Venom

  • 170
Venom
Venom

V blíže neurčené budoucnosti objeví astronomové na obloze podezřele svítivý bod. Poté, co je zářivá tečka identifikována jako kometa třídy C, oběhne Zemi vlna paniky. Podle předběžných propočtů má totiž vlasatice proletět v tak těsné blízkosti modré planety, že by to fakticky znamenalo konec lidstva. Skutečnost je nakonec o něco milosrdnější - kometa se prožene okolo Země v o něco větší vzdálenosti, nicméně pokropí povrch planety deštěm meteoritů, jejichž účinek nelze ani při nejlepší vůli přehlédnout. Poté, co přeživší lidé vylezou z podzemních krytů, naskytne se jim pohled na zdevastovanou krajinu posetou troskami toho, co dřív bývaly obydlené aglomerace. V duchu slovenské veršovánky "člověk je iba preto človek, že si vie zvyknuť na čokolvek" se život na Zemi začne pomalu vracet do původních kolejí. Postapokalyptickou idylku naruší až nálezy lidských mrtvol, kterým na hlavě sedí prapodivný nádor. Následuje ztráta kontaktu s vědci z tajných vojenských laboratoří, kde se zkoumaly vzorky dopadlých meteoritů, a za chvíli je dokonale jasné, že první kontakt s mimozemskými bytostmi byl navázán. Venom Spolu s kometovým smetím přiletěl na návštěvu i živočišný druh, se kterým si lidstvo porozumí jen těžko, neboť způsob, který cizinci ke komunikaci používají, je na zdejší poměry značně neobvyklý (i když například ve filmu Puppet Master již vyzkoušený) - prostě se přilípnou oběti na zátylek, čímž ji zcela ovládnou. Manipulovaní lidé se mění výrazně k horšímu a nákaza se pomalu šíří po všech kontinentech. A to je přesně situace pro to, abyste se objevili vy a setřídili všechen ten chaos na dvě úhledné hromádky - "žádoucí a nežádoucí jedinci".

Zdá se, že novým trendem v 3D akcích bude ovládání více postav. I ve Venomu se plánují mise, kde vás nepřátelé budou kvalitativně i kvantitativně převyšovat a jediným řešením tak bude spolupráce s ostatními členy vašeho týmu. Pro tento případ budete disponovat několika jednoduchými příkazy, které můžete zadat svým svěřencům a naplánovat tak simultánní akci, při níž se ukáže, jestli aspoň vaše inteligence je tím malým stupínkem, o který své protivníky převyšujete. Venom Z ohlášených zvláštností mě zaujal třeba mechanický pavouk, kterého budete moci vyslat na průzkum a skrz na něm připevněnou kameru sledovat, kde a kolik na vás číhá protivníků. Chcete-li slyšet nějaká čísla, povídá se, že ve hře bude 12 úrovní, 10 typů zbraní a 9 druhů nepřátel.

Venom je vytvářen v enginu s označením Vital Engine ZL, jehož zřejmě jediným nedostatkem (a to ještě ne pro každého) je to, že nepodporuje softwarové renderování scén. Protože mise jsou situovány jak do interiérů (laboratoře, vojenské základny, atd.), tak do exteriérů, zvládá Vital Engine oba typy prostředí. Za zmínku stojí i některé další efekty, které by vám měly pohyb po světě Venomu zpříjemnit: každá část objektu může být renderována zvlášť; předměty hozené do vody způsobí vlny (intenzita šplouchnutí a vlnění vody se liší podle toho, z jaké výšky a jak těžký objekt do vody hodíte); těžké předměty klesnou ke dnu, zatímco lehké budou plavat; vámi ovládaná postava bude moci některé objekty přesouvat tlačením nebo koulením; kroky zazní jinak na kovovém povrchu a jinak na písku ... a je toho ještě víc. Datum vydání - někdy v roce 2000.