Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vampire: the Masquerade - 1.část

  12:00aktualizováno  10. ledna 2001 11:15
První část návodu na Vampire: The Masquerade - Redemption obsahuje průběh hry od Christofových nesmělých krůčků po Praze přes vídeňský výlet až po opětovný návrat do stověžaté matky měst, který neskončí zrovna nejoptimističtěji.

Praha - první krůčky 
Poté, co se probudíte v posteli a prohodíte pár vět s ošetřovatelkou Anežkou, dostáváte první příležitost k akci. Až uslyšíte ženský výkřik, Vampire: The Masquerade - Redemptionběžte do vedlejší místnosti a zabijte dva skřety. Následuje série rozhovorů. Jakmile dojde na vaši volbu, vyberte první možnost. Po nějaké době se konečně dostáváte plnohodnotně do hry. Rozhlédnete-li se po domě, najdete dvě použitelné věci - truhlu a kříž. Do truhly si můžete schovávat věci, které neunesete, ale nechcete je prodat a u kříže si lze uložit pozici. Protože do truhly není zatím co dát a ukládat taky není nutné, protože vám v nejbližší době žádné nebezpečí nehrozí, můžete rovnou vyrazit do nočních ulic. Jak brzy zjistíte, mapa neukazuje vaši aktuální pozici, a tak se musíte naučit ve spleti uliček orientovat sami. Projdete-li zpřístupněné části Prahy poctivě, najdete hospodu a kováře. V hospodě dostanete jeden léčivý elixír a u kováře byste si mohli nakoupit lepší vybavení, kdybyste měli za co. Zatím je pro vás užitečný hlavně tím, že prozradí adresu bylinkářky v Golden Lane, tak se za ní zajděte podívat - musíte projít bránou a přes Judith's Bridge. U léčitelky můžete nakoupit nějaké elixíry - finální boj v Silver Mines bude pro začátečníka docela těžko rozlousknutelný oříšek (až se ovšem z půlky hry k tomu místu ohlédnete zpět, bude se vám to jevit spíš jako nedělní procházka parkem).

Silver Mines - začínáme rozcvičkou 
Vchod do Stříbrných dolů se na mapě nachází u pravého okraje. Jakmile vyjdete z města, nemáte už kam zabloudit - cesta vás zavede přímo k dolům. Ze začátku toho uvnitř asi moc neuvidíte, ale časem si na šero zvyknete. Popsat průchod skrz doly není dost dobře možné, ale ačkoliv to nejdřív vypadá složitě, zjistíte, že cesta je dost lineární a odboček je málo. Přesto by se mapka hodila, co? Bohužel není a musíte vystačit jen s vlastním orientačním smyslem. Pozorně zkoumejte všechny rozbitelné (sudy) a otevíratelné (truhly) předměty, jsou v nich poschovávané nejen peníze, ale i elixíry, svitky a výstroj. Nepřátelé jsou v této části zastoupeni krysami a přikrčenou bytostí pojmenovanou Szlachta. Krysy jsou slabé a odpadnou maximálně po dvou ranách. Jediné, na co si u nich dávejte pozor, je to, že často vylézají z děr za vašimi zády a napadají vás zezadu. Szlachtové taktéž nejsou nebezpeční, pokud se jimi nenecháte obklopit ze všech stran. Trochu tužším protivníkem je Szlachta s kostí v ruce, ale při troše štěstí a umu ho bez úhony dostanete taky. První patro dolů projdete celkem snadno, ve druhém na vás u vodního kola čeká War Ghoul. Abyste se k němu dostali, zmáčkněte páku na zařízení. War Ghoul je o poznání tužší než všichni protivníci, které jste doteď potkali, takže budete muset začít trénovat léčení během boje. Až Vampire: The Masquerade - Redemptiondo konce třetího patra vás už žádné tužší potvory nečekají. Projděte tedy až na konec, kde se střetnete s upírkou Ahzrou. Až ji zabijete, prohledejte místnost, ať tam nenecháte povalovat žádné užitečné věci.

