Brýle Oculus Rift by mohly být budoucím oknem do virtuální reality.

Brýle Oculus Rift by mohly být budoucím oknem do virtuální reality.

Nástup nové éry virtuální reality se odkládá o tři měsíce

  • 0
Úspěch helmy pro zprostředkování virtuální reality zkomplikoval její uvedení na trh. Brýle Oculus Rift získaly chválu herního průmyslu i peníze. Jejich autor totiž prostřednictvím komunitního financování žádal 250 tisíc dolarů a během jednoho dne získal trojnásobek.

A právě úspěch projektu jeho výrobce označuje za zdroj zpoždění. Helma měla být původně k dispozici ještě letos v prosinci, nově však autoři slibují dodání v březnu příštího roku.

Druhý dech pro virtuální realitu

Brýle Oculus Rift slibují okamžité reakce na pohyb hlavy a vysoké rozlišení vnitřních displejů (více o zařízení).

"Když jsme v srpnu žádali o peníze, doufali jsme v prodej několika stovek vývojářských nástrojů," napsal autor brýlí Palmer Lucky na severu Kickstarter.

"Místo toho nás zaskočila ohromující odezva komunity, přispělo téměř deset tisíc lidí." A autor projektu upozorňuje, že návrh a výroba tisíců vývojářských nástrojů není malý úkol.

"Náš původní návrh jsme museli upravit pro masovou výrobu a zároveň vyvážit nové funkce s těsným časovým plánem." Podle Luckyho je nový návrh hotový, komplikaci však představuje výroba sedmi a půl tisíce brýlí.

"Připravit továrnu na masovou výrobu produktu jako je Rift zabere zhruba devadesát dní," tvrdí Lucky. Podle nových odhadů tak vývojářské nástroje budou k dispozici až příští rok. A teprve potom začnou vznikat programy, které technologii plně využijí.

Podporu brýlí podle oficiálního příspěvku nabízí Unreal Engine 3 a autoři technologie Unity na integraci virtuální helmy taktéž pracují.

A brýle již chválil i známý programátor John Carmack ze společnosti id Software. Tvrdí o nich, že nabízejí doposud nejlepší zpracování virtuální reality.


Témata: software, virtuální