Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvrdohlavost, která vývojářům přinesla miliardu

  12:18aktualizováno  12:18
Řada lidí by takovou snahu vzdala jako boj s větrnými mlýny. Tvůrci hry Rocket League však konceptu věřili i navzdory neúspěchu předchozího titulu Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, který se současnému hitu značně podobal a komerčně zcela propadl.

Titul totiž hrálo jen minimum lidí, jeho uživatelská základna si ho však zamilovala. Autoři proto věřili, že problém spočíval v nedostatečném povědomí o projektu. Tvorbu Rocket League tak financovali z práce na zakázku, pomáhali například s vývojem Mass Effectu 3 či Gears of War.

A sázka se studiu Psyonix vyplatila. Náklady na vznik Rocket League vyšly zhruba na dva miliony dolarů, hra přitom za necelého půl roku přinesla 50 milionů dolarů a to zatím není dostupná pro konzoli Xbox One. Dosavadní obrat se tak v přepočtu pohybuje okolo 1,2 miliardy korun.

Zakladatel společnosti Dave Hagewood k tomu řekl: „Složenky jsme platili z práce na některých z největších videoher.“

Rocket League
Vánoce v Rocket League
Rocket League - Back to the Future Car Pack
Rocket League - Back to the Future Car Pack

Úspěchu hry napomohlo, že se objevila zdarma v rámci služby PlayStation Plus. Další hráče pak přiláká nově uzavřená dohoda s Valve, které bude hru nabízet zdarma k předobjednávkám zařízení Steam Controller, Steam Link a Steam Machine.

Titul Rocket League kombinuje prvky fotbalu se závoděním v automobilech. Ve voze se pohybujete po hřišti, na kterém se obří míč pokoušíte dopravit do soupeřovy branky.

Automobily mohou využívat speciální schopnosti jako výskok do vzduchu či krátké silné zrychlení a arénu obklopuje laserové pole. Míč proto nelze vystřelit mimo hřiště.

Autor:


Témata: Steam, Valve, Xbox, Xbox One


Nejčtenější

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici, ukázala The Last of Us 2 či remake Crashe

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.