Adventura Broken Age

Vyšla hra, která nastartovala mánii komunitního financování

  • 4
Psal se březen 2012 a projekt Double Fine Adventure tehdy od hráčů získal v přepočtu okolo 66 milionů korun. Předznamenalo to budoucí úspěch komunitního financování, kterému řada lidí zvěstovala brzký konec.

Téměř o dva roky později se však komunitnímu financování daří ještě lépe a projekt od Double Fine spatřil světlo světa. Hra se nakonec jmenuje Broken Age a vyšla její první část.

Ta je od 15. ledna dostupná lidem, kteří projekt podpořili prostřednictvím serveru Kickstarter. Ostatní hráči ji budou moci zakoupit od 28. ledna, a to pro PC, Mac i Linux.

K situaci se v tiskové zprávě vyjádřil šéf vývojářů Tim Schafer: "Tato hra začala před dvěma lety, když skromný Kickstarter o vytvoření dokumentárního filmu o vývojářském studiu přidal do nabídky malou hru. Reakce na tu kampaň nás všechny překvapila a věděli jsme, že už to pro řadu lidí nebude nikdy jako dřív. Zejména pro nás a naše fanoušky."

Schafer svůj projekt označuje za nejprůhlednější vývoj v historii počítačových her. "Díky tomu to bylo zajímavé a někdy i děsivé. Ale veškeré obavy a pochybnosti nakonec smetla neskutečná vlna dobré vůle a lásky od lidí, kteří nás podpořili." Ti totiž získali přístup na fóra, kde vývojáři tvůrčí proces monitorovali.

Broken Age ja klasická klikací adventura, která se soustředí na nesouvisející životy mladého hocha a slečny. Dívku její vesnice zvolila jako oběť strašidelnému monstru, slečna se však nechce vzdát.

Hoch pro změnu žije na vesmírné lodi jen za dohledu starostlivého počítače. Chce se však vysvobodit a vydat na dobrodružství, při kterých může ve světě konat dobro.