Warcraft III – návod #4

  • 1648
Po kampani za lidi, nemrtvé a orky se nyní vrhneme na poslední rasu nové 3D realtimové strategie Warcraft III: Reign of Chaos - temné elfy. Pokud máte tento skvělý titul od Blizzardu rozehraný a trápí vás mise v poslední kampani, máte nyní možnost společně s námi všechny vaše problémy vyřešit.

Dnes se naposledy setkáváme u návodu na hru pro jednoho hráče v nové realtimové strategii Warcraft III: Reign of Chaos od Blizzardu. Zvládli jsme lidi, nemrtvé, orky a nyní nás čekají temní elfové. Jak je však z předchozí věty patrné, tím naše putování ve známém fantastickém světě, kde v dávných dobách zkřížili své zbraně lidé a orkové, nekončí a za týden se můžete těšit na spoustu rad pro multiplayer.


Kampaň za temné elfy: Eternity's end (Konec věčnosti)

Kapitola 1: Enemies at the gate (Nepřátelé před branami)
Pošlete bludičky na dřevo, zatímco se vám obplétá důl. Vyražte s Tyrandou na jih do tábora Furbolgů a dostanete quest. Kde jsou Furbolgové, budeme zjišťovat průběžně, nejdřív zde postavte tree of life a důl. V základně mezitím stavte „ancient of war“ a cvičte lučištnice. Nějaké můžete zachránit, když půjdete cestou na sever a na křižovatce na východ. Až budete mít alespoň dvanáct lučištnic, jděte na západ a dobyjte další důl. Na severu jsou dvě skupinky furbolgů. Jedna je v táboře s nájezdníky, druhá je kus na východ. Musíte se vrátit a na křižovatce jít jinou cestou. Když půjdete od tábora s nájezdníky na západ, potkáte wywerny, ale nebudou vám dělat problémy. Za nimi jsou v orčím dřevařském táboře další dva furbolgové. Jeden je uprostřed východní strany mapy. A konečně zbylí dva jsou dole v malém táboře u kraje mapy. Na západ od nich je další tábor, kde jsou pěšáci. Po jejich exterminaci zničte vše včetně stanů, získáte užitečné předměty. Vraťte se k šamanovi a získáte posilu -trojici furbolgů - bojovníků. Teď už se bez otálení můžete vrhnout na paladina. Ale ten závěr…

Kapitola 2: Daughters of the moon (Dcery měsíce)
Používejte skrytí pomocí tlačítka „i“. Klasicky počkejte ve skrytu až stráž projde. Vždy když vás uvidí zpomalí vás kouzlem. Pro vás ale není problém se schovat a pak zase kousek utéct… pořád dokola. Proto se o strážích nebudu zmiňovat, pouze o směru vašich budoucích kroků. Na severozápadě jsou dva užitečné předměty. „Slippers of agility +3“ a claws +3. Odtud jděte na jihozápad do vody. Rozbijte bedny pro nějaký předmět a pokračujte na jih. Rozbijte klec s furbolgem, který se rozběhne pryč. Následujte ho, dá se do boje se strážemi, čímž je pro vás odláká. Jděte přes most a přidají se k vám lučištnice. Dále na východ dojde k boji mezi ghúly a pěšáky. Doražte, co přežilo, a dojděte k orkům a nemrtvým. Proběhněte s jednotkami k bráně a případně vezměte „mantle of inteligence +3“ z orčí základny. Po teleportu získáte bandu „huntress“ (lovkyně). Zničte vrata nad vámi a jděte ven. Zabijte bez ostychu všechny démony i chrliče (stráží předmět) kolem, můžete se klidně vyléčit u fontány. Za vraty jsou další lovkyně a za nimi věž. Pokud chcete, můžete kus pod ní doběhnout pro „manual of health“ a „mana stone“. Konečná bitva je poměrně tuhá. Před ní získáte balisty, kterými hned zničte první věž. Až půjdete na druhou, všechno to na vás vyběhne. Braňte balisty, ale nezapomínejte dát svým bojovnicím „hold position“, nebudou utíkat a pronásledovat, zaútočí jen v dostřelu. Jinak totiž dopadnete jako já, zbudou vám čtyři jednotky :-(. A to je vše, za vraty mise končí!

