trend by mohl mít pozitivní dopad i na PC hraní.

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.