• Velmi zábavné
  • Vizuálně povedené
  • Skvělé ovládání
  • Nic nového pod sluncem

Papírová zvířátka jsou zpět v plné formě a v přenosném balení.

Viva Piňata: Pocket Paradise

Viva Piňata: Pocket ParadiseDěti Piňaty milují. Jsou to neuvěřitelně roztomilá zvířátka, která když je omrzí, tak je prostě prckové rozmlátí a vypadnou z nich sladkosti. Když tohle píšu, tak na mě můj vořech nekouká zrovna dvakrát důvěřivě, ale je to tak. Piňaty jsou prostě pro děti ideální domácí mazlíčci. Zvlášť ty virtuální. Nezasviní vám obývák a nemusíte jim neustále kupovat žrádlo. Na Xboxu 360 si vytvořila tahle virtuální stvoření celkem slušné renomé, byť tomu prodejnost jejich her příliš nenasvědčovala.

Obstarávání potřeb zvířatek stylusem je intuitivní.

Nyní naše milá zvířátka migrují. A při této migraci prošla sušičkou, aby se dostala na dva displeje handheldu NDS. A světe div se, ony ty potvory nezdegenerovaly a v malém jim to opravdu sluší. Na hře samotné pracovali lidé z Rare, kteří mají na Viva Piňata: Pocket Paradisesvědomí kromě několika kultovních sérií jako Banjo Kazooie i hlavní předchozí díly Viva Piňata. Tudíž je o kvalitu tak trochu předem postaráno. A jak je vidět, tak v Rare opravdu nezaháleli. Všechny hlavní ideje totiž zminiaturizovali a přináší nám je na NDS.

Opět se stanete zahradníkem, který si chce z miniaturního pole vybudovat luxusní zahrádku, na kterou mu přilezou všechny Piňaty světa. Piňat je kolem šedesátky, včetně několika nových kousků, což se cení. Zpět jsou i postavy jako Dastardos nebo Leafos, které vám povětšinou pomáhají nebo naopak škodí. Koupit si u nich budete moci semena, domečky a vlastně úplně cokoliv.

Viva Piňata: Pocket ParadiseJelikož jsou logicky díky platformě Viva Piňata: Pocket Paradise v angličtině, tak velmi oceňuji rozsáhlý tutoriál, díky kterému se lze opravdu do puntíku naučit vše potřebné a též vše pořádně vyzkoušet (narozdíl od Viva Piňata: Trouble in Paradise). K tutoriálu je navíc možno se kdykoliv vrátit, a osvěžit si tak danou herní situaci.

Díky skvělému ovládání dotykovým displejem si docela máknete i u takových běžných aktivit jako zalévání záhonu nebo vyrývání hlíny. Obstarávání potřeb zvířatek stylusem je intuitivní a tuto ovládací metodu si opravdu nemůžu vynachválit. I synovi, velkému fanouškovi Piňat, se to zamlouvalo. On ale narazil na jazykovou bariéru, na kterou nebyl u série zvyklý.

Viva Piňata: Pocket ParadisePozadí je hezky vykresleno ve 2D, zatímco zvířata a předměty jsou trojrozměrné.

Systém rozdělených obrazovek také splňuje svůj úkol na jedničku s hvězdičkou. Zatímco na horní probíhá text, statistiky a ostatní důležité údaje, tak na spodním displeji ovládáte veškeré přímé herní dění. Rozložení a využití obou obrazovek je tedy adekvátní a vy nemáte pocit, že by zde jedna obrazovka být nemusela, jako u mnoha jiných her na Nintendu DS. Fajn je, že nechybějí ani oblíbená videa pářících se/tancujících Piňat. A ani tak moc nevadí, že jsou to videa již známá z předchozích verzí. V malém provedení totiž opět potěší.

Co je to Piňata?
Piňata je z papíru vytvořený předmět ve tvaru zvířete. Jeho vnitřek je naplněn bonbony. Piňata se používá převážně na narozeninových oslavách a slavnostech. Úkolem dítěte se zavázanýma očima je trefit zvíře klackem tak, aby se na něj vyvalily všechny sladkosti v jeho útrobách. Piňaty pocházejí z Mexika a u nás se jejich likvidování naštěstí nepraktikuje. V amerických komediích pak při mlácení Piňat vždy někdo dostane pálkou mezi nohy.

Viva Piňata: Pocket ParadisePrvní xboxové Piňaty moc velké možnosti multiplayeru nepřinesly a to měly k dispozici veškeré možnosti Xbox Live. Druhé už se s touto podporou vypořádaly lépe a jak že na tom jsou Viva Piňata: Pocket Paradise? Dobře, ale klasický multiplayer neočekávejte. Pouze si budete moci s přáteli papírová zvířátka vyměňovat nebo je společně lákat. Možnosti Wi-Fi tedy využity byly. Pokud by vás pak hra jednoho hráče nebo výměny ve dvou omrzely, tak je zde ještě hřiště. V tomto režimu dostanete vždy určité podmínky, za kterých musíte zahradu obhospodařit.

A jak že ta samotná zvířátka tentokrát vypadají? Velmi dobře. Nintendo DS je samozřejmě limitováno svým hardwarem, ale na Viva Piňata: Pocket Paradise se kouká dobře. Celá hra je snímána ideálním pohledem shora. Pozadí je hezky vykresleno ve 2D, zatímco zvířata a předměty jsou trojrozměrné. Tato vizuální souhra je tou nejlepší možností pro tento typ hry. Hudba je pak také příjemná a nese se Viva Piňata: Pocket Paradisev duchu dílů předešlých. I zvuky jsou fajn a pokud již se sérií máte nějaké ty zkušenosti, tak určitě jednotlivá zvířata poznáte.

Tím hlavním na celé hře je ale samotná hratelnost. Svým stylem připomíná tento titul žánrově obdobný Animal Crossing: Wild World s tím rozdílem, že Viva Piňata: Pocket Paradise je mnohem přístupnější širšímu hráčskému publiku. Navíc tady jsou zvířata opravdu roztomilá. Pokud jste tedy vždy toužili mít tato papírová stvoření i v ruce, tak máte nyní skvělou možnost. Pořízením tohoto titulu neprohloupíte. Tedy pokud jste se dnes v kanceláři nepořezali o papír a nemáte na něj averzi.

80 %

68 %

Doposud hodnotilo 26 čtenářů