Tvrdohlavost, která vývojářům přinesla miliardu

  • 1
Řada lidí by takovou snahu vzdala jako boj s větrnými mlýny. Tvůrci hry Rocket League však konceptu věřili i navzdory neúspěchu předchozího titulu Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, který se současnému hitu značně podobal a komerčně zcela propadl.

Titul totiž hrálo jen minimum lidí, jeho uživatelská základna si ho však zamilovala. Autoři proto věřili, že problém spočíval v nedostatečném povědomí o projektu. Tvorbu Rocket League tak financovali z práce na zakázku, pomáhali například s vývojem Mass Effectu 3 či Gears of War.

A sázka se studiu Psyonix vyplatila. Náklady na vznik Rocket League vyšly zhruba na dva miliony dolarů, hra přitom za necelého půl roku přinesla 50 milionů dolarů a to zatím není dostupná pro konzoli Xbox One. Dosavadní obrat se tak v přepočtu pohybuje okolo 1,2 miliardy korun.

Zakladatel společnosti Dave Hagewood k tomu řekl: „Složenky jsme platili z práce na některých z největších videoher.“

Rocket League
Vánoce v Rocket League
Rocket League - Back to the Future Car Pack
Rocket League - Back to the Future Car Pack

Úspěchu hry napomohlo, že se objevila zdarma v rámci služby PlayStation Plus. Další hráče pak přiláká nově uzavřená dohoda s Valve, které bude hru nabízet zdarma k předobjednávkám zařízení Steam Controller, Steam Link a Steam Machine.

Titul Rocket League kombinuje prvky fotbalu se závoděním v automobilech. Ve voze se pohybujete po hřišti, na kterém se obří míč pokoušíte dopravit do soupeřovy branky.

Automobily mohou využívat speciální schopnosti jako výskok do vzduchu či krátké silné zrychlení a arénu obklopuje laserové pole. Míč proto nelze vystřelit mimo hřiště.


Témata: Steam, Valve, Xbox, Xbox One