Wages of SiN

2:26aktualizováno  10. července 2001 1:29
Wages of SiN
Sin mission pack: Wages of Sin

Všemi dobře známý a určitě i obdivovaný John R. Blade se opětovně vrací na scénu s již daným údělem: Pokračovat ve své práci, tj. vyčistit město Freeport od všeho hnusného a zkaženého!

Na začátek je nutno podotknout, že se jedná jen o datadisk, takže nic převratného a neodbytného se nekoná! Proto nevstávejte ze svých, pařbou zatuchlých židlí a křesel a nemodlete se k vašemu bohu, že vám seslal dokonalý datadisk k ještě dokonalejší hře, který teď zase dlouhou dobu zakysne na vašich hardiscích a dovede vás k tomu poslednímu - bájné smrti... To se snad dočkáme až v autory velmi vychvalovaném Sinu 2. Teď s údivem a vráskami na tváři zjišťuji, že je jen málo věcí, co bych o tomto datadisku napsal. Málo nových věcí! Pokud neznáte Sina, tak se zde rozhodně nebudu zabývat detailním popisem této hry (Sin je rozhodně kvalitní hra, až na nějaké bugy), koneckonců si přečtěte velmi zdařilou Leechovu recenzi! Chtěl bych se jen zmínit o nových věcech a věcech, které stojí za zmínku :o). Z toho důvodu neberte toto za plnohodnotnou recenzi, ale jen jako přídavek k Leechově recenzi, stejně jako Wages of Sin není plnohodnotná hra, ale jen přídavek k Sinovi :o).

Sin mission pack: Wages of Sin

První velké novum a překvapení jsou zbraně. Kromě těch starých z původního Sina tu přibylo ještě pár novinek, za které někteří z vás budou velmi vděční a někteří je budou přímo proklínat. Záleží čistě na vašem určitě vybraném vkusu. V Sinovi bylo původně deset velmi dobře vyvážených zbraní a pokud jste si na ně těžce zvykli tak nezoufejte, určitě o ně zde nepřijdete, jen je vám tu nabízena možnost použití asi 5 nových. I když žádné zvláštní ocenění bych za ně autorům nedal. V podstatě se jedná o 3D akční klasiku. Zajímavý je rozhodně plamenomet, který využijete jen a jen na blízku, jak jinak taky? Další novinkou je velice divná kuš, která nestřílí obyčejné šípy, jak by mnozí z vás očekávali, ale "nějakou divnou hmotu nebo sliz, přirovnatelný tak k slizu z pravého nefalšovaného vetřelce". Z "normálního" oddělení zbraní by se snad mohla jmenovat jen pulzní puška, což není až zas tak použitelná věcička. Nepřátele sice odnese daleko, ale ubere mu jen velmi málo energie, výhoda je v tom, že odnese všechny nepřítele, kteří jsou před vámi a ještě je výhodná v samovolném dobíjení. Nejvíce jsem asi využíval batoh, který ovládáte joystickem, ze kterého po zmačknutí pověstného tlačítka vystřelí smršť malých, řízených raket, které jsou během chvíle nepříteli v patách, jsou praktické, dochvilné a hlavně velmi účinné. Tuto kapitolu uzavírá pochoutka a parádička v pobobě řízených raket. Když řízených, tak doslova řízných! Po vystřelení rakety se přepne pohled do kamery připevněné na té určité raketě a přebíráte absolutní kontrolu nad tou onou raketou! Cool!! (Úplně jako v nějakém leteckém simulátoru). Tato možnost se dá dobře využít na prozkoumání věcí odehrávajících se za rohem a nejen to, dokonce není zabráněno prozkoumávat celý level a poletovat si do naprostého vyblbnutí. Závěrem je mou povinností říct, tedy napsat, že John R. Blade převzal velmi dobrou zkušenost od svého kolegy z Blooda, vzít základní pistole do obou rukou a tím je umožněna mnohem rychlejší a svižnější palba. Tato vlastnost tu není tak přehnaná jako v Bloodu, kde hlavní hrdina vzal do obou rukou i brokovnice, kulomety a nevím co ještě. To je asi tak co se týče arzenálu všechno.

Sin mission pack: Wages of Sin

Prostředí je skoro neměnné a k nerozeznání od původního Sina. V žádném případě nebudete ochuzeni o ne příliš zábavné bloudění městskou kanalizací, zdlouhavé chození od patra k patru, pořád výše v klasických Sinovských panelácích a belhání v nepřátelských jeskyních.

Čeká vás tu jen pár opravdu zábavných míst přes místní diskotéku, kde si můžete vyzkoušet, že není to žádná slast být dobrým diskžokejem, zavítáte do barů se spoře oděnými dívkami, do kasín a míst neméně zajímavých.

Obtížnost tohoto datadisku je jen o něco vyšší než v původní hře a nových nepřátel také moc nepřibylo - asi 2. Blade rozhodně nepřišel o svůj takřka vtipný humor a o rozhovory se snad ještě vtipnějším J.C. (Ten mne dovedl také mnohokrát naštvat a někdy už mi lezl na nervy se svými nevkusnými vtípky). Další velmi podivuhodnou novinkou je, že Blade se naučil dost dobře šplhat po provazech, bez čehož se tady mnohokrát neobejdete.

Ohledně nových použitelných věcí můžu s klidným svědomím konstatovat, že v této oblasti autoři rozhodně nelenili. Přibyla tu mnohdy nezbytná baterka, která je řešena zajímavým způsobem. Po sebrání baterky máte určitý počet, dalo by se tomu říkat impulsů, které se postupně pomalu vybíjejí, ale nemusíte mít strach, je jich tu dost pro každého, takže vám určitě nedojdou, narozdíl od nábojů:-). Určitá novota v 3D akcích jsou i infračervené brýle, které má teď Blade k dispozici a to mne nadmíru překvapilo, protože tato věc je velice chválihodná.

Sin mission pack: Wages of Sin
Výrobce: 2015
Distributor: Activision
Minimální konfigurace: P166, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: P II 300, 64 MB RAM
3D karty: ano - 3Dfx, Glide, D3D
Verdikt: Celkově je Wages of Sin velkým zklamáním vhodným snad jen pro opravdové příznivce Sina.
Hodnocení 6/10
Ani byste nevěřili jak dokonale se s nimi dá vyblbnout, jak moc je upotřebíte v temném podzemí plném krys a nepřátel - připadal jsem si prostě jako pravý profík v nějakém americkém akčním filmu.

Celkově jsou pro mne však Wages of Sin velkým zklamáním a raději bych si zahrál znovu Half-Life, než je. V průběhu celé hry mne pronásledoval pocit, že jsem v něčem takovém už byl a něco takového už hrál, no prostě prostředí je takřka k nerozeznání od původního Sina. Pokud jste již dojeli Sina, tak tohle raději nehrajte, protože je to zbytečná ztráta času. Jedinou náplastí je nižší cena, což by mohlo vést některé duševně choré jedince k jeho koupi, avšak nutnost mít CD původního Sina také nebyla odstraněna. Zdá se, že na trůnu 3D akčních her pořád kraluje nesesaditelný Half-Life. Uvidíme co přinese další velmi slibný projekt-Kingpin!