Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Oslíčku, otřes se. Walking Dead: Michonne začíná rozpačitě

  15:10aktualizováno  15:10
Třídílná videoherní odbočka od hlavní linie Walking Dead vysvětluje absenci hrdinky Michonne v komiksech od čísla 126 do čísla 139. V podání studia Telltale Games je to opět filmový zážitek, po dohrání první kapitoly jsem však rozpačitý.
60

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Platforma: PC
Výrobce: Telltale Games

  • Hezčí grafika
  • V některých momentech hodně napínavé
  • Ještě filmovější pojetí
  • Málo hry
  • Na volbách nezáleží
  • Příliš krátké
  • Nezajímavé postavy, na nichž vám nezáleží

Walking Dead: Michonne si snadno užijete jako film, méně už jako hru.

Herní karta

Walking Dead: Michonne lze vnímat v několika rovinách. Pokud očekáváte napínavou zápletku, mačkání tlačítek ve správný okamžik či iluzi voleb, které se nějakým způsobem později (snad) projeví, a nevadí vám minimum „hry“, jste na správném místě. Nabízí se srovnání s lístkem do kina: za v přepočtu 125 korun si kupujete zhruba osmdesátiminutový zážitek.

Walking Dead: Michonne je hezčí než předchozí hry od Telltale Games a působí ještě filmověji. Uspokojivý je i pocit, kdy ve správném okamžiku mačkáte tlačítka a Michonne efektně masakruje jednoho zombíka za druhým. Autoři zkušeně dávkují tempo, kdy zatímco ještě promýšlíte dopad své poslední volby, už vás nečekaně napadne zombie a vy musíte reagovat.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Hra je samozřejmě vystavěna tak, že v daný okamžik nemáte dostatek informací, abyste se uměli rozhodnout. Navíc vás tlačí čas. Jednáte tak instinktivně a s napětím sledujete, co se bude dít dál. To jsou ingredience, s kterými Telltale Games umějí pracovat.

Přesto Walking Dead: Michonne působí jako čistý kalkul, byť řemeslně dobře zvládnutý. Je to interaktivní film více než kdykoliv předtím. Tvůrci zapracovali na pozlátku, jádro hry je však mělké a první epizoda velmi krátká. Dohrál jsem ji za nějakých osmdesát minut, a to jsem odbíhal, případně párkrát umřel na kousnutí zombíka.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Problém je, že struktura první kapitoly prakticky neumožňuje, aby vám nějaká postava přirostla k srdci, a tudíž vám záleželo na jejím osudu. Pokud vynechám sympatickou Michonne, charaktery ostatních postav jsou pouze naznačené a černobílé. A lví podíl na tom má právě stopáž epizody.

Herní složka se smrskla na minimum. Pokud už se můžu s Michonne hýbat, vždy je to pouze v rámci jedné miniaturní obrazovky. A těch je dohromady pět, šest? Chybí jakékoliv hádanky. Pokud tedy za hádanku nepovažujete situaci, kdy otevřete truhlu, seberete z ní tyč a vypáčíte dveře hned vedle.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Asi bych všechno výše popsané hodil za hlavu, kdyby hra skutečně odrážela volby hráče a na jejich základně výrazně pozměnila postup hrou. Jenže tak to nefunguje. Připomeňme si první sérii a scénu na farmě: Shawna nelze před zombíky žádným způsobem zachránit. Hry od Telltale Games se totiž drží napsaného scénáře, do nějž se vás snaží vmanipulovat.

Strohé hlášky, že si postavy zapamatovaly, jak jste se zachovali, sice působí mrazivě (zejména když pošlete někoho k čertu), jak však víme i z dalších her od téhož studia, většina voleb je jen iluze.

Příklad z aktuální epizody: na začátku je Michonne pronásledována démony z minulosti, před očima se jí prolínají vzpomínky se skutečným světem. Nakonec si přiloží k hlavě revolver a nechá vás, abyste se rychle rozhodli: buď odložíte zbraň, nebo stisknete spoušť. Dramatické. Je ovšem úplně jedno, co uděláte.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Nikdy jsem na YouTube nesledoval, jak někdo jiný hraje, déle než pár minut . U Walking Dead: Michonne si to dovedu představit. Uvidíme, kam se další díl posune. Zatím se však zdá, že rozdělení na tři krátké kapitoly nebyl dobrý nápad. Za první epizodu dávám 60 procent.

První epizoda vyšla 23. února na PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 a PlayStation 3. Od 25. února bude k mání také na iOS a Androidu.

Další názor

Honza Srp

Tak to vypadá, že Telltale po ohromném úspěchu prvních Walking Dead tak nějak usnuli na vavřínech a veškerá jejich produkce si začíná být až nebezpečně podobná. Příběh Michonne je totiž tak zoufale nenápaditý, až se chce plakat. Jasně, těžko očekávat v zaběhlé sérii nějakou revoluci, ale samotná tématika zombies už je tak vyvařená, že by si nějaké osvěžení skutečně zasloužila. Jak ukázal loňský hit Life is Strange, má žánr interaktivních seriálů na víc, než na pár quicktime eventů a falešných rozhodnutí, na kterých ve výsledku stejně nezáleží. Rozhodně neříkám, že jsem se tu hodinu a půl nějak nudil, ale tradiční cliffhanger na konci epizody mě tentokrát nechal zcela chladným. Tak snad připravovaný Batman dopadne lépe.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 19 čtenářů



Nejčtenější

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.