Ilustrační obrázek z Gears of War 3, tedy nového dílu série, která prý odčerpávala zdroje pro rozšiřování Unreal Enginu.

Ilustrační obrázek z Gears of War 3, tedy nového dílu série, která prý odčerpávala zdroje pro rozšiřování Unreal Enginu.

Vývojáři se soudí o jeden dolar, soudce totiž ztratil trpělivost

  • 9
Společnost Epic Games čelí žalobě, podle které peníze z licencování Unreal Enginu nevyužívala na rozvoj technologie, nýbrž na vývoj Gears of War. Viní ji z toho studio Silicon Knights, které Unreal Engine zakoupilo pro práci na vlastní hře Too Human. Nedostatečná podpora ze strany Epicu studio prý vedla k vývoji vlastního enginu, čímž se zvýšily náklady na vývoj hry.

Vývojáři hry Too Human požadovali dle soudních dokumentů konkrétní úpravy Unreal Enginu. Epic tehdy změny odmítl. Dle slov firmy šlo o úpravy vhodné pro konkrétní hru, nikoliv pro technologii jako takovou.

Silicon Knights v žalobě dále tvrdí, že Epic peníze z licencování enginu využíval pro vývoj vlastního titulu Gears of War. Důkazem je prý pokračující vývoj v době, kdy svůj titul dokončovala i společnost Silicon Knights. Taková žaloba však předpokládá, že se všichni vývojáři Epicu zaměřili pouze na Gears of War.

Žaloba je z roku 2007 a Silicon Knights v ní žádají podíly ze zisků akční hry Gears of War. Soudce však letos s vývojáři ztratil trpělivost, a to při čekání na detailní analýzu ztrát. Společnost proto na základě nejnovějšího soudního rozhodnutí může získat jeden dolar. Tedy zhruba dvacet korun.

Pokud firma Silicon Knights v soudním procesu zvítězí, má nárok na objasnění postupu, který soudce využil ke stanovení této částky. Případně může zažádat o jiný způsob vyrovnání.


Témata: Zisk