Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Walking Dead i na podruhé spolehlivě dojme k slzám

aktualizováno 
Právě skončená sezona nejoblíbenějšího herního seriálu nepřinesla nic nového, milovníci kvalitních příběhů ale přesto budou opět nadšeni.
80

The Walking Dead - Season 2

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Telltale Games

  • Skvělý příběh
  • Fungující epizodická forma
  • Možnost ovlivňovat příběh
  • Postavy umírají dříve než je pořádně poznáte

Herní karta

The Walking Dead: Season 2

Psát recenze na nové hry od Telltale už připomíná spíše filmovou kritiku než herní novinařinu. Hratelnost, spočívající z 95 procent pouze v pasivním sledování děje, který občas usměrníte nějakou tou dialogovou volbou, se nijak nemění a jediné, o čem se tak dá psát, je nový příběh.

The Walking Dead: Season 2

The Walking Dead: Season 2

Což se mi tak nějak z podstaty příčí, protože pokud vám mám vyslepičit, kterým směrem se děj posunul, připravím vás o to nejlepší, co dokážou tyto „interaktivní seriály“ nabídnout.

Všechna čest ke kolegům, kteří dokážou psát o každé epizodě zvlášť, nicméně jsem toho názoru, že čas zhodnotit Walking Dead 2 přišel až nyní, s vydáním poslední epizody.

Mládí v hajzlu

Když Robert Kirkman začal v roce 2004 psát komiksovou řadu Walking Dead (česky Živí mrtví), hlavní motivací bylo ukázat, jak vypadá svět nikoli bezprostředně po začátku útoku oživlých mrtvol, což jsme již viděli v nespočtu počítačových her (a ještě více filmech), ale naopak ukázat, jak se naše civilizace vypořádá s touto katastrofou v rámci měsíců a let.

The Walking Dead: Season 2

The Walking Dead: Season 2

Telltale se předlohy samozřejmě drží a nový příběh se odehrává přibližně rok po událostech první série. Pokud jste ji náhodou nehráli, neexistuje jediný rozumný důvod, proč začínat až dvojkou.

Naopak druhá sezona zcela vychází z dřívějších událostí a nikdo se zde vysvětlováním a opakováním známých reálií příliš nezdržuje.

Mladá Clementine je tentokrát hlavním protagonistou příběhu a nutno říct, že za těch několik měsíců od Leeova „odchodu“ notně vyspěla. A teď opravdu nemyslím fyzicky, pořád jde o roztomilou holčičku s velkými kukadly. Prožité útrapy ji ovšem změnily v tvrdou, racionálně uvažující osobnost, která se ve stresových situacích chová rozumněji než její dospělí souputníci.

The Walking Dead: Season 2

The Walking Dead: Season 2

Základní rámec příběhu se od minula příliš nezměnil. Parta přeživších putuje zdevastovanou krajinou, lidé přicházejí, odcházejí, rodí se a - ač se snažíte sebevíc - také umírají. Problém je v tom, že autoři značně přitvrdili, a tak se nové postavy na obrazovce ani příliš nestačí ohřát a už je po nich.

Více totiž ještě automaticky neznamená lépe. A to platí i pro zobrazené násilí, které už je tak trochu samoúčelné a bezobsažné. Už jedna z prvních scén, kdy si Clementine několik minut zašívá ránu na ruce, slabší povahy odradí, není to ovšem nic proti odkrajování plátků z hlavy, nebo šťourání se v prázdném očním důlku. Všudypřítomné smrti je najednou příliš a zamýšlený pocit šoku a strachu se jaksi nedostavuje.

Velmi křehké vztahy

Pořád platí, že ze scenáristického hlediska nemá tento interaktivní seriál v herním průmyslu konkurenci. Příběh mi paradoxně připadal silnější v klidných momentech, kdy si hlavní hrdinové jen tak povídají, než v brutálních akčních scénách, v kterých krev stříká proudem a jediné, co s tím můžete dělat, je zběsile mačkat dvě tlačítka.

Volby možná nemají zásadní vliv na vyústění příběhu, ale pořád máte spoustu možností ovlivňovat, jakým způsobem se k vám ostatní budou chovat. Což by nebylo k ničemu, kdyby vám byli všichni ostatní lhostejní. To ale naštěstí neplatí, díky velkému důrazu na emoce si některé postavy prostě oblíbíte, nikoli kvůli tomu, že umí přesně střílet a rozdělat oheň i v padesáti stupních pod nulou, ale čistě jen proto, že jsou vám sympatičtí. A to je i v dnešní době u počítačových her době nesmírně vzácné.

The Walking Dead: Season 2

The Walking Dead: Season 2

Kritizovat Walking Dead za to, že nepřinesla nic nového, by bylo absurdní. Telltale prostě dokonale vystihli současnou seriálovou horečku a ze stejných ingrediencí uvařili pořádný nášup.

Efekt překvapení už se samozřejmě zopakovat nepodařilo, pořád tu ale máme všechno, kvůli čemu je WD takový fenomén. A proč také ne, když je tu obrovská díra na trhu, kterou jen tak něco nezaplní. Třetí sezona byla již nedávno oznámena a vsadím se, že ani ta nebude poslední. 

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

86 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 128 čtenářů



Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Wiz Khalifa's Weed Farm je k dispozici na platformy iOS a Android
Populární rapper vyrobil hru o pěstování marihuany

Rapper Wiz Khalifa zaštítil svým jménem hru o pěstování marihuany. Navzdory neobvyklému tématu, barevné grafice a krutopřísné omáčce okolo je to nehorázná nuda.  celý článek

Dark Train: Coupe
Na unikátní českou vyřezávanou hru Dark Train naváže vizuální román

Loni vyšla česká hra Dark Train s nezvyklým grafickým zpracováním, kdy základní prvky byly nejprve vyřezány z papíru. Na tento vizuální koncept naváže Dark...  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Thimbleweed Park (PC)
RECENZE: Thimbleweed Park je jako stroj času, který vás přenese 25 let zpět

Autoři zodpovědní za ty největší adventurní klasiky od Lucas Arts dávají vzpomenout na doby dávno minulé.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.