Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vietcong: Fist Alpha - peklo pokračuje

  12:00aktualizováno  5:17
Není to tak dávno, co jsme zavítali do pekla vietnamské džungle v naturalistické akci Vietcong. Kladné přijetí (nejen) českým pařanstvem dalo záhy vzniknout oficiálnímu datadisku, jehož pitevní zprávu vám právě přinášíme.

Vietcong: Fist AlphaMůžeme jen hádat, proč si bůžek realistických válečných her vybral za místo popíjení svých molotovových koktejlů zrovna Českou republiku, přesněji nějaký zapadlý brněnský bar. Po loňském úspěchu akcí Hidden & Dangerous 2 a Vietcong může letos militantně založený hráč netrpělivě očekávat oficiální rozšíření obou uvedených titulů. V těchto dnech dorazil na pulty obchodů právě datadisk k Vietcongu, který v sobě ve své době snoubil velkou dávku téměř MASHovského humoru spolu s někdy až frustrujícím realismem. Navíc nám při pátrání po bůžkovi válečných her v jednom ze zapadlých klubů vmetl pod nohy bůžek štěstěny unikátní deník, jenž měl na vzniku Fist Alpha zásadní podíl. Začtěme se tedy do stránek páchnoucích zaschlou krví a napalmem.

Jmenuju se Douglas, Warren Douglas. Všechno to začalo rutinní obhlídkou toho prašivého kousku džungle, kde jsme si na kopci Nui Pek měli v nejbližších dnech postavit základnu. V čele jednotky Special Forces A-126 jsem se jednoho dne ploužil po kambodžské hranici, když tu nám nad hlavami se skřekotem, za který byVietcong: Fist Alpha se nemusela stydět ani Zagorová, prosvištěl doutnající Thunderchief. O záchrannou misi bylo postaráno, a tak jsme spolu s radistou Defortem, zdravotníkem Crockerem a ženistou Bronsonem zvedli zadky a vydali se k vraku dřív, než ho stihne najít Vietkong, který začal bleskově pročesávat oblast a plnit ji těmi jeho hnusnými pastmi. Vyměnili jsme si s šikmovokejma pár nábojů, ale pilota jsme nakonec našli a za trochy střílení eskortovali na základnu v Pleiku, kde nám kapitán Rosenfield na oplátku nadělil pěknou várku dalších úkolů.

Naše mise nebyly nic extra zvláštního. Tu jsme měli navázat vztahy s kmenem domorodců, předat jim zbraně a pokud možno neznásilňovat jejich ženy. Jindy se zase Vietcong opevnil v buddhistickém chrámu u Ai Tu a my ho nejdříve museli pěkně pokropit kulomety ze vzduchu, než nás vrtulníky vyklopily v rýžových polích. Většinu času jsme ale tak či tak strávili po pás v trávě uprostřed smrduté džungle. Naštěstí toho času nebylo nijak moc. Jenom osm misí, ve kterých jsem dělal Vietnamcům živý terč, není ani Vietcong: Fist Alphatřetina toho pekla, kterým později prošel zbytek mé jednotky. Na druhou stranu jsem si docela užil. Na misích byla celkem sranda, každopádně jsme se nemuseli plazit nudnými úzkými tunely nebo o sebe zakopávat a narážet hlavněmi pušek při nočních úkolech, kdy nebylo vidět ani na vlastní čumák, jako někteří jiní nešťastníci.

Co se týká prostředí, kam jsme se vydali, nebyly to žádný krcálky, ale pořádný kusy džungle. Sice se nám sem tam do cesty postavila zákeřná zelená stěna, jakoby naschvál vymezující náš akční rádius, ale jinak jsme prošli docela pěkně organickým pralesem. Bylo vidět, že ten, co to tu před tisící lety sázel, se od jeho předchozích výtvorů trochu polepšil. Jak už jsem psal, nejlíp si pamatuju na útok na chrám, kde se to šikmovokejma zahrabanýma v rýžovištích jen hemžilo. Tím tuplem pak naštve, že když tě sejmou za každým druhým rohem, zopakovat si to můžeš jen několikrát. Sice můžem říct veliteli, aby nám nějak nastavil lehčí obtížnost, sám nevím, jak to ten chlap dělá, ale nejsme přece srágory.Vietcong: Fist Alpha Naprostým vrcholem pak byla poslední mise, kde jsme měli potichu obklíčit nepřátelskou základnu, odstavit hlídky a přitom nevzbudit tu nejmenší pozornost. Těm pohlavárům na velitelství se to lehce řekne, jenže oni člověku neoznačí jinak skoro neviditelné Vietkongy, kdežto šikmovocí zmerčí i pohyb trávy od obyčejného uprdnutí. Navíc jsme museli misi několikrát opakovat, to když se idiot Defort nebo to prase s vyfouklým mozkem Hornster zasekli za nějakým pařezem a odmítli obsadit pozici zakreslenou v mapě.

