Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slevy jsou blahodárné, vynesou vývojářům her víc peněz, hájí se Steam

aktualizováno 
Slovní přestřelka o škodlivosti slev na herním trhu má nové dějství. Provozovatelé digitální distribuce Steam řekli, že slevy naopak vedou k vyšším ziskům. "Pokud bychom si mysleli, že sleva 75 % sníží výnos ze hry Portal 2, nezlevňovali bychom ji," hájí Steam svou politiku slev proti útoku konkurenční firmy Origin.

Balík nezávislých her od Electronic Arts v digitálním obchodě Steam, ilustrační obrázek

David DeMartini, šéf konkurenční služby Origin, v červnu prohlásil, že slevy dosahující třeba i 75 % negativně ovlivňují herní průmysl. "Oni si (ve Valve) samozřejmě myslí, že je sleva po určitém čase vhodná," prohlásil. Obává se však dopadu slev na vydavatelské společnosti (více o postoji Originu).

"Herní vývojáři pracují nesmírně tvrdě na vývoji značek a nechceme být obětí (slevových akcí)," dodal v červnu DeMartini. To však na konferenci Develop popřel Jason Holtman, jenž je šéfem obchodního rozvoje ve společnosti Valve. A právě ta distribuci Steam provozuje.

"Zeptejte se našich partnerů. Ptejte se malých i velkých (firem) a uvidíte, co si o tom myslí," reaguje Holtman.

DeMartini v červnovém rozhovoru naznačil, že Steam vychovává uživatele, kteří jen čekají na další slevovou akci a nekupují hry za plnou cenu. To však podle Holtmana popírají data Steamu.

"Pokud bychom narazili na viditelný cyklus, neopakovali bychom to. Nedělali bychom to znovu s vlastními hrami. Nedělali bychom to s partnerskými hrami a partneři by to nechtěli opakovat."

"Všechno je ve skutečnosti naopak. Když data prohlížíte, je to vtipné. Škrábete se chvíli na hlavě a pak vám dojde, že to svým způsobem dává smysl," popisuje Holtman zkušenosti společnosti Valve.

Proti prý hovoří například předobjednávky, které by dle DeMartiniho teorie měly klesat. Postupem času se však celkové množství objednávek zvyšuje. A stejně tak rostou i prodeje v den uvedení titulu na trh.

Podle Holtmana slevy nejspíše odchytí hráče, kteří titul ještě nevlastní, a na základě pozitivní zkušenosti si pak pořídí další díl série.

"Podle takového argumentu by nikdo znova nešel na filmovou premiéru," popisuje Holtman situaci. "Lidé ale stále chodí do kina, protože to chtějí vidět první nebo spotřebovat první. A u her to platí ještě více," uzavírá Holtman.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.