Vylepšení War Thunderu přinese i detailnější rozbor vlastní smrti

  • 13
Populární multiplayerová válečná střílečka se neustále vyvíjí. Připravované vylepšení přinese nové možnosti jak se poučit z vlastních chyb.

Konkurence je dobrá věc, alespoň tedy pro nás hráče. Na trhu válečných stříleček momentálně bojují dvě těžké váhy, běloruští Wargaming a jejich World of Tanks a ruští Gaijin s War Thunderem. Obě hry nabízejí trochu odlišný zážitek a mají své specifické publikum, ale ani tak si tvůrci nemohou dovolit usnout na vavřínech a neustále veřejnost zásobují novými a novými vylepšeními.

V krátké, nicméně na informace nesmírně výživné prezentaci na Gamescomu nám byl představen obsah příštího velkého patche (drobné změny jsou totiž vypouštěny prakticky každý druhý den). Kromě obligátních nových kousků, mezi nimiž najdeme i exotické prototypy proudových letadel nebo tanky s více nezávislými věžemi, a tedy schopné střílet do více směrů najednou (čert ví, jak se to bude ovládat), se chystá i několik nových funkcí, které ocení nejen nováčci.

War Thunder

Tou první je Armor Showcase, tedy speciální menu, v němž si můžete do nejmenších podrobností prohlížet sílu pancéřování jednotlivých tanků a hledat v ní skuliny. Možná budete překvapeni, do jaké hloubky detailů autoři šli, pro každou část tanku bude k dispozici detailní analýza použitého brnění. Nakolik s těmito informacemi dokážete naložit, je už samozřejmě pouze na vás, ale řekl bych, že počet nadávek na „neférovost“ hry výrazně poklesne.

Ještě zajímavější je nová rentgenová „kill cam“, tedy kamera analyzující váš nešťastný konec. Ve schematickém pohledu na vnitřek tanku můžete pozorovat, kudy střela pronikla pláštěm tanku a které vnitřní systémy byly následným výbuchem poškozeny.

War Thunder

Pokud znáte X-Ray komba z posledního Mortal Kombatu, máte asi hrubou představu, jak to může vypadat, jen zde samozřejmě není důraz na lámající se kosti a vyhřezlé vnitřnosti, jako spíš na podrobnou analýzu dopadu devastující střely na vybavení tanku. Nejen že to dobře vypadá, ale hlavně si z každé smrti odnesete i nějaké to poučení.

Chystají se i nové mapy. Jednak je to hornaté Norsko s rozlohou 128 km² a především Polsko, v němž si do sytosti užijete boj v městském prostředí. Především tam oceníte i vylepšený destrukční systém, díky němuž se všechny budovy budou kácet zase o trochu realističtěji než kdy předtím. Pokud si ovšem budete chtít od věčného střílení odpočinout, jistě přivítáte nový herní mód spočívající v leteckých závodech mezi překážkami.

Autoři také dali na přání komunity a v přehledné databázi dávají uživatelům možnost nahrávat a sdílet vlastní výtvory se všemi ostatními, ať už jde o nové skiny, či rovnou modely. Jestli se už teď děsíte růžových stíhaček pomalovaných hákovými kříži, nemusíte, protože tuto vlastnost půjde jednoduše vypnout. Šikovní tvůrci však budou za své snahy odměňováni.

Gaijin má velké plány, což dokazuje i připravovaná podpora tabletového řešení nVidia Shield, stejně jako soňácké verze virtuální reality Project Morpheus. Neprozradím jistě žádné velké tajemství, když řeknu, že se v blízké budoucnosti počítá i s přidáním válečných lodí. Konkrétní termín jsem se ale nedozvěděl, prý se momentálně snaží spíše odladit stávající strukturu. Což je samozřejmě chvályhodné.