Mezihra - konečně upírem! 
Vraťte se zpátky do města. První kroky by měly vést ke kováři - tam prodejte všechny nepotřebné nasbírané předměty a chcete-li, nakupte lepší. Odtud jděte do katedrály za biskupem, který vám poděkuje a dokonce vás obdaruje, a nakonec za Anežkou do kláštera. Až váš přísně soukromý rozhovor vyslechne biskup a pošle vás hlídkovat do ulic, neprotestujte a jděte. Po chvíli bloudění najdete pouliční šarvátku, do které se zapojte a násilníky vyřiďte. Odtud pak spěchejte zpátky do kláštera, kde je jeho osazenstvo ohrožováno další skupinou potvor. Při boji s nimi nezapomeňte na to, že se nesmíte nechat obklopit - dobrým řešením je poodejít ke schodům, kde k vám protivníci musí přistupovat jeden po druhém. Po jejich smrti a rozhovoru s Anežkou se stanete svědky scény, v níž spolu cizí žena a muž rozmlouvají o tom, jak moc by se jim Christof hodil k jejich záměrům. Po rozloučení s Anežkou se odeberete z kláštera pryč, když tu konečně nadejde ta stěžejní chvíle ve vašem (tedy Christofově) životě - z temnoty na vás vyskočí ona tajemná žena z předchozí scénky a bez prodlení se do vás zahryzne, což z vás jednou provždy udělá upíra.

Až se proberete v prostorách pod univerzitou, bude vám objasněno, co se s vámi stalo a kdo je ona záhadná žena. Jmenuje se Ecaterina a je vůdčí osobností klanu Brujah. Zároveň se setkáváte ještě s Cosmasem a po nějaké chvíli mluvení i s Wilhemem - vaším prvním parťákem, který Ecaterinu přesvědčí, aby vás pustila spolu s ním na první misi, kterou je získání části veledůležitého spisu.

Petřínský klášter 
Než se tam vydáte, dojděte se mrknout do podzemí pod univerzitou - máte tam svojí "postel" a truhlu. V opačném rohu pak stojí ukládací kříž. Až to všechno prozkoumáte, zajděte ještě za kovářem a co nejlépe Wilhema vybavte. Cestou na Petřín vás nový společník bude seznamovat s některými fakty o životě upírů - například na mostě vás přiměje k prvnímu vysávání krve z Vampire: The Masquerade - Redemptionnáhodné kolemjdoucí oběti. Neškodí ani zaběhnout ke kořenářce a nakoupit nějaké oživovací elixíry, protože ty lidské už vám k ničemu nejsou.

Dojděte až do petřínského kláštera, který se ve vstupní místnosti hemží zakuklenými mnichy. Nezabíjejte je, nechají si od vás kdykoliv ochotně vysát jakékoliv množství krve, a byla by proto škoda takové zdroje vyhubit. Pokud vám cestou přes tři klášterní patra krev dojde, můžete se místo používání lahviček zaskočit občerstvit sem.

Uvnitř vás kromě starých známých krys čekají noví protivníci - jednak členové řádu Cappadocian, a jednak Zombu a kostlivci. Kostlivci a Zombu mnoho strategie nevyžadují, Cappadocians jsou o něco lepší. Z nich i ze Zombu můžete sát životadárnou tekutinu, pokud na ně použijete disciplíny Awe a potom Feed. V místnostech, do nichž vedou jen jedny dveře, musíte obvykle najít posuvnou páku, která vám otevře některou z blízko se nalézajících mříží. Pokud si budete počínat obezřetně a snažit se protivníky odlákávat dál od skupiny, kde je každý boj bezpečnější, dojdete bez větších potíží až do třetí části kláštera. Po vstupu do velké místnosti máte po pravé ruce dveře do Mercuriova pokoje, ale je zamčeno, tak pokračujte dál, dokud nenajdete Garinolovu komnatu a v ní jeho deník a klíč k Mercuriovu pokoji. Vraťte se tady k zamčeným dveřím a jakýmkoliv způsobem si hru uložte (můžete se buďto pěšky vrátit do svého útočiště nebo použít svitek s názvem Walk to the Abbyss, který vám otevře portál k ukládacímu kříži. Ten jste mohli buďto najít nebo koupit u vědmy.) Mercurio je totiž ztraceně tuhý protivník a vyřídit ho vám dá nepochybně zabrat. Postup, jak zabít jednotlivé nepřátele, v tomhle návodu nenajdete z toho důvodu, že každý hráč může zkušenostní body distribuovat úplně jinam, a tak zatímco někdo zvítězí jen hrubou silou a dobrými zbraněmi, jiný uspěje třeba kombinací různých disciplín. Můj vlastní způsob boje je navíc dost chaotický, takže potvora často klesne k zemi, aniž bych byla schopna postřehnout, čím jsem jí vlastně udolala. Až (jestli :-) se vám podaří Mercuria zabít, seberte cíl své mise - Nod fragment - a všechno, co tam najdete a Vampire: The Masquerade - Redemptionvraťte se do univerzity. A málem bych zapomněla na další rozhovor s utrápenou Anežkou.

