Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrčí výzvy ve virtuální realitě: komplikované je zpracovat i zaměřovač

aktualizováno 
Zavedené postupy ve virtuální realitě nemusejí fungovat. Základní herní prvky jako zaměřovač či vykreslování uživatelského prostředí se totiž řídí zcela odlišnými pravidly. Při vývoji prvních projektů na to přišlo i studio High Voltage Software.

Damaged Core | foto: High Voltage Software

Producent Doug Seebach proto zpracování zaměřovače v akční hře Damaged Core považuje za královský úspěch.

„Je překvapující, kolik toho ve virtuální realitě oproti standardním hrám nefunguje. I vykreslování zaměřovače nám zabralo tři měsíce, než jsme vymysleli přirozeně působící řešení,“ řekl Seebach pro server Gamasutra.

Damaged Core je projekt vznikající exkluzivně pro přilbu Oculus Rift, ve kterém hrajete za umělou inteligenci. Ta může přeskakovat mezi ovládáním dvou bojových robotů a jejím úkolem je likvidace nepřátel.

Zaměřovač paradoxně působí jako tradiční zpracování z akčních her, které vycházejí i bez podpory virtuální reality. Ve skutečnosti tu však funkci pohání složitější technologie. Statické vykreslování by odpoutávalo pozornost hráče od ostatního dění na obrazovce. Pozornost to totiž štěpí mezi dva prvky a lidé nevědí, na který se soustředit.

Zaměřování je proto vykreslované ve 3D prostoru a umístění bere v potaz vaši pozici i vzdálenost objektů ve směru, kterým se právě díváte. „Rovnou vám řeknu, že to (najít řešení) bylo nesmírně náročné. Nebyla to sranda, ale přišli jsme na něco funkčního. A to je hlavní,“ tvrdí Seebach.

Novou sadu výzev přineslo také zpracování uživatelského prostředí. To v případě Damaged Core vyžadovalo minimalistický návrh a jeho připojení k hráčské kameře. Vykresluje se tedy ve specifické vzdálenosti a nasvěcují ho prvky přímo ve hře.

„Je to otázka (správné) průhlednosti, barvy a ... nedokážu ani říct, kolik verzí uživatelského prostředí jsme vytvořili,“ dodává Seebach.

Autor:




Nejčtenější

BioShock Infinite
Autoři BioShocku založili nové studio Ghost Story

Po zrušení studia Irrational Games se jeho bývalí zaměstnanci vydali odlišnými směry. Vzniklo díky tomu hned několik firem a jednou z nich je i nově založené...  celý článek

Natalie Dormerová při nahrávání dabingu pro Mass Effect: Andromeda
VIDEO: Součástí Mass Effectu: Andromeda bude hvězda Hry o trůny

Natalie Dormerová propůjčí hlas jedné z postav v Mass Effectu: Andromeda. Herečku je možné znát jako Margaery Tyrellovou ze seriálu Hra o trůny nebo jako...  celý článek

Nintendo Switch pre-launch event
Chcete si vyzkoušet Switch před vydáním? V sobotu v Praze + fotky z místa

Pokud byste si rádi vyzkoušeli připravovanou konzoli Switch od Nintenda ještě před březnovým vydáním, v sobotu 25. února proběhne v Praze pre-lauch event.  celý článek

Assassin's Creed: Black Flag
Konec pirátských her do 3 let? Nereálné, tvrdí autoři nejlepší ochrany

Hackeři před rokem tvrdili, že se blíží konec nelegálního stahování. Ochrany prý začínají být tak komplexní, že během tří let bude nemožné je prolomit. Tvůrci...  celý článek

Youtuber Felix Kjellberg alias PewDiePie
Disney po „vtipu“ o židech přestane podporovat 55 tisíc youtuberů

Firma Disney se rozloučí s většinou internetových osobností, které podporuje divize Maker Studios. Tu přitom v roce 2014 odkoupila za 675 milionů dolarů, tedy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.