Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyrábět modely do cizí hry je výnosné. Vyděláte i šestimístné sumy

aktualizováno 
Společnost Valve vytvořila infrastrukturu, která člověku umožňuje vydělávat na jejích hrách. To některým lidem umožnilo zaplatit nákladné vzdělání a ještě zajímavější finance to přináší samotnému Valve.

Titul Team Fortress 2 se inspiruje v uměleckých dílech z 30. a 40. let minulého století.

Vydělávat na cizích hrách je možné díky službě Steam Workshop. Ze svého portfolia s ní Valve podporuje tituly Team Fortress 2 a DOTA 2. Hráči tak mohou vytvářet modely rozličných zbraní i vizuální doplňky pro postavy. A společnost svou infrastrukturou zajišťuje jejich prodej.

Hráči z prodeje získají čtvrtinu a zbytek putuje na bankovní účet Valve.

Jedním z nejlépe vydělávajících tvůrců je pětatřicetiletý Australan Anthony Carriero. Na otázku kolik díky Workshopu vydělal, odpověděl serveru PC Gamer nepřímo: "Jsem si jistý, že Valve má (díky tomu) ve vozovém parku nové Lamborghini."

Z toho lze alespoň rámcově odvodit výši jeho příjmů. Pokud Valve tvůrcům nabízí čtvrtinu a použité Lamborghini se prodává v řádu několika milionů korun, vydělal Carriero v přepočtu přinejmenším milion korun. Australan je však profesionální grafik a vývojář.

Team Fortress 2 obohatil celkem o sedm předmětů. Hráčské postavy tak mohou nosit například meč Persian Persuader či nazout Ali Baba's Wee Booties.

Team Fortress 2 předmět

Tento předmět vytvořila Shaylyn Hammová v rámci výbavy pro špiónské povolání. Celá sada jí pomůže splatit půjčku na školné.

Služba některým pomůže splatit dluhy

Podobně je na tom Shaylyn Hammová, která ve vývojářské společnosti pracuje jako umělkyně. Hammová první modely pro Team Fortress 2 zpracovala již jako studentka herního vývoje ještě před vznikem Steam Workshopu.

"Část mé absolventské práce zahrnovala vymodelování ženského Medica a Heavy Guye," říká Hammová. Medic a Heavy Guy jsou dvě z hratelných povolání a v obou případech jde původně o mužské postavy.

Po dokončení studia nastoupila na pozici do vývojářské společnosti. A Valve tehdy shodou okolností spustilo soutěž o tvorbu nejlepších předmětů do Team Fortress 2. Jeden z kolegů Hammové tak vývojářku pobídl, aby se do soutěže zapojila.

Hammová skutečně neváhala a vytvořila sadu špiónských předmětů Sharan Spy. "Vydělala jsem tak dostatek peněz, abych se velmi přiblížila zaplacení mého extrémně nákladného vzdělání," říká Hammová. A považuje to za ohromný úspěch.

Autor:


Témata: Steam, Valve


Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Vetřelce navrhl švýcarský umělec Hans Ruedi Giger.
Jedenáct her, u kterých jsme se vyděsili k smrti

Horory jsou velmi oblíbeným filmovým žánrem, ale i ve videoherním světě mají své místo. Hororových projektů sice nevychází každý měsíc pět, ale čas od času se...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.