Výlet do budoucnosti s Time Machine

Jako odpůrce slátanin vydávaných pod krycím názvem akční adventure mě moc nepotěšila zpráva, že firma Cryo se pustila do výroby právě akční adventure tak trochu na motivy Wellsova Stroje času. Pokud můj despektní přístup nesdílíte, možná zjistíte, že by se vám ta hra mohla líbit ...
Time Machine

Jak už jsem naznačila v titulním odstavci: Cryo, jakožto firmu spojovanou se zvláštními adventure (Atlantis, Faust, Ring), mám ráda a žánr akčních adventure ráda nemám. O důvodech jsem se poměrně dlouze rozepisovala v recenzi na Indiana Jonese and The Infernal Machine, takže vás toho teď ušetřím a jenom si povzdechnu nad tím, že doba je zlá, když už i Cryo opouští "normální" adventure a začíná se pomalu přeorientovávat na žádanější tovar. Tak a teď se vám pokusím nezaujatě a bez předsudků přiblížit příběh Time Machine: Hlavní hrdina Wells se ve svém stroji času transportuje do roku 800 000 (jestli jste jako já zkusili hádat, proč až tak daleko, počítám, že jste stejně jako já neuspěli). Se zeměkoulí to toho času nevypadá dobře, mezi obyvateli se prohánějí děsivé bouře způsobující ztrátu paměti a jediná osoba, která může obnovit ztracenou rovnováhu a nepořádky v čase tak vymýtit, je někde schovaná a čeká, až ji Wells - tedy vy - najde. Z výše uvedeného je jasné, že se nejedná o žádnou velkou adaptaci Wellsova románu, což je třeba říct, aby fanoušci literárního díla nebyli později zklamáni.

Time Machine

Time Machine si plánuje, že oběma žánrům, které v sobě spojuje, dodá do žil novou krev případně je obohatí o novou dimenzi. Zda na to má, posuďte sami: stejně jako ostatní hry z dílny Crya má i Time Machine skvěle vypadající grafiku, svět je plně ve 3D a to všechno díky novému enginu, který toho dokáže ještě mnohem víc - nabízí třeba dynamickou kameru, která se pohybuje zároveň s vaší postavou. O těch pár screenshotech, které jsem viděla, bych klidně tvrdila, že jsou sejmuté z Atlantis - tak hodně se na první pohled obě hry podobají. AI osob, na které narazíte, bude mít zabudované takové mechanismy, že dokonce ani na tu samou akci z vaší strany by ta samá osoba neměla zareagovat dvakrát úplně stejně. I bez multiplayeru byste si tak Time Machine měli užít o něco déle, než to bývá u adventure obvyklé. Pokud vás hra i přes můj prosakující skeptický tón zaujala, nepochybně vás potěší, že Time Machine má vyjít už na jaře letošního roku a vzhledem k tomu, že datum vydání už bylo aspoň jednou odloženo, mohla by to být i pravda.


Témata: Atlantida, Dům roku