Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatelství Take-Two předvídá brzký zánik konkurenční společnosti THQ

  12:00aktualizováno  12:00
Vyvíjení her v licencovaných světech, jako je Warhammer, prý může vést až ke zkáze společnosti. Alespoň to v souvislosti se společností THQ tvrdí Strauss Zelnick, který je šéfem vydavatelství Take-Two. To se proslavilo například díky titulům Grand Theft Auto, BioShock či Mafia 2.

Ilustrační obrázek z titulu Grand Theft Auto vydného společností Take-Two.

Zelnick o vydávání her hovořil na konferenci zabývající se obchodováním s hrami. Využívání cizích licencí nepovažuje za dobrou taktiku. Licence se totiž proti vývojářům obrací i v případě úspěchu.

Pokud hra vydělá, majitelé licence při dalším vyjednávání požadují více peněz. Přitom sami vývojáři pomáhají budovat jméno dané značky a jejich úspěch tak znamená, že za využití licence příště zaplatí více.

"Nejdůležitější rozdíl je kvalita," říká Zelnick při srovnání Take-Two a THQ. Take-Two je prý nejúspěšnější společností mezi vydavatelstvími, která nevlastní studia vyvíjející dané hry. Zelnick tak soudí například na základě hodnotícího serveru Metacritic.

"THQ mělo pár dobrých her, ale celkově se kvalita neosvědčila," tvrdí Zelnick. Současné finanční potíže THQ přičítá strategii společnosti. "Abych to řekl jinak: jídlo nebylo dobré a porce byly malé," posuzuje Zelnick konkurenci.

THQ ostatně koncem března oznámilo plánované propuštění 118 zaměstnanců, které pro titul Warhammer vyústí ve změnu žánru (více o kauze).

Zdroj: CVG

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Battlefield 1
Apokalypsa zatím nehrozí, hry se loni prodávaly lépe než v roce 2015

Řada loňských her v kamenných obchodech dopadla o poznání hůře než předchozí díly. Podle statistik amerického herního průmyslu však celkové příjmy v tomto...  celý článek

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Tekken 7
Tekken 7 vyjde v červnu. Bonusy ke konzolovým verzím se liší

Sedmý Tekken je již dva roky na automatech, ale pro PC, PlayStation 4 a Xbox One vyjde teprve letos 2. června. Datum nově oznámilo vydavatelství Bandai Namco.  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.