Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo pokračování nevýrazné střílečky vytvořili výtečnou logickou hru

aktualizováno 
Chorvatští vývojáři původně neměli v plánu vývoj titulu, který by řada lidí vyzdvihovala pro nápaditost. Logická hra The Talos Principle totiž začala existenci jako čtvrtý díl střílečky Serious Sam, kde jakékoliv nápady nahrazuje absurdní množství nepřátel.

Tvůrci ze společnosti Croteam však akci chtěli oživit a při experimentování s novými nápady zjistili, že jich mají příliš a pro akci Serious Sam by se nehodily. Pro vývoj The Talos Principle tak bylo údajně zásadní zůstat otevřený novým konceptům, a nebát se provádět zásadní změny i v pokročilých fázích práce.

Herní rébusy tvůrci zpočátku testovali zcela prostým způsobem. Jeden návrhář nechal druhého vyzkoušet svou hádanku a na základě jeho zpětné vazby následně rébus upravoval. Výsledek pak zkoušel celý tým, který hodnotil, jak zábavné a obtížné je řešení úkolu.

Croteam se výslednou hru rozhodl zveřejnit v alfaverzi, která však odhalila celou řadu dalších problémů. Zejména v prvním světě se nejeden hráč zarazil a v některých případech i nudil. Tvůrci proto díky zpětné vazbě hru i nadále upravovali. Odstranili přebytečné rébusy, jednu celou úroveň a přepracovali systém pečetí.

Fotogalerie

Vydání alfaverze tak pro vývojáře bylo zásadní hned ze dvou důvodů. Prvním byla cenná zpětná vazba, která umožnila vyladění finální verze. Druhým pak fakt, že alfa hře pomohla vybudovat jméno, a titul se proto lépe rozšířil mezi hráče.

Pro tvorbu titulu byl také zásadní vývoj programu, který hledal a hlásil chyby. Za čtyři hodiny prý dokázal odvést tolik práce, kolik by testerovi zabralo deset hodin.

Za dobu vývoje tak prý tvůrcům ušetřil náklady na osm testerů pracujících na plný úvazek. A to údajně mohlo být jedním z faktorů, který vývoj The Talos Principle vůbec umožnil.

Přesto však tvůrci postup zpětně nehodnotí jako ideální. Odstranit prý měli větší množství rébusů a více práce by si prý zasloužila i herní nápověda. Chybou byl také vývoj mobilní aplikace Sigils of Elohim, u které vývojáři očekávali ohromnou hráčskou základnu. Oproti The Talos Principle však byla pouze zlomková.

Hlavní lekcí pro Croteam nicméně byl vývoj, který bere v potaz zpětnou vazbu hráčů. Ten totiž umožnil titul značně přepracovat před vydáním finální verze a vedl k vytvoření projektu, který nejedno herní médium vyzdvihuje jako svěží logickou hru.

O svých zkušenostech tvůrci pohovořili na herní akci Game Developers Conference 2015 a zápisky z jejich přednášky zveřejnil server Gamasutra.

Autor:






Nejčtenější

The Last Guardian
RECENZE: Vymodlený The Last Guardian dává vzpomenout na éru PlayStation 2

Po téměř dekádě vývoje vychází dlouho očekávaný titul od tvůrců kultovních her ICO a Shadow of the Colossus. The Last Guardian je na dnešní poměry zcela...  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici, ukázala The Last of Us 2 či remake Crashe

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.