Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatelé Call of Duty a Battlefieldu se do sebe ostře opřeli

aktualizováno 
Slovní půtky jsou pro soutěž dvou nejočekávanějších her podzimu typické. Nedávno ale výměna názorů mezi velkými šéfy vydavatelských společností eskalovala až k urážkám.

Battlefield 3

Jsme stále dva až tři měsíce do vydání dvou konkurenčních válečných trháků, Battlefieldu 3 a Call of Duty: Modern Warfare 3, ale válečné dusno je cítit už nyní. Šéfové vydavatelských domů Activision (vydavatel Call of Duty) a Electronic Arts (vydavatel Battlefieldu) si v posledních měsících vyměňovali názory o tom, proč ten druhý neuspěje. Během herního festivalu Gamescom v německém Kolíně ale došlo i na vytahování staré špíny a rány do slabin.

Call of Duty "shnije zevnitř"

John Riccitiello

John Riccitiello

Najít zdroj rozepře by bylo obtížné, může jím ale být červnové vyjádření ředitele Activisionu Bobbyho Koticka: " Battlefield 3 jsem prozatím neviděl fungovat na konzolích, které jsou pro herní průmysl stěžejní".  Na ty sice hra rovněž směřuje, už na nich ale nebude oplývat stejně dechberoucí grafikou jako na PC.

Electonic Arts (EA) během výstavy E3 opětovalo palbu ústy ředitele Johna Riccitiella, jež v rozhovoru pro Industrygamers.com prohlásil, že chce vidět Call of Duty "shnít zevnitř". Podle jeho názoru se totiž konkurenční CoD stal příliš masovým zbožím a jsou to právě zapálení hardcore hráči, kteří rozeznají kvality Battlefieldu 3. A bez nich postupně Call of Duty upadne.

"Řada lidí koupila Modern Warfare spíše jako doplněk do svého obýváku a hrála ho sotva dva měsíce. To je masové publikum, a u toho Activision zvítězí. Jenže pokud skuteční hráči koupí naší hru a ti masoví jejich, u koho to bude žít více? (…) O co se snažíme je nechat konkurenci vyhnít zevnitř," tvrdí Riccitiello.

Osočování "špatné pro průmysl"

Na přátelskou herní scénu nečekaně ostrá narážka zůstávala dva měsíce bez odezvy, než se k ní smířlivě vyjádřil Eric Hirshberg, ředitel distribuce Activisionu: "Podobný útok na konkurenta je jednoduše špatný pro celý průmysl. Samozřejmě, konkurence je dobrá. Udržuje v nás ostražitost a ve finále dělá hry lepšími. Je zdravá. Ale je jedna věc chtít uspět, a je jiná věc aktivně a veřejně chtít, aby konkurenti selhali."

Hirshberg řekl, že se odpovědi dlouho vyhýbal, protože jeho prací je pomoci nadějným vývojářům dělat dobré hry, nikoliv urážet ostatní vývojáře. "Dovedete si představit, že by šéf filmového studia Dreamworks na tiskové konferenci svého nového filmu řekl, že chce, aby konkurenční Toy Story shnila zevnitř? To je těžké si představit."

Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Battlefield 3

Battlefield 3

"Battlefield 3 získá 70% trhu"

Jeff Brown

Jeff Brown

EA ale tento pokus o uklidnění situace ignorovalo a vzápětí zareagoval další boss EA, Jeff Brown: "Vítej ve velké lize, Ericu. Vím, že jsi tu nový, ale někdo by ti měl říct, o čem konkurenční prostředí je."

Osobní rozměr ale nebyl jediným kousavým komentářem, který Brown vypustil: "Máš pořádný důvod být nervózní. Activision držel loni 90 % trhu se střílečkami. Tento rok vám Battlefield 3 sníží podíl o 60 až 70 %. Tímhle tempem budete na dně během dvou tří let. Pokud mi nevěříš, jdi do obchodu a zkus si koupit kopii Guitar Hero nebo Tonyho Hawka," narážel Brown v závěru na dva kdysi stěžejní tituly Activisionu, které byly během posledního roku zrušeny.

Bobby Kotick

Bobby Kotick

Co si ze slovní přestřelky vzít? Activision je dnes na pranýři. Přístupem vytěžení Call of Duty donekonečna, stejně jako rétorikou řiditele Bobbyho Koticka, si mezi hráči vysloužil špatné jméno. Naproti tomu firma EA je označována za mnohem progresivnější a leckdo přeje Battlefieldu 3 úspěch jenom proto, aby to uškodilo značce Call of Duty.

Sotva před pár lety byla ale situace přesně opačná a právě značka EA představovala ono "velké zlo", ničící herní studia i herní scénu samotnou.

Současné ostré řeči více než cokoliv jiného ukazují, že bychom si o záměrech velkých vydavatelů neměli dělat iluze. Ať už je totiž v sedle kdokoliv, bude se svou pozici snažit využít v prvé řadě sám pro sebe a na úkor ostatních.

Autor:




Nejčtenější

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Další z rubriky

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.
Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během...  celý článek

Cosplay na akci Blizzcon - Alexstrasza
Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale...  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.