Warcraft 3

Warcraft 3

Warcraft 3 původně vyžadoval neustálé připojení k internetu

  • 29
Starší koncept strategie Warcraft 3 odstranil stavění základny i těžbu surovin a vyžadoval neustálé připojení k internetu. Hra tehdy zahrnovala více prvků z her na hrdiny a její náplní měly být zejména souboje malých skupin.

O této podobě hry se psalo také v prvních preview a herní časopisy tehdy otiskly i obrázky původního konceptu. Tehdejší uvažování vývojářského týmu nově přiblížil spisovatel David Craddock pro server Shacknews. Craddock totiž píše neoficiální knihu o historii Blizzardu nazvanou Stay Awhile and Listen.

Požadavkem neustálého připojení k internetu chtěli vývojáři z Blizzardu bojovat s podvodníky (cheatery). Hráčská data tak měl na discích uchovávat přímo Blizzard.

"Šéf (vývojářského) týmu chtěl pracovat na něčem odlišném. Vymyslel tak návrh nazvaný Heroes of Warcraft. Šlo o směs strategie a hry na hrdiny, ve které hráči ovládali hrdinu se speciálními dovednostmi a malou skupinou jeho společníků," říká Craddock.

Ve hře měla chybět těžba surovin a stavění základny. Titul měl totiž upřednostnit taktické souboje týmů.

"Šéf vývojářů s Heroes of Warcraft předložil model, se kterým se Blizzard mohl pokusit o vývoj podvodům odolné hry. Vzhledem k tomu, že by hráči neovládali více než deset až dvanáct jednotek, mohl Blizzard veškerá data ukládat na vlastní servery," vysvětluje Craddock.

Věděli jste, že...

Ve třetím Warcraftu se mělo objevit až šest ras. Vývojáři ale nakonec dvě z nich vyškrtli. Vyvážení síťové hry by jinak bylo příliš komplikované (více o změnách).

Vývojáři se však rozhodli, že by takové pojetí pro sérii představovalo přílišný odklon. Warcraft 3 nakonec vyšel v roce 2002 a autoři se vrátili k tradiční podobě série. Tu však okořenili o hrdiny, kteří mohli získávat úrovně a sbírat předměty.

Kniha Stay Awhile and Listen vyjde v digitální podobě začátkem příštího roku.


Témata: Blizzard, Warcraft