Aktuální vydání zprávy "Národní zhodnocení nebezpečnosti gangů" (National Gang Threat Assessment) zmiňuje on-line hru Second Life jako prostředí vhodné pro kriminalitu. Realizují ji gangy, jejichž aktivity zahrnují jak propagaci drog ve hře, tak domlouvání jejich transportu.
"Uživatelé komunikují přes textový chat v reálném čase. Second Life prokazuje víceúčelové anonymní prostředí a umožňuje bezpečnou komunikaci. Díky tomu členové gangu mohou potenciálně užívat Second Life k rekrutování, propagandě a dalším kriminálním aktivitám včetně pašování drog a tréninku pro zločiny v reálném životě," tvrdí zpráva FBI.
Second Life se objevil ve vyšetřování FBI už v minulosti, když v roce 2009 zkoumala virtuální hazard v jeho herních kasinech. Mimo to sama FBI využívala prostředí hry jak ke kontaktu s lidmi ohlašujícími zločiny, tak i k "vylepování" plakátů deseti nejhledanějších zločinců v USA.
Second LifeVirtuální svět od firmy Linden Lab byl spuštěn v roce 2003. Uživatel se v plně trojrozměrném prostředí pohybuje jako avatar (hráčovo virtuální já). Ještě v roce 2008 Second Life registroval víc než 12 milionů obyvatel. Kromě propagování rozličných institucí či internetových obchodů je Second Life využívaný i jako místo pro vyhledávání sexu. |
Realita divnější než fikce
Není to poprvé, co videohry posloužily organizovanému zločinu, ukázal další případ z letošního května. Figurují v něm vězni, nucení hrát videohry.
Ředitel čínské věznice nutil své chovance hrát on-line videohry typu World of Warcraft, tvrdí bývalý vězeň Liu Dali. Systém fungoval na tzv. "gold farmingu", při němž hráči hrají videohru a získávají virtuální předměty, které následně s jinými hráči směňují za reálné peníze.