Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatelé Call of Duty a Battlefieldu se do sebe ostře opřeli

aktualizováno 
Slovní půtky jsou pro soutěž dvou nejočekávanějších her podzimu typické. Nedávno ale výměna názorů mezi velkými šéfy vydavatelských společností eskalovala až k urážkám.

Battlefield 3

Jsme stále dva až tři měsíce do vydání dvou konkurenčních válečných trháků, Battlefieldu 3 a Call of Duty: Modern Warfare 3, ale válečné dusno je cítit už nyní. Šéfové vydavatelských domů Activision (vydavatel Call of Duty) a Electronic Arts (vydavatel Battlefieldu) si v posledních měsících vyměňovali názory o tom, proč ten druhý neuspěje. Během herního festivalu Gamescom v německém Kolíně ale došlo i na vytahování staré špíny a rány do slabin.

Call of Duty "shnije zevnitř"

John Riccitiello

John Riccitiello

Najít zdroj rozepře by bylo obtížné, může jím ale být červnové vyjádření ředitele Activisionu Bobbyho Koticka: " Battlefield 3 jsem prozatím neviděl fungovat na konzolích, které jsou pro herní průmysl stěžejní".  Na ty sice hra rovněž směřuje, už na nich ale nebude oplývat stejně dechberoucí grafikou jako na PC.

Electonic Arts (EA) během výstavy E3 opětovalo palbu ústy ředitele Johna Riccitiella, jež v rozhovoru pro Industrygamers.com prohlásil, že chce vidět Call of Duty "shnít zevnitř". Podle jeho názoru se totiž konkurenční CoD stal příliš masovým zbožím a jsou to právě zapálení hardcore hráči, kteří rozeznají kvality Battlefieldu 3. A bez nich postupně Call of Duty upadne.

"Řada lidí koupila Modern Warfare spíše jako doplněk do svého obýváku a hrála ho sotva dva měsíce. To je masové publikum, a u toho Activision zvítězí. Jenže pokud skuteční hráči koupí naší hru a ti masoví jejich, u koho to bude žít více? (…) O co se snažíme je nechat konkurenci vyhnít zevnitř," tvrdí Riccitiello.

Osočování "špatné pro průmysl"

Na přátelskou herní scénu nečekaně ostrá narážka zůstávala dva měsíce bez odezvy, než se k ní smířlivě vyjádřil Eric Hirshberg, ředitel distribuce Activisionu: "Podobný útok na konkurenta je jednoduše špatný pro celý průmysl. Samozřejmě, konkurence je dobrá. Udržuje v nás ostražitost a ve finále dělá hry lepšími. Je zdravá. Ale je jedna věc chtít uspět, a je jiná věc aktivně a veřejně chtít, aby konkurenti selhali."

Hirshberg řekl, že se odpovědi dlouho vyhýbal, protože jeho prací je pomoci nadějným vývojářům dělat dobré hry, nikoliv urážet ostatní vývojáře. "Dovedete si představit, že by šéf filmového studia Dreamworks na tiskové konferenci svého nového filmu řekl, že chce, aby konkurenční Toy Story shnila zevnitř? To je těžké si představit."

Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Battlefield 3

Battlefield 3

"Battlefield 3 získá 70% trhu"

Jeff Brown

Jeff Brown

EA ale tento pokus o uklidnění situace ignorovalo a vzápětí zareagoval další boss EA, Jeff Brown: "Vítej ve velké lize, Ericu. Vím, že jsi tu nový, ale někdo by ti měl říct, o čem konkurenční prostředí je."

Osobní rozměr ale nebyl jediným kousavým komentářem, který Brown vypustil: "Máš pořádný důvod být nervózní. Activision držel loni 90 % trhu se střílečkami. Tento rok vám Battlefield 3 sníží podíl o 60 až 70 %. Tímhle tempem budete na dně během dvou tří let. Pokud mi nevěříš, jdi do obchodu a zkus si koupit kopii Guitar Hero nebo Tonyho Hawka," narážel Brown v závěru na dva kdysi stěžejní tituly Activisionu, které byly během posledního roku zrušeny.

Bobby Kotick

Bobby Kotick

Co si ze slovní přestřelky vzít? Activision je dnes na pranýři. Přístupem vytěžení Call of Duty donekonečna, stejně jako rétorikou řiditele Bobbyho Koticka, si mezi hráči vysloužil špatné jméno. Naproti tomu firma EA je označována za mnohem progresivnější a leckdo přeje Battlefieldu 3 úspěch jenom proto, aby to uškodilo značce Call of Duty.

Sotva před pár lety byla ale situace přesně opačná a právě značka EA představovala ono "velké zlo", ničící herní studia i herní scénu samotnou.

Současné ostré řeči více než cokoliv jiného ukazují, že bychom si o záměrech velkých vydavatelů neměli dělat iluze. Ať už je totiž v sedle kdokoliv, bude se svou pozici snažit využít v prvé řadě sám pro sebe a na úkor ostatních.

Autor:




Nejčtenější

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.