Potíže s Golemem 
Ecaterina je vaším úspěchem potěšena a začerstva vám hned zadá úkol nový: zbavit severní část města Golema. Nechcete-li s prací zbytečně otálet, vyberte odpověď, která dává najevo, že tři dny jsou dlouhá doba. Projděte zpřístupněnou branou na severu mapy a jděte směrem ke hřbitovu. Zhruba uprostřed trasy potkáte Mendela - syna rabína, který Golema oživil a něco vám o něm tedy může říct. Samotného Golema najdete na náměstíčku před hřbitovem a až jeho kamenné tělo udoláte (další slušně silný protivník v porovnání s vašimi zatím chabými silami), nezapomeňte ze země sebrat vypadlou knihu. Tu ukažte Mendelovi, on vám za to dá něco jiného a vy se můžete vrátit do univerzity (v tom, co vlastně komu dáváte nebo co od koho dostáváte, je trochu zmatek, protože tyto předměty se nezobrazují v inventáři). Ecaterina bude chtít, abyste navštívili Garinola. Najdete ho před petřínským klášterem a za odměnu dostanete další přídavek do skupiny - tentokrát ženu Serenu. Až si to s ní pošinete do univerzity, zastavte se u kováře a máte-li na to peníze, opatřete jí něco lepšího na sebe.

V univerzitě se dozvíte pár nejnovějších strategických plánů klanu Brujah, které vyžadují spojenectví s princem Brandlem. Ten si však umane, že mu musíte přinést jistý artefakt z podzemí. Ať se budete vzpírat jakkoliv, nakonec stejně skončíte po krk v novém úkolu. Jediné, čeho můžete odmlouváním dosáhnout, je to, že vám princ za trest zvýší hodnotu "humanity" o deset bodů. Cesta ke splnění nové mise vede přes severní čtvrť Prahy, na náměstíčko, kde jste zabili Golema a dveřmi v pravém horním rohu ještě dál. Projděte hřbitovem, v jehož nejvzdálenější části je po levé straně vidět světlý tunel. Cesta k němu vede za sochou na konci hřbitova. Vchod do Josefových tunelů však hlídá Josef a odemkne ho teprve poté, co mu přinesete pohár Ecaterininy krve - stačí se vrátit na univerzitu a promluvit s ní. Až ho vypije, přístup do tunelů je volný.