Měli jsme docela kliku, že pro nás kluci ze sousední roty Pterodon přichystali osm zbrusu novejch plácků, kde jsme se ve volném čase mohli vyblbnout až ve čtyřiašedesáti lidech najednou. Hřiště to byla docela velká, architekt musel strávit nějaký ten pátek jejich vymýšlením. Lidi mimo jednotku Fist Alpha navíc vyfasovali zdarma nějaký patch, nevím co to je, asi to přimíchávaj do jídla, takže si mohli zahrát na nových placech s náma a používat i naše fungl nový kvéry.Vietcong: Fist Alpha Ne že by to byly nějaké extra zajímavé kousky, ale alespoň Hornster se má po nocích s čím mazlit. Tokarjev SVT 40, M 14 nebo Škorpión jsou fajn věci, naší největší láskou se však stala anglická plechovka Sten s tlumičem, bez které bychom jinak u některých úkolů potili napalm. Docela pěkným překvapením se staly bajonety, které nám dali v dárkovém balení k několika základním zbraním, jako třeba k M 16 nebo AK-47, ale používali jsme je spíš jen na efekt jako správní drsňáci.

Musí se nechat, že Vietnamci to tu mají pěkný, i když takovým tím jejich způsobem. Aby taky ne, když se prý všichni modlí k nějakému vylepšenému bohu Ptero-Engine II. Napalm na něj už za takový jméno. Naši jednotku překvapila nová tráva, díky níž jsou ty mrchy komunistický maskovaný ještě lépe, ale někdy má člověk co dělat, aby to všechno ve zdraví zvládl. Zase vzpomínám na ten zpropadený chrám, kde jsme měli v batohu naštosovaný Pentia 2 GHz s 512 MB paměti a i tak se při naladění frekvence 1280x1024 všechno kolem nás Vietcong: Fist Alphašíleně trhalo, i když jsem měl v kapse připravený záchranný balíček s Radeonem 9800. Motala se nám hlava a bylo nám fakt blbě. Chce to prostě místy přivřít oči a nesoustředit se na vysoké detaily. Dost mě ale potěšilo, že někteří kluci včetně velitele Rosenberga vypadají o dost zdravěji než dřív. Říkají, že dostali nový skiny, ale nikoho hajlujícího s vyholenou hlavou jsem u nich neviděl.

Celkově vzato nebyla služba u Fist Alpha nijak špatná. Akorát jsem docela zklamanej, že uběhlo ani ne deset hodin celé operace a už se balí, hajdy domů. Taky si velení mohlo odpustit těch několik misí, kde šlo opravdu o krk a při kterých jednotce málem vytekly nervy ušima. O těch strojích, co jsme je s sebou museli vláčet jsem se už rozvykládal a je fakt, že na takhle starou válku jsou to dost přehnaný nároky. Na druhou stranu, co jsem si myslel? Že to bude procházka růžovým sadem se snídaní do postele? Omyl hošánku, tohle je válka a je to drsná válka do písmene podobná všem předchozím vyprávěním o ní.

Vietcong: Fist AlphaZde rukopis roztřeseným písmem končí a my můžeme jen hádat, co se s Warrenem Douglasem nakonec stalo. Kdo by snad nepochopil význam jeho slov, dodejme, že Fist Alpha je datadisk vyžadující původní hru, který svým dějem předchází událostem původního Vietcongu. Povedený design misí podobný tomu nejlepšímu z původní hry je mírně sražen opětovnou vyšší obtížnosti zejména v závěru, kratší herní dobou a také poměrně vysokou hardwarovou náročností. Přesto je Fist Alpha důstojným pokračováním, které si s sebou nese všechny klady svého rodiče, tedy zábavu, umělou inteligenci na úrovni, zajímavé mise, a k tomu přidává nejen několik nových zbraní a multiplayerových map.

Další názor - Ondřej Zach
V případě, že vám Vietcong minulý rok učaroval právě atmosférickou hrou více hráčů, která se vám ještě neomrzela, určitě by vám ani přídavný kousek neměl chybět ve sbírce. V případě, že se rádi necháváte mučit vyšší obtížností, která je pro vás výzvou a realistickou zkušeností, určitě by vám ani přídavný kousek neměl chybět ve sbírce. V případě, že očekáváte něco jiného než zcela obyčejný, nijak objevný a obtížnější datadisk jdoucí cestou mírného pokroku, který si svým přístupem nedokáže vybudovat, alespoň v mém případě, takovou atmosféru co Call of Duty, určitě se nic nestane, pokud vydání Fist Alpha s klidným svědomím přejdete.

Vietcong: Fist Alpha
Minimum: P-1500, 256 MB RAM
Optimum: P-1800, 512 MB RAM
Multiplayer: ano
Další informace: Vietcong Fansite, screenshoty, patch 1.60, MP demo, videa
Výrobce/distributor: Pterodon / Take 2
Distributor v ČR: Cenega
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Dobrý datadisk, který však mohl být o něco delší a prostý několika málo chybek.
Hodnocení: (info) Michael Stern - 72%, Ondřej Zach - 66%
Autor:




Nejčtenější

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Thimbleweed Park (PC)
RECENZE: Thimbleweed Park je jako stroj času, který vás přenese 25 let zpět

Autoři zodpovědní za ty největší adventurní klasiky od Lucas Arts dávají vzpomenout na doby dávno minulé.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.