Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrčí výzvy ve virtuální realitě: komplikované je zpracovat i zaměřovač

aktualizováno 
Zavedené postupy ve virtuální realitě nemusejí fungovat. Základní herní prvky jako zaměřovač či vykreslování uživatelského prostředí se totiž řídí zcela odlišnými pravidly. Při vývoji prvních projektů na to přišlo i studio High Voltage Software.

Damaged Core | foto: High Voltage Software

Producent Doug Seebach proto zpracování zaměřovače v akční hře Damaged Core považuje za královský úspěch.

„Je překvapující, kolik toho ve virtuální realitě oproti standardním hrám nefunguje. I vykreslování zaměřovače nám zabralo tři měsíce, než jsme vymysleli přirozeně působící řešení,“ řekl Seebach pro server Gamasutra.

Damaged Core je projekt vznikající exkluzivně pro přilbu Oculus Rift, ve kterém hrajete za umělou inteligenci. Ta může přeskakovat mezi ovládáním dvou bojových robotů a jejím úkolem je likvidace nepřátel.

Zaměřovač paradoxně působí jako tradiční zpracování z akčních her, které vycházejí i bez podpory virtuální reality. Ve skutečnosti tu však funkci pohání složitější technologie. Statické vykreslování by odpoutávalo pozornost hráče od ostatního dění na obrazovce. Pozornost to totiž štěpí mezi dva prvky a lidé nevědí, na který se soustředit.

Zaměřování je proto vykreslované ve 3D prostoru a umístění bere v potaz vaši pozici i vzdálenost objektů ve směru, kterým se právě díváte. „Rovnou vám řeknu, že to (najít řešení) bylo nesmírně náročné. Nebyla to sranda, ale přišli jsme na něco funkčního. A to je hlavní,“ tvrdí Seebach.

Novou sadu výzev přineslo také zpracování uživatelského prostředí. To v případě Damaged Core vyžadovalo minimalistický návrh a jeho připojení k hráčské kameře. Vykresluje se tedy ve specifické vzdálenosti a nasvěcují ho prvky přímo ve hře.

„Je to otázka (správné) průhlednosti, barvy a ... nedokážu ani říct, kolik verzí uživatelského prostředí jsme vytvořili,“ dodává Seebach.

Autor:




Nejčtenější

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Call of Duty: WW2
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.