Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blizzard v 90. letech zrušil hru kvůli perfekcionismu. Byla to chyba?

aktualizováno 
Mohla to být obstojná adventura, přesto ji zrušili. Hra Warcraft Adventures: Lord of the Clans zpočátku kopírovala tradiční vývojovou osu her od společnosti Blizzard Entertainment.

Po ohlášení fanoušci hru začali napjatě očekávat, ale tvůrci ji odložili. Z vydání plánovaného na konec roku 1997 se tak stalo vydání koncem roku 1998, ale nakonec došlo ke zrušení projektu. Vývojáři si prý chtěli zachovat renomé studia vytvářejícího nadstandardně kvalitní hry.

Lord of the Clans měla být klasická klikací adventura s Orkem Thrallem v hlavní roli. Thrallovým úkolem bylo znovu spojit orkské klany, které po událostech Warcraftu 2 upadly do naprosté letargie. V Lord of the Clans tak narážíte na demotivované válečníky, které pro vaši věc není jednoduché nadchnout.

Titul se nesl v humorném duchu a hráče by potěšil menšími i většími odkazy na svět Warcraftu. Narazit jste v něm totiž mohli například na goblina Gazlowe, trolla Zul’jina nebo draka Deathwinga.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Důležitá byla také tematika boje Orků s lidmi. Třeba na počátku hry, když prcháte z věznice a narazíte na plakáty, které slibují odměnu za dopadení Groma Hellscreama. „Jsou hledaní za zločiny proti zemím Aliance. Živí, nebo mrtví: Grom Hellscream a jeho Warsong klan,“ dočtete se na vývěsce.

Z herního pohledu titul nepřinášel nic překvapivého. Hráč na jednotlivých obrazovkách řešil rozličné rébusy, typické právě pro adventurní žánr. Někdy bylo třeba odpoutat pozornost dvou gnómů a ukrást jim ze stolu plány pro goblina, který vás za odměnu slíbil vozit ve vzducholodi. Jindy třeba omráčit strážce pro útěk z věznice.

Titul sázel na příběh plný veselých dialogů. Opilí Orkové v něm vzpomínají na staré časy, gnomové a goblini se navzájem pomlouvají a hlavní hrdina často sarkasticky glosuje průpovídky ostatních. To vše se odehrávalo v kulisách světa Azeroth, a navštívit jste tak mohli například město Dalaran či hory Alterac.

Z uniklých videí hra působí jako obstojná a zábavná adventura. Proč se tedy tvůrci rozhodli projekt zrušit?

Producent Bill Roper v dobovém rozhovoru prohlásil: „Řekl bych, že jeden z problémů hry byl, že jsme se snažili vytvořit tradiční adventuru. Ale během vývoje se změnilo, co jsme my i hráči od adventur očekávali. Když jsme se projekt rozhodli zrušit, podívali jsme se na tu hru a říkali si, že by byla skvělá před třemi roky.“

Žánr adventur byl tehdy pomalu na ústupu a chystaly se první tituly s 3D grafikou. Blizzard byl přitom notoricky proslulý posouváním vydání s ohledem na kvalitu. A titulu tak hrozilo, že by se v obchodech objevil třeba i o několik let později. Vyšel by tedy v době, kdy by již jeho herní principy a grafika působily značně zastarale.

Titul navíc na poměry Blizzardu vznikal netradičním způsobem. Studio tehdy nemělo dost zkušeností s vytvářením 2D animací, a tvorbu grafiky proto zadalo společnosti Animation Magic, ve které vznikly například hry Link: The Faces of Evil a Zelda: The Wand of Gamelon. Herní návrh i příběh však zůstaly na starosti Blizzardu.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Spoluzakladatel Blizzardu Michael Morhaime tak na počátku milénia pro server IGN prohlásil: „Zrušit Warcraft Adventures bylo velmi obtížným rozhodnutím. Hra se prostě nevybarvila jako titul dosahující kvalit Blizzardu.“ Společnost se proto rozhodla oželet ztráty a zaměřit zdroje na jiné projekty. „Bylo to správné rozhodnutí,“ věří Morhaime i zpětně.

Fotogalerie

Tento krok se však neobešel bez odporu fanoušků. Ti v roce 1998 uspořádali internetovou petici za vydání hry, která Blizzard přinutila k oficiálnímu vyjádření. Tvůrci vysvětlovali, že nešlo o obchodní či marketingové rozhodnutí. Společnost opět opakovala, že hra nedosahovala kvality, kterou si tvůrci vytyčili.

Z dnešního pohledu působí Warcraft Adventures: Lord of the Clans jako milá hra, která mohla být zábavná a na poměry jiných společností i úspěšná.

Blizzard si však zakládá na pověsti elitního studia, a označení dobrá hra by tak pro něj bylo naprosto nedostačující. Přesto si lze jen těžko představit, že by si titul vysloužil katastrofální hodnocení (videa na YouTube) a řada lidí dodnes volá po jeho vydání.

Autor:


Témata: Retro, Blizzard, Warcraft


Nejčtenější

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Další z rubriky

Vanille
10 nejotravnějších videoherních postav

Tvůrci se obvykle snaží o to, aby postavy ve videohrách byly zapamatovatelné. Některé díky tomu, že jsou velmi sympatické, jiné jsou skvostnými padouchy, ale...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.