Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to nejlepší zpracování virtuální reality ve hrách, zní ohlasy

  10:36aktualizováno  10:36
Potřebovali 250 000 dolarů, za den získali trojnásobek. Začínají práce na nové virtuální helmě Rift Oculus, která zážitek zprostředkuje.

Oculus Rift

Oculus Rift, jak se zařízení speciálně připravované pro hry jmenuje, slibuje okamžité reakce na pohyb hlavy a vysoké rozlišení vnitřních displejů.

Autoři k financování využili server Kickstarter pro začínající projekty. Potřebovali 250 tisíc dolarů (zhruba 6,5 milionu korun) k přípravě kitů pro vývojáře. Za zhruba den vybrali trojnásobek. To dokazuje, že zájem mezi lidmi o virtuální realitu je.

Podle ohlasů těch, kteří prototyp vyzkoušeli, jde o zatím nejlepší zprostředkování virtuální reality ve hrách.

"Rift posouvá hraní 3D her na další úroveň," srší sebevědomím autoři projektu. Dále poukazují, že existuje několik podobných zařízení, která ale buď nedosahují podobných kvalit ve hrách, nebo jsou kvůli ceně nedostupná.

Neméně důležitá je ovšem podpora vývojářů. "Co jsem zatím viděl, upřímně si myslím, že tohle demo virtuální reality je zatím nejlepší, jaké svět kdy viděl," myslí si vývojář John Carmack z id Software. Možnosti zařízení prezentoval na upravené verzi střílečky Doom 3, což bude také první podporovaná hra.

Nadšením nešetří ani herní magazíny, které přístroj vyzkoušeli na herní výstavě E3 v Los Angeles. "Oculus Rift jednoduše pozvedne pocit že jste ve hře na další úroveň," píše server GT4V. "Některé oblasti ještě potřebují vylepšit, ale ten největší potenciální zádrhel, výkon, není problém."

Pokud jde o technické specifikace, rozlišení displejů je celkem nízké, jen 640 × 800 na oko. Rozlišení verze, která se dostane do obchodů, by ale mělo být vyšší. Zařízení bude vážit zhruba 220 gramů a určeno je pro PC a mobilní zařízení. Podpora herních konzolí není na pořadu dne. Cena nebyla oznámena, ale autoři se dušují, že by měla být přijatelná pro širokou hráčskou veřejnost.

Předběhla dobu, nebo je to slepá ulička?

Sen o virtuální realitě se rozšířil v první polovině devadesátých let, kdy dokonce vyšla helma VFX1. Měla nabídnout prostředí, které hráče pohltí. Vystřízlivění přišlo záhy: uživatelé si stěžovali na bolest hlavy a nízké rozlišení displejů (320 × 200). Překážkou byla i vysoká cena.

Pokud vás zajímá více, podívejte se na pět revolučních nápadů, které slibovaly změnit svět videoher. Namísto toho byly navždy zapomenuty. Oculus Rift je tak v podstatě reparát po necelých dvaceti letech. Jak moc technologie pokročila a jestli nejde o slepou vývojovou větev, zjistíme zřejmě zanedlouho.

Autor:


Témata: software, virtuální




Nejčtenější

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.