Součástí prodeje jsou i všechny vývojářské týmy, které tak mohou pokračovat v práci na ohlášených i utajovaných projektech.
Clearlake Capital může získat většinové vlastnictví THQ za 60 milionů dolarů, tedy zhruba za 1,14 miliardy korun. Tato částka společnosti zpřístupní vlastnictví značek, herních kódů, vývojářských studií i veškerých souvisejících smluv. Například těch se společnostmi Crytek či Turtle Rock, což jsou tvůrci značek Crysis, respektive Left 4 Dead.
Šéf vydavatelství THQ Jason Rubin situaci vidí jako nový start. Touto fází podle jeho slov prochází řada dalších firem.
Například filmová společnost Metro-Goldwyn-Mayer do ní vstoupila již před dvěma lety. A přitom letos uvedla novou bondovku Skyfall i zfilmovaného Hobita. "Tak to myslím, když říkám nový start," píše Rubin na oficiálním blogu společnosti.
Ačkoliv je však Clearlake Capital vážným zájemcem, obchod se ještě neuskutečnil, a nabídky tak mohou předkládat i jiné společnosti. "Jakkoliv jsme nadšeni z možnosti (odprodeje THQ společnosti) Clearlake, obchod nemůžeme ještě další měsíc prohlásit za uskutečněný," napsal Rubin.
THQ nicméně slibuje, že společnost odprodá jen jako kompletní balík. V žádném případě by tak nemělo dojít k přerušení vývoje.
"To znamená, že si i nadále můžete předobjednat Metro: Last Light, Company of Heroes 2 i South Park: The Stick of Truth. Naše týmy na nich i nadále pracují a v době, kdy čtete tyto řádky, vzniká čtvrté Saints Row, pokračování Homefront i další hry," tvrdí Rubin.
Situace odhalila neohlášené projekty
S vyhlášením bankrotu se pojí i oficiální dokumenty, které THQ zveřejnilo. Ty zmiňují vývoj řady projektů a jejich kódové označení. Studio Relic Entertainment, které tvoří Company of Heroes, například pracuje na hře s pracovním názvem Atlas. Ta by měla vyjít v roce 2014.
Vývojáři série Darksiders ze společnosti Vigil Games pro změnu pracují na projektu Crawler. Studio Turtle Rock, které vytvořilo střílečku Left 4 Dead, vyvíjí kooperativní titul Evolve.
Nová značka vzniká také v pobočce THQ Montreal, kterou vede Patrice Désilets. Ten je bývalým kreativním ředitelem projektu Assassin's Creed.
Rubin proto situaci uzavírá slovy: "Týmy tedy nebude zatěžovat minulost, a budou se tak moci soustředit na to podstatné: na vývoj skvělých her."