Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská firma na hrách vydělává více než společnosti Apple a Sony

  13:00aktualizováno  13:00
Tradiční vydavatelství i majitele platforem ve výnosech z her překonala firma Tencent. Vyplývá to z žebříčku deseti nejlépe vydělávajících společností, které mají co dočinění s videohrami a jejich výsledky hospodaření jsou veřejně dostupné.

Ilustrační obrázek z mobilní hry Infinity Blade od Epic Games.

Tencent se soustředí především na hry s obchodním modelem ke hraní zdarma a válcuje s ním tradiční vydavatelství, která stále vydávají řadu her s úvodní pořizovací cenou.

Žebříček sestavila společnost Newzoo, která vychází z finančních výsledků firem v období leden až červen 2014. Příjmy Tencentu meziročně stouply na 3,5 miliardy dolarů, tedy zhruba na 70 miliard korun. To znamená 40% nárůst a je to o více než miliardu dolarů více, než obrat konkurenční společnosti Electronic Arts.

Tencent ohlásil citelný nárůst prodejů na poli mobilních her. Tomu napomáhá mobilní aplikace WeChat (Weixan), kterou celosvětově využívá 438 milionů uživatelů. Tencent navíc vlastní studio Riot Games vyvíjející on-line hru League of Legends.

Žebříček společností, které vydělávají na hrách:

  1. Tencent (3,5 miliardy dolarů)
  2. Electronic Arts (2,3 miliardy dolarů)
  3. Activision-Blizzard (2,1 miliardy dolarů)
  4. Sony (2 miliardy dolarů)
  5. Microsoft (2 miliardy dolarů)
  6. Apple (1,9 miliardy dolarů)
  7. Google (1,4 miliardy dolarů)
  8. King (1,2 miliardy dolarů)
  9. GungHo (0,9 miliardy dolarů)
  10. Nexon (0,8 miliardy dolarů)

Autor:




Nejčtenější

Game of Thrones
Využijte velkou slevu na Hru o Trůny a další interaktivní seriály

Interaktivní seriály na motivy Hry o Trůny, Živých Mrtvých nebo Minecraftu jsou nyní v obchodě Humle Bundle k mání za zlomek původní ceny.  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Další z rubriky

Ve Stínu Havrana
Legendární česká adventura Ve Stínu Havrana je nyní na Steamu

Po 18 letech od vydání se slavná česká adventura namluvená Jiřím Lábusem objevila v nabídce největšího obchodu s digitálními hrami. Za pouhou stokorunu můžete...  celý článek

Ataribox
Atari se vrací a takto nová konzole Ataribox vypadá

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní se můžete podívat na design nové konzole Ataribox.   celý článek

Obrázky ze zrušeného Might & Magic SHOWDOWN
Trapas pro značku Might & Magic. Showdown skončil pro nezájem hráčů

Originální strategie, která lákala na možnost libovolně si upravit vzhled vaší armády, končí, aniž by kdy opustila režim předběžného přístupu. Nedokázala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.