Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkumníci brání hry: za násilí nemohou, viňte konkrétní lidi

aktualizováno 
Ačkoliv se počítačové i konzolové hry často ocitají pod palbou kritiky, podle nové odborné studie není jejich vliv jednoznačně negativní. Výzkum naznačuje, že hlavním faktorem není míra násilí v dané hře, nýbrž osobnost hráče.

"Pokud se obáváte, že videohra promění vašeho syna či dceru v zabijáka, nedělejte si starosti," říká psycholog Patrick Markey z americké univerzity Villanova.

"Je ale vaše dítě náladové, impulzivní nebo nevlídné? Nechat takové dítě hrát hry pravděpodobně není nejlepší nápad," dodává.

Výzkumník říká, že hry nejsou jednoznačně dobré nebo špatné. Pro lidi, kteří mají určité dispozice, však hraní může mít negativní vliv. Větší míru podráždění Merkey objevil u osob velmi neurotických, lidí málo svědomitých a osob s nízkou schopností souhlasit s jinými.

Proti tradičním představám o vlivu násilných her vystoupil také Paul Adachi, který v publikaci Psychology of Violence (Psychologie násilí) popisoval souvislost mezi soutěživostí a agresí, kterou hra vyvolává.

"Nezávisle na násilném obsahu jsme přišli na to, že dvě vysoce soutěživé hry vyvolávaly agresivnější chování než dvě méně soutěživé hry," vysvětluje Adachi. "Zdá se, že soutěživost ve hrách může být to, co ovlivňuje agresi, nikoliv násilný obsah," dodává.

O Markeyho i Adachiho výzkumu informoval deník USA Today.

Autor:


Témata: Psycholog


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.