Kapitola 3: The Awakening of Stomrage (Probuzení Stormrage)
Mise není úplně jednoduchá, ale je hlavně rychlá. Ukazatel stromů znamená, kolik jich zbývá, než se nemrtví dostanou k Furionovi, což znamená konec mise. Do útoku vyražte nejpozději při čtyřiceti zbývajících stromech. Postavte si na začátku dva „ancient protectors“ (starobylí ochránci, dále jen ochránci) na obranu. Naplňte důl a vycvičte dalších cca deset bludiček. Postavte ancient of war a pak tree of life u dolu na východě. Zde postavte opět obranu na sever a na východ, pošlete sem i ochránce ze základny, tam už vám nebudou nic platní. Dále zde postavte ještě dva ancient of war a jeden až dva ancient of lore. Až budete mít cca jedenáct až patnáct jednotek a tři balisty, vyražte na orky. Tolik vojenských budov proto, abyste mohli bleskově doplňovat armádu, protože nemáte čas. V základně je pár věží a taky hrdina, blademaster. Pokud na vás zaútočil, a je teď oživený, nebude mít dost many na svá protivná kouzla a zlikvidujete ho hned. Pokud ne, vyplatí se počkat si před vaším útokem na ten jeho, budete mít podporu věží. Nebo mu můžete odsát manu pomocí detonace u bludiček. Každopádně nahoře vás čekají tuzí hlídači rohu a jejich sovomedvědi. Nastavte si u vašich vojenských výrobních budov rally point na Tyrandu, aby šli rovnou za ní a vy se nemuseli zdržovat. Pokud máte dost jednotek (11-15) a doplňujete si je, stihnete je vybít a dostat se k rohu v pohodě včas.

Kapitola 4:The Druids arise (Druidi procitají)
Rychle vybudujte základnu a postavte dalšího ochránce. Tři budou stačit, pokud jsou těsně u sebe. Obsaďte důl na východě, kde jsou opět jen dva tisíce. Postavte zde dva ochránce. Čím dřív dobudete základnu lidí kousek na východ od druhého dolu, tím víc zlata získáte. Stejně to bude kolem dvou tisíc. Přesuňte sem tree of life po vytěžení druhého dolu i oba ochránce. Když opustíte základnu jižním vchodem, dostanete se do zamořeného lesa. Vezměte sebou dost jednotek, protože návrat i posily jsou obtížné- nepřátelé se doplňují, dokud quest nesplníte. Průběh je docela jednoduchý, jen duchy doporučuji ničit hrdiny, protože by vám mohli přetáhnout vaše jednotky. Pokračujte lesem dolů, do jihovýchodního rohu mapy. Tam je zlý rytíř. Stačí zabít jenom jeho a všechny nestvůry v lese padnou. Po cestě k dolu nad tímto místem se vám vyjeví smutný pohled… U dolu postavte základnu z přesunutých jednotek. Můžete buďto misi dokončit hned nebo vyrazit na tuhého devítkového furbolga na sever od vaší původní základny. Na útok vezměte balisty a nezapomeňte používat „force of nature“, Furionovo silné kouzlo. V základně je jediná tuhá jednotka Satyr hellcaller, kterého ale zvládnete. Po zničení všech budov musí ještě Furion popoběhnout kousek nahoru a je konec.

