Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nástup nové éry virtuální reality se odkládá o tři měsíce

aktualizováno 
Úspěch helmy pro zprostředkování virtuální reality zkomplikoval její uvedení na trh. Brýle Oculus Rift získaly chválu herního průmyslu i peníze. Jejich autor totiž prostřednictvím komunitního financování žádal 250 tisíc dolarů a během jednoho dne získal trojnásobek.

Brýle Oculus Rift by mohly být budoucím oknem do virtuální reality.

A právě úspěch projektu jeho výrobce označuje za zdroj zpoždění. Helma měla být původně k dispozici ještě letos v prosinci, nově však autoři slibují dodání v březnu příštího roku.

Druhý dech pro virtuální realitu

Brýle Oculus Rift slibují okamžité reakce na pohyb hlavy a vysoké rozlišení vnitřních displejů (více o zařízení).

"Když jsme v srpnu žádali o peníze, doufali jsme v prodej několika stovek vývojářských nástrojů," napsal autor brýlí Palmer Lucky na severu Kickstarter.

"Místo toho nás zaskočila ohromující odezva komunity, přispělo téměř deset tisíc lidí." A autor projektu upozorňuje, že návrh a výroba tisíců vývojářských nástrojů není malý úkol.

"Náš původní návrh jsme museli upravit pro masovou výrobu a zároveň vyvážit nové funkce s těsným časovým plánem." Podle Luckyho je nový návrh hotový, komplikaci však představuje výroba sedmi a půl tisíce brýlí.

"Připravit továrnu na masovou výrobu produktu jako je Rift zabere zhruba devadesát dní," tvrdí Lucky. Podle nových odhadů tak vývojářské nástroje budou k dispozici až příští rok. A teprve potom začnou vznikat programy, které technologii plně využijí.

Podporu brýlí podle oficiálního příspěvku nabízí Unreal Engine 3 a autoři technologie Unity na integraci virtuální helmy taktéž pracují.

A brýle již chválil i známý programátor John Carmack ze společnosti id Software. Tvrdí o nich, že nabízejí doposud nejlepší zpracování virtuální reality.

Autor:


Témata: software, virtuální


Nejčtenější

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

(ilustrační snímek)
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.