Deus Ex: Human Revolution - Adam Jensen

Deus Ex: Human Revolution - Adam Jensen

Vývojáři Deus Ex se omlouvají za problematické souboje s bossy

  • 21
Ačkoliv Deus Ex: Human Revolution získal místo v žebříčku nejlépe hodnocených her podle serveru Metacritic, řada hráčů ho kritizovala za souboje s bossy. Vývojáři nyní připustili, že právě tyto souboje byly nejslabší stránkou titulu, a hráčům se za to omlouvají.

Deus Ex zaujal pestrou paletou možností, jak ke hře přistupovat. Bylo možné se hrou prostřílet, zvolit taktičtější, plíživější způsob boje nebo se střílení vyhýbat třeba prostřednictvím hackování. Souboje s bossy oproti tomu vyžadovaly naplnit dostatečně zásobníky a pálit, dokud nepřítel nepadne.

Z hráčských řad se tak ozývala kritika, která souboje s bossy označovala za vytržené z kontextu. Podle vývojářů byla na vině skutečnost, že na bossech pracovala externí firma. Nově se však k situaci vyjádřil i ředitel herního návrhu Francois Lapikas.

"Vnímali jsme souboje s bossy spíše jako změnu tempa než jako zkoušku hráčových dovedností," vysvětluje Lapikas. Vývojáři prý předpokládali, že stačí nabídnout dostatek munice i zbraní a hráči tuto část hry přijmou.

Autoři hry si však během vývoje uvědomovali, že souboje s bossy jsou problematické. Míru kritiky, které se jim dostalo, nicméně neočekávali. "Herní testy označily souboje s bossy jako problém, ale neupozornily na jeho závažnost," vysvětluje Lapikas.

Deus Ex Human Revolution

Lapikas proto uznal, že šlo o významnou součást hry a zasloužila by si důkladnější zpracování. "Upřímně se za to omlouvám. Příště nad tím budeme muset více přemýšlet," dodal Lapikas.

Deus Ex: Human Revolution je sci-fi střílečka, která se odehrává v době rozkvětu implantátů a rozličného vylepšování lidí za pomoci techniky. Bonusweb hru ohodnotil 90 %.

"Zcela určitě ale uspokojí všechny, kdo hledají inteligentní a dramatický příběh podepřený chytrými herními mechanismy," napsal o titulu David Sillmen (čtěte recenzi).


Témata: Implantáty