Joseph's tunnels 
I když se vám zase bude zdát, že tunely jsou spletité, věřte tomu, že většinou se chodby po rozdvojení zase stýkají na jednom místě, a tak není nikterak složité najít nejdřív vchod do jejich druhé a pak třetí části. Nepřátele představují hlavně Nosferatu - upíři žijící v podobně smrdutých a odlehlých končinách. Z jednoho místa v podzemí vedou schody nahoru, kterými lze vystoupat přímo do ulice, kde je obchod s léčivými elixíry. Pokud jich máte nedostatek, využijte této zkratky a doplňte zásoby. Ve třetí časti tunelů budete muset projít magickým labyrintem, který vás v případě, že vstoupíte do špatných dveří, vrátí vždycky zpátky na začátek. Mimochodem, na sloupu uprostřed si po každém vstupu do dveří můžete na pokračování číst historii upířího pokolení. Správné pořadí dveří je červené, žluté, zelené, modré a nakonec oranžové. Jen Vampire: The Masquerade - Redemptiontak se propracujete do další místnosti. Až narazíte na spuštěnou mříž, postupujte dál vlevo, kde kromě dvou hromádek drahých kamenů najdete i páku, která mříž zvedá. Hned za mříží je páka ještě jedna, která kromě vedlejší mříže otevírá i přístup k výklenku výše na schodech. Až po nich vyjdete až nahoru, pořádně prohledejte prostory za sarkofágy, je tam ukryto pár doplňovacích lahviček. Na konci chodby na vás čeká duch Václav a za ním už je jen pár prázdných místností, které jsou ukončeny pokojem s hledanou relikvií. Popadněte jí a vraťte se k princi. Cesta zpátky přes labyrint barevných dveří vede jednoduše - prostě přeběhněte rovně a na konci doprava nahoru do modrých dveří vedoucích do druhé části tunelů. Princ bude spokojen a povolí vám zaútočit na kapli klanu Tremere, kde jsou drženi zajatci (a možná i Anežka).

Tremere Chantry - vysvobození zajatců 
Vstup do kaple je úplně na konci uličky Golden Lane přes dům vpravo. Po točitých schodech sejděte do místnosti s barevnými zdmi, kde zneškodněte skupinu různorodých protivníků a pokračujte do knihovny. Ta je plná nebezpečných členů klanu Tremere, pokuste se některé vylákat ven, spíše než abyste vbíhali do místnosti. Stejně obsazené jsou i další místnosti a čím jdete dál, tím zdatnější protivníci vás čekají. Pokud vás boj s nimi docela krevně vyčerpá, v ohních lze sebrat Blood Stones (krvavé kameny), které krev doplní. Někdy však místo nich vyskočí z ohně potvory jako elementálové nebo skákaví otrapové. Pokud by ani to na pokrytí vašich ztrát nestačilo, můžete si doběhnout do petřínského kláštera ke vstřícným mnichům - není to moc daleko a krve můžete mít, co hrdlo ráčí. Pokud se přitom zastavíte v kořenářčině obchodu, předá vám dopis od Anežky. Co se týká průchodu podzemím, tak na první křižovatce jděte rovně a až to tam vyčistíte, pak se teprve vraťte k odbočce. Levými dveřmi se z následující místnosti dostanete k průchodu do druhé části podzemí.

Na další křižovatce (už v druhé části) jděte nejprve dveřmi doprava, potom doleva. Po nějaké době najdete první zajatce, které propusťte na svobodu (kupodivu je to asi nijak zvlášť nepotěší, protože kdykoliv se tam zajdete podívat znovu, stojí všichni pořád v dokořán otevřené cele). Projděte až na konec druhé části a vstupte do třetí. Hned po sestupu ze schodů osvoboďte Erika (což nebude nic lehkého, hlídá ho silný gargoyl), stane se čtvrtým členem party. Pokud chcete, můžete se vrátit do města ke kováři nakoupit pro něj nějaké brnění a zbraně, protože si toho s sebou moc nepřinesl. Průchodem vlevo vzadu projdete do čtvrté části, kde se střetnete s Ardanem. Ten vás informuje o Anežčiných hrdinských činech a nakonec z něj vytáhnete i to, že Anežka odjela do Vídně. Potom ho nemilosrdně zabte. Po návratu na univerzitu trvejte při rozmluvě s Vampire: The Masquerade - RedemptionEcaterinou na tom, že musíte najít Anežku. Až k tomu konečně svolí, dojděte ke kováři dovyzbrojit Erika (pokud jste to neudělali hned po jeho připojení ke skupině) a potom východní branou (East Gate) opusťte noční Prahu.

