Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvrdohlavost, která vývojářům přinesla miliardu

  12:18aktualizováno  12:18
Řada lidí by takovou snahu vzdala jako boj s větrnými mlýny. Tvůrci hry Rocket League však konceptu věřili i navzdory neúspěchu předchozího titulu Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, který se současnému hitu značně podobal a komerčně zcela propadl.

Titul totiž hrálo jen minimum lidí, jeho uživatelská základna si ho však zamilovala. Autoři proto věřili, že problém spočíval v nedostatečném povědomí o projektu. Tvorbu Rocket League tak financovali z práce na zakázku, pomáhali například s vývojem Mass Effectu 3 či Gears of War.

A sázka se studiu Psyonix vyplatila. Náklady na vznik Rocket League vyšly zhruba na dva miliony dolarů, hra přitom za necelého půl roku přinesla 50 milionů dolarů a to zatím není dostupná pro konzoli Xbox One. Dosavadní obrat se tak v přepočtu pohybuje okolo 1,2 miliardy korun.

Zakladatel společnosti Dave Hagewood k tomu řekl: „Složenky jsme platili z práce na některých z největších videoher.“

Rocket League
Vánoce v Rocket League
Rocket League - Back to the Future Car Pack
Rocket League - Back to the Future Car Pack

Úspěchu hry napomohlo, že se objevila zdarma v rámci služby PlayStation Plus. Další hráče pak přiláká nově uzavřená dohoda s Valve, které bude hru nabízet zdarma k předobjednávkám zařízení Steam Controller, Steam Link a Steam Machine.

Titul Rocket League kombinuje prvky fotbalu se závoděním v automobilech. Ve voze se pohybujete po hřišti, na kterém se obří míč pokoušíte dopravit do soupeřovy branky.

Automobily mohou využívat speciální schopnosti jako výskok do vzduchu či krátké silné zrychlení a arénu obklopuje laserové pole. Míč proto nelze vystřelit mimo hřiště.

Autor:


Témata: Steam, Valve, Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.