Kapitola 5: Brothers in blood (Pokrevní bratři)
Jděte na jih a za zatáčkou na sever. Jsou tam dva wendigové, jeden má u sebe scroll of healing. Jděte zpět, na západ, kde jsou koboldi. Poté směrem na jih, kde se budete průběžně utkávat s nijak silnými pavouky. V odbočce na západ jsou kostlivci a revenant. Od nich jděte na východ a pak na jih, k furbolgům. Dostanete quest. Ten můžete vyřešit hned, tím že půjdete kousek dál a na křižovatce se dáte na severozápad. Kolem fontány je pár ještěrů a tím to hasne. Vraťte se s plnou lahvičkou k furbolgům a získáte od nich zajímavý amulet. Ještě od nich můžete odběhnout severním směrem kvůli zkušenosti. Je tam totiž pár duchů. Vraťte se na křižovatku a jděte na jih. U brány se cesty hrdinů rozdělí. Jděte s Furionem po cestě na jih. Za zatáčkou potkáte zvláštní slizkou zrůdu, použijte Furionovy kořeny a zabijte ji na dálku. Dále potkáte přízrak a partu kostlivých lučištníků. Dojděte k propasti, kde Furion vyvolá most. Než přes něj přejdete, můžete zabít pár koboldů hned nad vámi. Za mostem jsou guardiani. Použijte na ně kořeny i druidí cyklón. Kdyby něco, za malou odbočkou na jih je fontána many s pár kostlivci kolem. Každopádně, vy musíte jít na sever přes pár dračích mláďat až k enginové animaci. Poslechněte radu, která se vám zobrazí a jakéhokoliv „druid of the claw“ (druid drápu, dál jen DoC) znehybněte cyklónem nebo kořeny. Až budete u dvou spících druidů, vyhoďte jednoho do vzduchu cyklónem a projděte. Za zatáčkou už jen pár slizů, brána pak… Jdeme osvobodit Illidana. Zvláštní nepřátele před vámi prostě zabijte. Nezapomeňte, že Tyranda má novou schopnost, „Starfall“ (padající hvězdy), poměrně silné útočné kouzlo s plošným účinkem. Před vámi je brána. Abyste ji mohli otevřít, musíte stoupnout na dva magické kruhy. Je to primitivní- jděte z křižovatky na jih a rozbijte mříže. Za nimi je slabý golem a na východ je knihovna s pár mystiky. Pobijte je a vejděte do místnosti za malou mříží v severozápadním rohu knihovny. Po zabití mystika a zničení knihy získáte hodně užitečnou knihu, která přidává ke každému atributu jeden bod. Vraťte se na chodbu a pokračujte na západ. V cestě vám bude stát jen pár bojovnic. Za mříží na jihu jsou posily a pak už vejděte na kruh. Vraťte se na křižovatku a jděte na sever. Tři sovomeděvedi hlídají druhý kruh. Použijte starfall, ale musíte zůstat na místě. Tak, brána je otevřená. Vejděte, dejte se na jih. Po pobití elfek můžete rozbít mříže. Vaše lovkyně získají upgrade „Moon glaive“. Jejich hvězdice se budou odrážet mezi nepřáteli, podobně jako střely mutalisků ve StarCraftu. Taak, zpět na hlavní chodbu, která vás zavede do vězeňské chodby. V ní stojí sovomeděved a v kleci napravo jsou pavouci a posily. Stejně tak jsou o klec dál, ale na levé straně. Vstupte do haly a utkejte se s enty. Nechte se teleportovat magickou branou a kolem fontány jděte stále na jih. Zde budete muset zabít několik strážkyň a rozbít mříž. Miny si rozhodně vemte! Zpátky do chodby a pokračujte na západ. Dostanete se na křižovatku typu T, kde stále chodí sovomeděvedi. Jednoho vylákejte a zabijte. Položte miny ve slušné vzdálenosti od sebe (cca 2-4 cm). Pokud nějaký ze strážců přežije výbuch, doražte ho. Možná vám nějaká ta mina zbyla. Tu vypotřebujte na nepřátele za touto chodbou. Prostě je položte kus od nich, vběhněte jim před ksicht, a než se jim stačí jejich překvapené obličeje změnit na opravdu hodně naštvané, vypaří se!:)) V hale před vámi vás čeká bitva s nepřátelským hrdinou. Použijte Starfall a máte to.

Kapitola 6: A Destiny of flame and sorrow (Osud plamene a smutku)
Máte teď nového hrdinu, lovce démonů. Používejte ho v předních řadách se zapnutým „Immolation“ (oběť). Stavte si rovnoměrný obranný pás kolem západního a severního vchodu do základny. Až se vám to bude hodit, můžete klidně jen s Illidanem zabít kostlivce okolo dolu na západě. Postavte zde tree of life i s obranou. Jeden důl je ještě na sever od vaší základny, tentokrát je bráněn satyry. Sem přesuňte ochránce z vaší primární základny. Pokud máte upgradovaného „druid of the talon“ (druid pařátu, dále jen DoT), můžete použít jeho převtělení do vrány a prozkoumat mapu. Než se vydáte na cestu za lebkou, doporučuji počkat až oni zaútočí ze západu a navíc do této předsunuté základny dopravit ancienty of war a lore. Před lebkou je menší nakažená základna. Nic, co byste nezvládli…Zabijte ještě dva démony a moc je vaše! Vraťte se s vaší armádou do předsunuté základny a většinu tam nechte, Tichondrius vám se totiž bude posílat všechno možné. Na západ od této vaší základny je ještě jedna nepřátelská. Doporučuji ji zničit, aby vás už neotravovali, až budete u Tichondriuse/ Tichondria. Stačí pár střeleckých jednotek a balist na jejich ochránce. Můžete to tady obsadit. No, nyní doplňte armádu na 90/90. Převážně používejte střelecké jednotky. Jděte na sever a odtud na západ kolem kraje mapy. Budete muset zabít pekelníka s psíky. Nyní si všimněte pekelné brány na severu od vás. Pokud na ní zaútočíte vrhne se na vás Tichondrius, sesílaje z nebe pekelníky. Pokud se ovšem proplížíte až před něj, stačí dát cyklón na dva démony vedle něj a pak ho prostě zabít. Používejte Illidanovo „mana burn“(vyhoření many), abyste mu snížili manu a ještě navíc zdraví. Toť vše.

