Battlefield 1 | foto: EA

S PlayStation 4 Pro můžete mít při hraní na internetu nefér výhodu

  • 8
Nová konzole PlayStation 4 Pro měla hráčům poskytovat pouze lepší prožitek ze hry, se starším modelem jste při on-line zápolení zaostávat neměli. Alespoň to v září tvrdili vývojáři ze společnosti Naughty Dog, která vytvořila například sérii Uncharted.

Informace se však nepotvrdily a minimálně Battlefield 1 i v síťové hře dosahuje většího počtu snímků za sekundu. Podle technického rozboru analytiků z Digital Foundry to u PlayStation 4 Pro bývá v průměru o deset až patnáct více.

„V našich testech byla hra až o 47 % plynulejší ve chvílích, kdy byl engine Frostbite pod největším náporem,“ píše Digital Foundry.

Vytvořit podmínky pro testy s přijatelnou vypovídající hodnotou přitom vyžadovalo zamyšlení. Síťová hra s 64 hráči je v Battlefieldu 1 natolik dynamická, že porovnávat odlišné zápasy je prý jako srovnávat jablka s hruškami. A to i s ohledem na zátěž centrálního a grafického procesoru.

Lidé z Digital Foundry proto hráli na obou konzolích v jednom a témže zápasu. Oba hráči přitom chodili společně, aby oba modely PlayStationu 4 zpracovávaly co nejpodobnější data.

Vyplatí se PlayStation 4 Pro?

Pokud chcete PlayStation 4, kupte si Pro. Dilema však mohou mít majitelé původní PlayStation 4. A tady není odpověď jednoznačná. Záleží na tom, co od hraní očekáváte a jakou máte televizi (číst více).

Kompletní nabídka PlayStation

PlayStation 4 Pro - Uncharted 4

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider

Kromě vyššího počtu snímků za sekundu se navíc u verze Pro dočkáte menšího zpomalení způsobeného vertikální synchronizací obrazu (V-Sync). Zatímco u standardního modelu zpoždění v některých momentech dosahuje až 50 milisekund, u Pro nikdy nepřesáhne 33 milisekund.

Kromě toho hra na novější konzoli běží ve vyšším rozlišení a testeři z Digital Foundry předpokládají, že jsou ostřejší i textury. Viditelnost tak na Pro může být lepší. „Očekáváme, že se Pro verze oproti té pro klasickou PlayStation 4 častěji drží šedesáti snímků za sekundu,“ tvrdí navíc Digital Foundry.

Hlavní programátor z Naughty Dogu, kterým je Christian Gyrling, přitom v souvislosti s Uncharted 4 hovořil o odlišném přístupu. Cílem prý bylo díky většímu výkonu nabízet lepší grafiku a zachovávat přitom identický počet snímků za sekundu, s jakým hra běží na standardním modelu PlayStationu 4.