Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaký je váš vysněný remake?

aktualizováno 
V redakční anketě jsme se zamysleli nad tím, které staré hry bychom chtěli vidět v dnešním zpracování. Těšíme se samozřejmě i na vaše tipy.

Quarantine | foto: ru forum

Honza Srp

Nejvíce bych ocenil remake prvního Metal Gear Solid. V záchvatu nadšení jsem si loni jakožto člověk MGS zcela nepolíbený zakoupil kompletní kolekci všech dílů pro PS3. Bohužel jsem si vylámal zuby hned na tom prvním, který je díky primitivní 3D grafice daleko ošklivější než o deset let starší 2D hry a navíc ho nelze ovládat analogovými páčkami. Možná jsem povrchní, ale v dnešní době už prostě nemám dostatek času a trpělivosti, abych nad takovými „prkotinami“ zavíral oči.

Shannara

Shannara

Budu v anketě již poněkolikáté opakovat staré adventury od Legendu. Asi bych u nich ale stejně skřípal zuby, protože konfrontace idealizovaných vzpomínek s dnešní realitou patrně nemůže dopadnout dobře. Jinak jsem zastánce toho, že kromě vzhledu by se na starých hrách nemělo měnit vůbec nic, a pokud ano, tak by mělo jít jakoukoli novinkou také vypnout. Ano, koukám na tebe, Gabriele Knighte!

Jakub Žežule

Bez debat No One Lives Forever (NOLF). Podle výčtu skvělých vlastností téhle klasiky by současný hráč mohl dokonce získat dojem, že se nebavíme o střílečce. Vynikající příběh s nezapomenutelnými postavami, všudypřítomný humor, interaktivní rozhovory s výběrem možných odpovědí a mnoho dalšího. Také co do rozmanitosti úrovní a prostředí se NOLFovi vyrovná jen málo her. Druhý díl navíc disponoval i systémem získávání zkušeností a vylepšováním si postavy v závislosti na tom, jaký styl hraní kdo preferoval.

No One Lives Forever

No One Lives Forever

Hra zaujala i způsobem, jakým parodovala klasické bondovky a všemožné špionské hračky. V paměti mi utkvěla explozivní rtěnka, uspávací parfém nebo hárající fenka na odlákání psů. Hra měla fantastické tempo a stále něco nového v zásobě. Na svou dobu nestandardní byly i různé typy munice, možnost střílet skrz slabé stěny a různě se rozléhající typy podlah. A doteď si pamatuji ten šok, když se zasažení nepřátelé v jedničce realisticky kouleli po nakloněných plochách či v zvláštní animaci přepadávali přes zábradlí.

Andrej Brabec

Quake 3. Naprosto bez váhání a pochyb. Nejdokonalejší síťová střílečka všech dob naprosto nepotřebuje herní změny, stačila by jí moderní grafická aktualizace. Jistě, pracovat by bylo ještě možné na týmových módech. Dynamika zbraní, styl pohybu i návrh map jsou však kulminací toho nejlepšího v arénových střílečkách. S moderní grafikou by to pro mě tedy představovalo vrcholnou radost.

Bleskomet v Quake 3

Bleskomet v Quake 3

Obávám se ale, že se nic takového nestane. Velkorozpočtový herní průmysl se posunul jiným směrem a já se jen děsím toho výsledku u nového DOOMa. Očekávám vizuálně působivou akci bez větších nároků na dovednosti a s maximální přístupností masám. All hail QTE.

Petr Zelený

Strategie UFO: Enemy Unknown. I když se mi dva roky starý remake série XCOM líbí, moc rád bych viděl předělávku té úplně původní hry, která to celé rozpoutala. Protože tahle úžasná strategie vyšla už v roce 1994, spousta mladších hráčů ani neměla šanci si ji zahrát a desítky hodin se snažit vykopat emzáky zpátky na Mars. A to je škoda, protože navzdory nostalgii, která obrousila spoustu hran, je první UFO opravdovým klenotem, který si remake zaslouží jako sůl. Protože nástupce Xenonauts to vážně nezvládl.

UFO: Enemy Unknown (1993/1994)

UFO: Enemy Unknown (1993/1994)

Jan Lysý

Jeden z mých snů už se splnil, když se v roce 2011 objevil nový Mortal Kombat. Ten posloužil jako povedený reboot mé nejoblíbenější bojovkové série.

Určitě bych ocenil remake strategie Master of Magic. Titul z roku 1994 byl sice ve své době kritizován za spoustu bugů a nevyváženou umělou inteligenci, ale poté, co vyšly opravy, se ze strategie vyklubala hodně povedená fantasy zábava o čarodějích, kteří chtějí ovládnout svět.

Crusader: No Remorse

Crusader: No Remorse

Vůbec bych se nezlobil (pokud by to dopadlo dobře), kdyby se někdo vrhl na remake jedné z mých nejoblíbenějších sérií adventur Legend of Kyrandia. Naplno jsem si užíval trojici dobrodružství, která se odehrávala v mystické zemi Kyrandia. A klidně bych se nechal do skvělého fantasy světa plného kouzel a humoru vtáhnout znovu.

A někdo by se mohl vrhnout i na remake pecky Crusader: No Remorse z roku 1995. Projekt byl dechberoucí frenetickou akcí s vynikající grafikou, zničitelným prostředím a nekompromisním hlavním hrdinou. Ideální záležitost pro ventilování vzteku.

Ondřej Zach

Zřejmě to budou hry, na které má člověk krásné vzpomínky, ale když si je dnes spustí, už jsou příliš staré, nenajdete si k nim cestu. Naopak mnoho starých her je bezvadně hratelných v původní podobě i dnes.

Battle Bugs

Battle Bugs

S chutí bych si zahrál remake strategie Battle Bugs, v níž mezi sebou bojuje hmyz v různých částech domu o jídlo. Rád bych viděl, kdyby se někdo ujal značky Jazz Jackrabbit a udělal remake druhého dílu. Zábavné by mohly být i souboje mezi Tomem a Jerrym v Tom & Jerry: Yankee Doodle’s Cat-Astrophe, ale tady už by to chtělo víc než jen remake. Moc rád bych viděl i remake bláznivých závodů Ignition, kterým se ani dnes moc her nevyrovná. Za úvahu by stál i Quarantine, který ukazuje život taxikáře v dystopické budoucnosti. A spousta dalších.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.