Mezihra: The Last Guardian (Poslední strážce)
Velmi pěkné, velmi zajímavé...

Kapitola 7: Twilight of the Gods (Soumrak Bohů)
A je to tady soumrak bohů nadešel! Čím začít? Nejdřív budou útočit hordy zplozenců pekel na základnu statečné mladé Jainy (možná jsem měl začít tím, abyste omluvili tu patetičnost :-)). Poté se jejich žhnoucí zraky upnou na opevnění moudrého orčího vůdce Thralla a pak… Tak dost, trochu vážně (vlastně méně vážně)! Opět je na začátku nutné udělat vše rychle, ale na pořadí tolik nezáleží.

Seznam:

  • Čapněte vše co máte a přesuňte to do základny lidí.
  • Postavte tree of life u obou viditelných dolů.
  • Dejte vyrobit tak deset bludiček
  • V každé výrobní budově začněte dělat upgrady a jednotky. Extrémně hodně budete potřebovat cyklón u DoT.
  • Postavte v základně lidí cca pět studánek a ancient of war, popř. i lore (wind neriskujte, z něj sem můžou doletět a navíc to asi stejně ztratíte).

    Průběh:
    Legie bude postupně stupňovat sílu útoků, od zapojení obléhacích zbraní přes letecké jednotky a hrdiny a nakonec vše najednou…Pokud uvidíte, že už to nemá smysl utečte a začněte budovat u orků. Používejte hodně DoT a jejich cyklón. Vyhazujte do vzduchu zejména vagóny a jednotky, popř. hrdiny útočící na dálku. Ostatní znehybněte Furionovými kořeny. Stejně tak házejte samé „force of nature“, enti se vám budou hodit. Stahujte se k měsíčním studánkám, abyste si doplnili manu i zdraví. Základnu lidí pravděpodobně neudržíte déle než dvacet minut (myslím, že mně se to dařilo cca patnáct). Přijdou na vás totiž tři hrdinové najednou s armádou, která by zabrala tři high upkeepy :-). Pokud je jednotek opravdu hodně, můžete jich pár zlikvidovat kouzlem starfall.S orky to začne od začátku s tím rozdílem, že máte k dispozici miny. Postavte i zde pár studen a v základně další výrobní budovy. Kmitejte s oběma hrdiny mezi frontou a gobliním obchodem. Házejte miny zejména na východní vstup, ale je to jedno. Opět se soustřeďte na výrobu DoT ať si udržíte ty bastardy hezky ve vzduchu…Jestli chcete vyhrát na první pokus, stahněte své jednotky s orčí báze v monentě, kdy zapojí hrdiny. Ve všech vašich trees začněte dělat bludičky a oba vstupy do vaší základny zastavte ochránci. Postavte od všech vojenských ancients druhý exemplář a začněte chrlit jednotky. Kupte si u goblina ve vašem obchodě potion of invulnerability (lahvička nezranitelnosti) pro oba hrdiny. A teď to nejdůležitější. To, co vám tu misi vyhraje na 100%! Pokud vás to nenapadlo už na začátku mise, tak vězte, že jediné co musíte udělat, je ucpat základnu (zejména kolem kruhu) budovami. Můžete stavět vnitřní obranné linie, ale nejdůležitější je udělat cca čtyři řady budov kolem kruhu. Pokud si chcete ještě užít trochu řežby. Naběhněte se všemi jednotkami do bitevní vřavy a používejte kouzla. V momentě, kdy vašim hrdinům klesnou hitpointy na polovinu, požijte lahvičku a aktivujte obě nejsilnější schopnosti (starfall a tranquility), stojí to za to. A to je vše přátelé. Animačka je hezká, ale kredity jsou DOKONALÉ!!! Něco takového jsem snad nikdy neviděl...


  • Témata: Mláďata, Warcraft