Vídeň - razantní změna podnebí 
Hned po vaší pravé ruce se nacházejí dveře do vašeho útočiště. Abyste však získali přístup ke své rakvi, truhle a kříži, zmáčkněte nejprve páku vpravo od dveří. Bránou na konci Northern Ringstrasse projdete do další části města - čtvrti Outer Stradt. Pokud se dáte doleva po směru hodinových ručiček, narazíte nejdřív na Eastern Ringstrasse. Za branou se za dveřmi s názvem Order of Hermes skrývá mág Orvus, jehož obchůdek je prakticky totožný s tím z Golden Lane. V téže čtvrti je i hospoda U Zelené žáby, kde si promluvte s Kazi - dá vám pozvánku na večírek hraběte Orsiho. Následuje Southern Ringstrasse, kde stojí výstavní sídlo Haus de Hexe (tam se sice můžete zkusit dostat, ale nepovede se vám to). O kousek dál v Outer Stradt je kovář Friedrich - jeho zboží je o několik tříd lepší než to od pražského kolegy, ale na vysněnou výbavu nejspíš ještě nebudete mít peníze. Poslední bránou vedoucí do Western Ringstrasse je zároveň vstup do sídla hraběte Orsiho. Až se ocitnete vevnitř, místo abyste zírali na nádherně vyleštěnou podlahu, jděte do rohu ke třem gráciím. Po příchodu hraběte přijměte jeho nabídku na spolupráci (a nezapomeňte si přitom všimnout, jak a odkud získává své občerstvení). Vyjděte zpátky do Outer Stradtu a hned naproti projděte do Inner Stradtu. Vlevo od brány najděte dům s přístupnými dveřmi, tudy se dostanete oknem v posledním patře na střechu. Jděte co nejdál to půjde, pak sejděte o jednu střechu níž a stojíte u tajného vchodu do Stephansdomu.

Stephansdom - sluneční hrozba 
Až se prosmýkáte mezi obřími hodinovými koly, musíte dole přejít chodbu zalitou slunečním svitem. Projděte ji co nejrychleji, protože upírům jak známo nedělá slunce moc dobře. Venku se dejte doleva a vstupte znova (i když jinde) do budovy s hodinovým mechanismem. Vlevo a dolů si můžete dojít vyzvednout nějaké cennosti, vpravo je přepínač, který zastavuje pohybující se překážku, a vedle něj vede cesta dál. Probijte se až do bílé místnosti se třemi pákami, které otvírají vstup do druhé části Stephansdomu. Nejjednodušší způsob jejich přepnutí je takový, že na ně rychle klikáte tak dlouho, až se dveře otevřou :-). Ve druhé části na vás číhá spousta ghoulů a celé je to ještě ztížené tím, že někde dopadají na podlahu sluneční paprsky, kterým je třeba se vyhnout (což nejde vždycky, takže život ubývá chtě nechtě). Až se ocitnete v místnosti se zrcadlem, naproti němu je krb s pěti tlačítky. Zmáčkněte druhé a páté, jak napovídá protější zrcadlo a cesta dál je volná (pokud by zrcadlo napovídalo něco jiného, dejte na něj a ne na mě). Po schodech vylezte nahoru, kde se budete muset utkat s docela tuhými duchy. Až najdete Luthera, můžete mu buďto pomoct nebo ne. Když mu nepomůžete, přičte se vám 10 bodů k "humanity". Pokud mu pomoct chcete, otevřete mříž, vyjděte nahoru pod střechu a v Vampire: The Masquerade - Redemptionrozmezí 5 vteřin zmáčkněte obě páky. Nejsnáze se vám to podaří, když ke každé páce nasměrujete jednoho člena party a pak se mezi nimi rychle přepnete. Pronikající sluneční světlo spálí Luthera na prach a vy se můžete vrátit. O patro níž vás čeká překvapení a než se nadějete, máte kolem sebe ze všech stran mříže.

