Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkumníci brání hry: za násilí nemohou, viňte konkrétní lidi

aktualizováno 
Ačkoliv se počítačové i konzolové hry často ocitají pod palbou kritiky, podle nové odborné studie není jejich vliv jednoznačně negativní. Výzkum naznačuje, že hlavním faktorem není míra násilí v dané hře, nýbrž osobnost hráče.

"Pokud se obáváte, že videohra promění vašeho syna či dceru v zabijáka, nedělejte si starosti," říká psycholog Patrick Markey z americké univerzity Villanova.

"Je ale vaše dítě náladové, impulzivní nebo nevlídné? Nechat takové dítě hrát hry pravděpodobně není nejlepší nápad," dodává.

Výzkumník říká, že hry nejsou jednoznačně dobré nebo špatné. Pro lidi, kteří mají určité dispozice, však hraní může mít negativní vliv. Větší míru podráždění Merkey objevil u osob velmi neurotických, lidí málo svědomitých a osob s nízkou schopností souhlasit s jinými.

Proti tradičním představám o vlivu násilných her vystoupil také Paul Adachi, který v publikaci Psychology of Violence (Psychologie násilí) popisoval souvislost mezi soutěživostí a agresí, kterou hra vyvolává.

"Nezávisle na násilném obsahu jsme přišli na to, že dvě vysoce soutěživé hry vyvolávaly agresivnější chování než dvě méně soutěživé hry," vysvětluje Adachi. "Zdá se, že soutěživost ve hrách může být to, co ovlivňuje agresi, nikoliv násilný obsah," dodává.

O Markeyho i Adachiho výzkumu informoval deník USA Today.

Autor:


Témata: Psycholog


Nejčtenější

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Další z rubriky

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.