Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbláznivější protipirátská opatření. Třeba radovánky se stařenkou

aktualizováno 
Když tvůrci her při vývoji protipirátských opatření zvolí kreativní řešení, bývá veselo. Některá působí jako zcela neškodné žertíky, najdou se však i drsnější formy ochran a vybrané tituly přestanou být hratelné značně zvláštním způsobem.

Stařenka v Zaklínači 2 | foto: CD Projekt Red

Vybrali jsme osm nejbláznivějších protipirátských opatření, na která ve hrách můžete narazit. A jak už bývá zvykem, mezi nejoriginálnější patří série Zaklínač.

1.Zaklínač 2 a tak trochu jiná sexuální scéna

Titul Zaklínač 2 zahrnuje celou řadu protipirátských opatření. Některá jsou poměrně zjevná, jiná mírně škodolibá. Do té druhé skupiny patří i pomilování ženy, které spatří jen lidé s pirátskou verzí hry. Místo mladé krasavice má proto Geralt sex se starou otylou bytostí.

2.Pirátská páska přes oko v Quantum Breaku a Alanu Wakovi

Smysl pro humor mají vývojáři z Remedy Entertainment. Jejich tituly Quantum Break i Alan Wake s pirátskou verzí zůstávají hratelné, hlavní hrdina však přes oko nosí pirátskou pásku s lebkou a zkříženými hnáty. Postava kvůli tomu vypadá komicky.

Pirátská páska v Quantum Break

Pirátská páska v Quantum Break

3.Nesnesitelně pomalý pohyb v Mirror’s Edge

Nejeden pirát se prozradil i kvůli zabezpečení prvního dílu Mirror’s Edge. Hlavní hrdinka Faith totiž v jedné pasáži začne zpomalovat, až se téměř přestane hýbat. Nejde však o technickou chybu, nýbrž opatření zacílené na piráty.

Situace je však peprnější kvůli problémům, které ve hře způsobovala sada fyzikálních zákonů PhySX. Kvůli té v některých pasážích majitelé originální verze narazili na obdobně se projevující problém. Komplikaci však zpravidla bylo možné řešit změnou nastavení.

4.Chybějící možnosti ve Far Cry 4

V případě střílečky Far Cry 4 bylo protipirátské opatření spíše shodou okolností než geniálním krokem autorů. Mezi piráty totiž kolovala starší verze hry, v níž chybělo nastavení pro šířku zorného pole (FOV). To totiž vývojáři do hry přidali teprve s první záplatou, kterou publikovali v den vydání hry.

Na nářky PC hráčů spojené s chybějícím nastavením pak na Twitteru reagoval kreativní ředitel Alex Hutchinson: „PC hráči! Pokud si na internetu stěžujete na chybějící nastavení FOV, hru jste upirátili.“

18.listopadu 2014 v 05:08, příspěvek archivován: 29.června 2016 v 16:25

PC players! If you're online complaining about the lack of FOV control ... You pirated the game.

5.The Settlers 3 a produkce prasat místo železa

Pokud jste si stáhli nelegální kopii The Settlers 3, budování armády představovalo problém. Kováři totiž místo zbraní produkovali prasata. Pravou příčinu situace navíc neprozradil ani herní manuál, který v sekci otázek a odpovědí uvádí, že si hráč stáhl virus.

The Settlers III

The Settlers III

6.Pseudochyba ve hře Garry’s Mod

Řada hráčů po spuštění Garry’s Mod narazila na chybové hlášení „Unable to shade polygon normals“. Na internetu se v souvislosti s tím rozpoutaly diskuse a lidé intenzivně hledali řešení problému.

Situaci zkoumal i autor hry Garry Newman, když na Twitteru napsal: „Má někdo problém s unable to shade polygon normals?“ Později však vyplulo na povrch, že text zobrazují pouze pirátské kopie. Vývojář však ochranu aktivoval až pět let po vydání hry.

12.dubna 2011 v 19:19, příspěvek archivován: 29.června 2016 v 16:27

Anyone unable to shade polygon normals?

7.The Talos Principle a nekonečný výtah

Problém s výtahem v The Talos Principle

Problém s výtahem v The Talos Principle

Chorvatská společnost Croteam zákeřné protipirátské opatření použila již poněkolikáté. Minule to byl nesmrtelný škorpion, který vás neustále pronásledoval ve hře Serious Sam 3. Vývojáři však hráče potrápili i v titulu The Talos Principle z roku 2014. Ve hře jsou totiž významné výtahy a při cestě jedním z nich se v pirátské verzi zaseknete. Titul vás tak uvězní a možnost úniku není.

8.Nejděsivější překvapení ve Five Nights at Freddy’s

Opatření proti majitelům nelegální kopie hororového počinu Five Nights at Freddy’s působí patřičně. Hra je totiž založená na strašidelných momentech, kdy kvůli překvapení div nevyskočíte z kůže. A jeden takový si autor hry pro piráty přichystal, když titul vypínají. Při snaze ukončit hru na vás nečekaně vybafne jedna z herních postav.

Five Nights at Freddy's 4

Five Nights at Freddy's 4

Autor:




Nejčtenější

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Další z rubriky

Zaklínač 3: Krev a víno
Vybíráme nejbláznivější recenze her: Nic pro dospělé, ti rádi zabíjejí

Při čtení uživatelských recenzí je jednou za čas možné narazit na perly, které vás posadí do židle. Ať už svým humorem nebo nezamýšlenými kvalitami. Vybíráme...  celý článek

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.