Útěk z vězení 
Až se pomocí Sereniných schopností dostanete z kobky, postupujte pořád dál, dokud se nedostanete až na povrch. Začínáte ve čtvrtém podzemním patře, kde se setkáte s novými nepřáteli - Teutonic Knight, Lord a Captain. Kromě nich jsou tam ještě rudopláštníci z klanu Tremere a prťaví pavouci doprovázení krysami. Bohužel se odsud nedá používat Walk the Abbyss, takže když vám dojdou lahvičky, musíte s krví šetřit. Ve třetím patře najdete amulet, který vám obohatí váš quest log o nový úkol. Dejte si pozor na jednu místnost, kde za vámi po vstupu dovnitř může zapadnout mříž a odříznout tak přístup zbytku vaší party. Bohužel nedokážu přesně specifikovat, kde se ta místnost nachází, pamatuji si je, že je to někde ve třetím patře. Těsně před vstupem do patra prvního můžete v tom druhém získat meč Ainkurn Sword. Odtud už je to k povrchu, co by kamenem dohodil. V místnosti s pákou se vám jeden úkol zapíše jako splněný, vy zmáčkněte tu páku a vraťte se po schodech dolů k čerstvě otevřeným dveřím ke svobodě.

Haus de Hexe 
Po prožitých útrapách je třeba se trochu vzpamatovat. Předpokládám, že stejně jako já máte plné inventáře nasbíraných zbraní, tak je zajděte prodat ke kováři. Z peněz, které teď máte, už si můžete pro všechny nakoupit lepší brnění, což rozhodně učiňte. Od kováře veďte své kroky do Orvusova krámku s léčidly. Jednak tam můžete nakoupit oživovací lahvičky a jednak mu předáte nalezený amulet. Orvus vás vyšle do sídla jménem Haus de Hexe, kam se také neprodleně vydejte.

Na podlaze ve vstupní hale leží velký trojúhelník a za každými ze tří dveří leží jedna jeho část, kterou musíte najít a přinést. Vlevo je doupě gargoylů, na konci hlídá cenný předmět agresivní ženština jménem Virstania. Až ji udoláte, stačí vstoupit do červených světýlek za ní a ušetříte si cestu zpět do haly. Zde klikněte na trojúhelník, čímž se do něj vloží první nalezená část. Prostřední dveře vedou do laboratoře, která je zamořená upíry Tremere a hopsacími potvorami. Až najdete malý trojúhelník, opět vstupte do světýlek, která jsou tentokrát modrá. Za posledními dveřmi se skrývá knihovna, taktéž plná Tremerů. Až i odsud získáte trojúhelník, vložte ho do znaku na zemi ve vstupní hale a po schodech vejděte do Vampire: The Masquerade - RedemptionEtriovy komnaty. Etrius vás připraví o jednoho společníka, kterého budete muset zabít jako prvního. Teprve po něm přijde na řadu sám. Je to jeden ze silnějších nepřátel, tak pozor na něj. Až si to s ním vyřídíte, seberte ze země věci po ubohém Erikovi a v předsíni nezapomeňte vzít ze stolu Etriův deník. Teď už zbývá jen severní branou opustit Vídeň a vrátit se zpátky do Prahy.

Praha podruhé - Vyšehrad 
První kroky nasměrujte do univerzity za Ecaterinou, hned potom najděte jižní bránu a vstupte do Vyšehradu. Skrz hloučky Tzimisce, War Ghoulů, Revenantů, Szlachtů a vlků se propracujte prvním patrem až ke dveřím do druhého. I za nimi vás čeká dost těžkých soubojů, někde dokonce mohou číhat i tři War Ghoulové najednou, takže postupujte opatrně. Za dveřmi do třetí části můžete jít doprava nebo doleva, vpravo končí cesta po chvíli slepou uličkou a vlevo je zakončená dvojitými dveřmi. Za nimi stojí megaghoul Vohzd. Až se ho zbavíte, vstupte do poslední části vyšehradského komplexu. Ačkoliv tam najdete Anežku, radost z toho mít nebudete - a navíc upadnete do zatraceně dlouhého spánku.

Autor:


Témata: hřbitov, krb, Socha, Žába


Nejčtenější

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.