Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Oslíčku, otřes se. Walking Dead: Michonne začíná rozpačitě

  15:10aktualizováno  15:10
Třídílná videoherní odbočka od hlavní linie Walking Dead vysvětluje absenci hrdinky Michonne v komiksech od čísla 126 do čísla 139. V podání studia Telltale Games je to opět filmový zážitek, po dohrání první kapitoly jsem však rozpačitý.
60

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Platforma: PC
Výrobce: Telltale Games

  • Hezčí grafika
  • V některých momentech hodně napínavé
  • Ještě filmovější pojetí
  • Málo hry
  • Na volbách nezáleží
  • Příliš krátké
  • Nezajímavé postavy, na nichž vám nezáleží

Walking Dead: Michonne si snadno užijete jako film, méně už jako hru.

Herní karta

Walking Dead: Michonne lze vnímat v několika rovinách. Pokud očekáváte napínavou zápletku, mačkání tlačítek ve správný okamžik či iluzi voleb, které se nějakým způsobem později (snad) projeví, a nevadí vám minimum „hry“, jste na správném místě. Nabízí se srovnání s lístkem do kina: za v přepočtu 125 korun si kupujete zhruba osmdesátiminutový zážitek.

Walking Dead: Michonne je hezčí než předchozí hry od Telltale Games a působí ještě filmověji. Uspokojivý je i pocit, kdy ve správném okamžiku mačkáte tlačítka a Michonne efektně masakruje jednoho zombíka za druhým. Autoři zkušeně dávkují tempo, kdy zatímco ještě promýšlíte dopad své poslední volby, už vás nečekaně napadne zombie a vy musíte reagovat.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Hra je samozřejmě vystavěna tak, že v daný okamžik nemáte dostatek informací, abyste se uměli rozhodnout. Navíc vás tlačí čas. Jednáte tak instinktivně a s napětím sledujete, co se bude dít dál. To jsou ingredience, s kterými Telltale Games umějí pracovat.

Přesto Walking Dead: Michonne působí jako čistý kalkul, byť řemeslně dobře zvládnutý. Je to interaktivní film více než kdykoliv předtím. Tvůrci zapracovali na pozlátku, jádro hry je však mělké a první epizoda velmi krátká. Dohrál jsem ji za nějakých osmdesát minut, a to jsem odbíhal, případně párkrát umřel na kousnutí zombíka.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Problém je, že struktura první kapitoly prakticky neumožňuje, aby vám nějaká postava přirostla k srdci, a tudíž vám záleželo na jejím osudu. Pokud vynechám sympatickou Michonne, charaktery ostatních postav jsou pouze naznačené a černobílé. A lví podíl na tom má právě stopáž epizody.

Herní složka se smrskla na minimum. Pokud už se můžu s Michonne hýbat, vždy je to pouze v rámci jedné miniaturní obrazovky. A těch je dohromady pět, šest? Chybí jakékoliv hádanky. Pokud tedy za hádanku nepovažujete situaci, kdy otevřete truhlu, seberete z ní tyč a vypáčíte dveře hned vedle.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Asi bych všechno výše popsané hodil za hlavu, kdyby hra skutečně odrážela volby hráče a na jejich základně výrazně pozměnila postup hrou. Jenže tak to nefunguje. Připomeňme si první sérii a scénu na farmě: Shawna nelze před zombíky žádným způsobem zachránit. Hry od Telltale Games se totiž drží napsaného scénáře, do nějž se vás snaží vmanipulovat.

Strohé hlášky, že si postavy zapamatovaly, jak jste se zachovali, sice působí mrazivě (zejména když pošlete někoho k čertu), jak však víme i z dalších her od téhož studia, většina voleb je jen iluze.

Příklad z aktuální epizody: na začátku je Michonne pronásledována démony z minulosti, před očima se jí prolínají vzpomínky se skutečným světem. Nakonec si přiloží k hlavě revolver a nechá vás, abyste se rychle rozhodli: buď odložíte zbraň, nebo stisknete spoušť. Dramatické. Je ovšem úplně jedno, co uděláte.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Nikdy jsem na YouTube nesledoval, jak někdo jiný hraje, déle než pár minut . U Walking Dead: Michonne si to dovedu představit. Uvidíme, kam se další díl posune. Zatím se však zdá, že rozdělení na tři krátké kapitoly nebyl dobrý nápad. Za první epizodu dávám 60 procent.

První epizoda vyšla 23. února na PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 a PlayStation 3. Od 25. února bude k mání také na iOS a Androidu.

Další názor

Honza Srp

Tak to vypadá, že Telltale po ohromném úspěchu prvních Walking Dead tak nějak usnuli na vavřínech a veškerá jejich produkce si začíná být až nebezpečně podobná. Příběh Michonne je totiž tak zoufale nenápaditý, až se chce plakat. Jasně, těžko očekávat v zaběhlé sérii nějakou revoluci, ale samotná tématika zombies už je tak vyvařená, že by si nějaké osvěžení skutečně zasloužila. Jak ukázal loňský hit Life is Strange, má žánr interaktivních seriálů na víc, než na pár quicktime eventů a falešných rozhodnutí, na kterých ve výsledku stejně nezáleží. Rozhodně neříkám, že jsem se tu hodinu a půl nějak nudil, ale tradiční cliffhanger na konci epizody mě tentokrát nechal zcela chladným. Tak snad připravovaný Batman dopadne lépe.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 19 čtenářů



Nejčtenější

Red Faction: Armageddon
Slevové šílenství nekončí. Osvědčené hry koupíte až o 80 % levněji

Další vydavatelství spustilo lákavou slevovou akci. Tentokrát je spojená s hrami společnosti THQ Nordic, které za zlomek ceny nabízí například Darksiders, Red...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

ARMS
Představení postav a zbraní z neotřelé bojovky ARMS na Switch

ARMS je slibná bojovka na Nintendo Switch, která využívá pohybového ovládání. Hrát ovšem půjde i tradičně přes tlačítka. Podívejte se na hratelné postavy a...  celý článek

Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions
Quake Champions by měli být přední turnajovou hrou

Úkolem Quake Champions prý je zaplnit díru na trhu. A to zejména v oblasti profesionálního soutěžení ve formátu jeden na jednoho, který stávající střílečky...  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Další z rubriky

Hearthlands
RECENZE: Budování města ve strategii Hearthlands kazí neustálé válčení

Budovatelská strategie z fantasy prostředí zní jako skvělá zábava. Jenže stačí málo a dobrý nápad se snadno utopí v šedi.   celý článek

Memoranda
RECENZE: Memoranda zaujme jen nádhernou grafikou

Některé hry vypadají mnohem lépe, než se nakonec hrají. Tento rozpor potkal i adventuru Memoranda, která se inspiruje povídkami japonského spisovatele Harukiho...  celý článek

Wacky Wheels HD
RECENZE: Wacky Wheels HD ukazují, jak je nostalgie ošidná věc

Jedna z legendárních her našeho mládí se dočkala nového grafického kabátku. Přesto je na ni smutný pohled.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.