Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrčí výzvy ve virtuální realitě: komplikované je zpracovat i zaměřovač

aktualizováno 
Zavedené postupy ve virtuální realitě nemusejí fungovat. Základní herní prvky jako zaměřovač či vykreslování uživatelského prostředí se totiž řídí zcela odlišnými pravidly. Při vývoji prvních projektů na to přišlo i studio High Voltage Software.

Damaged Core | foto: High Voltage Software

Producent Doug Seebach proto zpracování zaměřovače v akční hře Damaged Core považuje za královský úspěch.

„Je překvapující, kolik toho ve virtuální realitě oproti standardním hrám nefunguje. I vykreslování zaměřovače nám zabralo tři měsíce, než jsme vymysleli přirozeně působící řešení,“ řekl Seebach pro server Gamasutra.

Damaged Core je projekt vznikající exkluzivně pro přilbu Oculus Rift, ve kterém hrajete za umělou inteligenci. Ta může přeskakovat mezi ovládáním dvou bojových robotů a jejím úkolem je likvidace nepřátel.

Zaměřovač paradoxně působí jako tradiční zpracování z akčních her, které vycházejí i bez podpory virtuální reality. Ve skutečnosti tu však funkci pohání složitější technologie. Statické vykreslování by odpoutávalo pozornost hráče od ostatního dění na obrazovce. Pozornost to totiž štěpí mezi dva prvky a lidé nevědí, na který se soustředit.

Zaměřování je proto vykreslované ve 3D prostoru a umístění bere v potaz vaši pozici i vzdálenost objektů ve směru, kterým se právě díváte. „Rovnou vám řeknu, že to (najít řešení) bylo nesmírně náročné. Nebyla to sranda, ale přišli jsme na něco funkčního. A to je hlavní,“ tvrdí Seebach.

Novou sadu výzev přineslo také zpracování uživatelského prostředí. To v případě Damaged Core vyžadovalo minimalistický návrh a jeho připojení k hráčské kameře. Vykresluje se tedy ve specifické vzdálenosti a nasvěcují ho prvky přímo ve hře.

„Je to otázka (správné) průhlednosti, barvy a ... nedokážu ani říct, kolik verzí uživatelského prostředí jsme vytvořili,“ dodává Seebach.

Autor:




Nejčtenější

Super Mario Maker 3DS
RECENZE: Vytvořte si vlastní 2D akci v Super Mario Makeru i na cestách

Super Mario Maker je jedinečná příležitost pro ty, kteří chtějí 2D hopsačky s Mariem nejenom hrát, ale i vytvářet. Po loňském vydání na Wii U přichází i...  celý článek

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Assassin's Creed 3
PC verze Assassin's Creed III bude dočasně zdarma ke stažení

Assassin's Creed III bude poslední hrou, kterou získají hráči na PC zdarma v rámci oslav třicátých narozenin společnosti Ubisoft.  celý článek

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.