Úvodní informační kompilát tak přinesl server Kotaku. Podívejte se na pět základních změn.
- Výbavu společníků půjde přizpůsobit. Dragon Age 3 má mísit upravování výbavy známé z prvního dílu s tematickým vzhledem v druhém dílu. Vzhled předmětů pro každého společníka tak bude odlišný. Cílem je skloubit vizuální styl předmětů i společníků. Více informací lze objevit na oficiálním blogu.
- Rozhodnutí z předchozích dílů budou mít váhu. Vývojáři slibují vztah mezi volbami v Dragon Age 1 i 2 a dějem v třetím díle. Na herní výstavě PAX East to odhalil šéf kreativců Mike Laidlaw. Druhý díl například hráčům umožňoval nahrát uloženou pozici z prvního Dragon Age.
- Návrh úrovní se zlepší. Vývojáři si prý vzali k srdci stížnosti na opakující se prostředí v Dragon Age 2. A třetí díl by se takového přístupu měl vyvarovat.
- Hráči opět navštíví impérium Orlais. Dragon Age 3 nabídne návštěvu minimálně jednoho z měst, které spadají do říše orlaiského impéria.
- TItul rozšíří síťová hra. Vývojáři již v minulosti oznámili, že prozkoumávají možnosti síťové hry v Dragon Age 3. Titul prý podporuje spolupráci skupiny a hraní s více lidmi tak podle vývojářů dává smysl. Krok na oficiálních fórech potvrdil i spisovatel David Gaider. Rozhodnutí je též v souladu s novou strategií vydavatelství Electronic Arts. Ta u her vyžaduje síťovou či sociální vrstvu (více o strategii).
Dragon Age 3: Inquisition vzniká již dva roky a využívat bude vlastní engine. Ten vychází z technologie Frostbite 2. Tedy enginu, který poháněl střílečku Battlefield 3. Hra samotná by měla být k dispozici příští rok, podporované platformy však vývojáři zatím neohlásili.