Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to nejlepší zpracování virtuální reality ve hrách, zní ohlasy

  10:36aktualizováno  10:36
Potřebovali 250 000 dolarů, za den získali trojnásobek. Začínají práce na nové virtuální helmě Rift Oculus, která zážitek zprostředkuje.

Oculus Rift

Oculus Rift, jak se zařízení speciálně připravované pro hry jmenuje, slibuje okamžité reakce na pohyb hlavy a vysoké rozlišení vnitřních displejů.

Autoři k financování využili server Kickstarter pro začínající projekty. Potřebovali 250 tisíc dolarů (zhruba 6,5 milionu korun) k přípravě kitů pro vývojáře. Za zhruba den vybrali trojnásobek. To dokazuje, že zájem mezi lidmi o virtuální realitu je.

Podle ohlasů těch, kteří prototyp vyzkoušeli, jde o zatím nejlepší zprostředkování virtuální reality ve hrách.

"Rift posouvá hraní 3D her na další úroveň," srší sebevědomím autoři projektu. Dále poukazují, že existuje několik podobných zařízení, která ale buď nedosahují podobných kvalit ve hrách, nebo jsou kvůli ceně nedostupná.

Neméně důležitá je ovšem podpora vývojářů. "Co jsem zatím viděl, upřímně si myslím, že tohle demo virtuální reality je zatím nejlepší, jaké svět kdy viděl," myslí si vývojář John Carmack z id Software. Možnosti zařízení prezentoval na upravené verzi střílečky Doom 3, což bude také první podporovaná hra.

Nadšením nešetří ani herní magazíny, které přístroj vyzkoušeli na herní výstavě E3 v Los Angeles. "Oculus Rift jednoduše pozvedne pocit že jste ve hře na další úroveň," píše server GT4V. "Některé oblasti ještě potřebují vylepšit, ale ten největší potenciální zádrhel, výkon, není problém."

Pokud jde o technické specifikace, rozlišení displejů je celkem nízké, jen 640 × 800 na oko. Rozlišení verze, která se dostane do obchodů, by ale mělo být vyšší. Zařízení bude vážit zhruba 220 gramů a určeno je pro PC a mobilní zařízení. Podpora herních konzolí není na pořadu dne. Cena nebyla oznámena, ale autoři se dušují, že by měla být přijatelná pro širokou hráčskou veřejnost.

Předběhla dobu, nebo je to slepá ulička?

Sen o virtuální realitě se rozšířil v první polovině devadesátých let, kdy dokonce vyšla helma VFX1. Měla nabídnout prostředí, které hráče pohltí. Vystřízlivění přišlo záhy: uživatelé si stěžovali na bolest hlavy a nízké rozlišení displejů (320 × 200). Překážkou byla i vysoká cena.

Pokud vás zajímá více, podívejte se na pět revolučních nápadů, které slibovaly změnit svět videoher. Namísto toho byly navždy zapomenuty. Oculus Rift je tak v podstatě reparát po necelých dvaceti letech. Jak moc technologie pokročila a jestli nejde o slepou vývojovou větev, zjistíme zřejmě zanedlouho.

Autor:


Témata: software, virtuální


Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Další z rubriky

Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Dalších pět her, které lidé milovali a nikdo je nekupoval

Zdá se, že digitální distribuce „nedoceněným“ hrám pomáhají. Od jejich nástupu a éry výrazných slevových akcí totiž přibylo jen minimum titulů, u kterých by...  celý článek

Zaklínač 3: Krev a víno
Vybíráme nejbláznivější recenze her: Nic pro dospělé, ti rádi zabíjejí

Při čtení uživatelských recenzí je jednou za čas možné narazit na perly, které vás posadí do židle. Ať už svým humorem nebo nezamýšlenými kvalitami. Vybíráme...  celý článek

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.