Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Virtuální svět hry Second Life je podle FBI semeništěm zločinu

aktualizováno 
Americký Federální úřad pro vyšetřování považuje on-line hru Second Life za bezpečnostní hrozbu. Hra slouží ilegálním gangům k náboru nováčků a ke koordinaci kriminálních akcí, uvádí zpráva agentury.

Second Life

Aktuální vydání zprávy "Národní zhodnocení nebezpečnosti gangů" (National Gang Threat Assessment) zmiňuje on-line hru Second Life jako prostředí vhodné pro kriminalitu. Realizují ji gangy, jejichž aktivity zahrnují jak propagaci drog ve hře, tak domlouvání jejich transportu.

"Uživatelé komunikují přes textový chat v reálném čase. Second Life prokazuje víceúčelové anonymní prostředí a umožňuje bezpečnou komunikaci. Díky tomu členové gangu mohou potenciálně užívat Second Life k rekrutování, propagandě a dalším kriminálním aktivitám včetně pašování drog a tréninku pro zločiny v reálném životě," tvrdí zpráva FBI.

Second Life se objevil ve vyšetřování FBI už v minulosti, když v roce 2009 zkoumala virtuální hazard v jeho herních kasinech. Mimo to sama FBI využívala prostředí hry jak ke kontaktu s lidmi ohlašujícími zločiny, tak i k "vylepování" plakátů deseti nejhledanějších zločinců v USA.

Second Life

Virtuální svět od firmy Linden Lab byl spuštěn v roce 2003. Uživatel se v plně trojrozměrném prostředí pohybuje jako avatar (hráčovo virtuální já). Ještě v roce 2008 Second Life registroval víc než 12 milionů obyvatel. Kromě propagování rozličných institucí či internetových obchodů je Second Life využívaný i jako místo pro vyhledávání sexu.

Second Life

Second Life

Realita divnější než fikce

Gold-farming

Gold farming

Není to poprvé, co videohry posloužily organizovanému zločinu, ukázal další případ z letošního května. Figurují v něm vězni, nucení hrát videohry.

Ředitel čínské věznice nutil své chovance hrát on-line videohry typu World of Warcraft, tvrdí bývalý vězeň Liu Dali. Systém fungoval na tzv. "gold farmingu", při němž hráči hrají videohru a získávají virtuální předměty, které následně s jinými hráči směňují za reálné peníze.





Nejčtenější

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.