Damaged Core

Damaged Core | foto: High Voltage Software

Tvůrčí výzvy ve virtuální realitě: komplikované je zpracovat i zaměřovač

  • 1
Zavedené postupy ve virtuální realitě nemusejí fungovat. Základní herní prvky jako zaměřovač či vykreslování uživatelského prostředí se totiž řídí zcela odlišnými pravidly. Při vývoji prvních projektů na to přišlo i studio High Voltage Software.

Producent Doug Seebach proto zpracování zaměřovače v akční hře Damaged Core považuje za královský úspěch.

„Je překvapující, kolik toho ve virtuální realitě oproti standardním hrám nefunguje. I vykreslování zaměřovače nám zabralo tři měsíce, než jsme vymysleli přirozeně působící řešení,“ řekl Seebach pro server Gamasutra.

Damaged Core je projekt vznikající exkluzivně pro přilbu Oculus Rift, ve kterém hrajete za umělou inteligenci. Ta může přeskakovat mezi ovládáním dvou bojových robotů a jejím úkolem je likvidace nepřátel.

Zaměřovač paradoxně působí jako tradiční zpracování z akčních her, které vycházejí i bez podpory virtuální reality. Ve skutečnosti tu však funkci pohání složitější technologie. Statické vykreslování by odpoutávalo pozornost hráče od ostatního dění na obrazovce. Pozornost to totiž štěpí mezi dva prvky a lidé nevědí, na který se soustředit.

Zaměřování je proto vykreslované ve 3D prostoru a umístění bere v potaz vaši pozici i vzdálenost objektů ve směru, kterým se právě díváte. „Rovnou vám řeknu, že to (najít řešení) bylo nesmírně náročné. Nebyla to sranda, ale přišli jsme na něco funkčního. A to je hlavní,“ tvrdí Seebach.

Novou sadu výzev přineslo také zpracování uživatelského prostředí. To v případě Damaged Core vyžadovalo minimalistický návrh a jeho připojení k hráčské kameře. Vykresluje se tedy ve specifické vzdálenosti a nasvěcují ho prvky přímo ve hře.

„Je to otázka (správné) průhlednosti, barvy a ... nedokážu ani říct, kolik verzí uživatelského prostředí jsme vytvořili,“ dodává Seebach.