Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warcraft III - návod #3

  12:00aktualizováno  16. července 4:12
I když je nejsilnější zbraní realtimové strategie s prvky RPG Warcraft III multiplayer, část hry zaměřená na samostatný boj je také velmi zajímavá. V předchozích dvou dílech návodu jsem shrnuli základní rady pro úspěšný boj a úspěšně zvítězili v čele armád lidí a nemrtvých. Nyní na náš pokyn čekají hordy zuřivých orků.

Minulý a předminulý týden jsme se podívali, jak projít nástrahami povedené realtimové strategie s prvky RPG Warcraft III: Reign of Chaos za lidi a za nemrtvé, nyní se pod vaše velení dostanou tlupy orků.


Kampaň za orky: Invasion of Kalimdor (Invaze na Kalimdor)

Kapitola 1: Landfall
Ze začátku primitivní a nakonec docela těžká mise. Řeknu vám jednu radu, držte se pláže, nikdy vás nezavede špatně. Teď trochu detailněji: Rozmlaťte bedny a získáte lahvičku many. Jděte na sever, kde narazíte na kentaury a bedny získáte scroll of the beast, který si šetřete na konec. Trochu se vraťte a jděte na východ. Zabijte kance (nebo, co to je ?!) a vydejte se směrem na jihovýchod do jejich vesnice, kde jich je pěkná parta. Naštěstí získáte posilu - dva troll headhuntery (dále jen troll). Odsud jděte na východ a po exterminaci několika kentaurů získáte dva trolly a grunta. Když půjdete úplně k moři a pak do mezery mezi skalisky, potkáte tři harpyje. Zůstane po nich nějaký předmět. Teď jděte na východ, stále na východ. Až budete jakoby na konci pláže, potkáte další dva trolly a grunta. Za chvilku se na vás vrhnou kentauři, pak přijde tauren Cairne a začne přituhovat. Doprovoďte ho do vesnice na sever a připravte se na tvrdé boje. Nejdřív to bude pár nájezdíčků, ale v momentě kdy Thrall vykřikne něco jako „Lok-narash, here they come again!“, přijde útok tužší. Nezapomeňte použít speciální totem (healing ward), abyste vyléčili vaše jednotky. Pak přijde finální nájezd, kde musíte co nejrychleji zabít championa a pak teprve zbytek. Použijte zbývající dva totemy a scroll of the beast. První mise je za vámi!

Kapitola 2: The Long March (Dlouhý pochod)
Držte se karavany. Po cestě budou kentauři útočit průběžně, takže nikam neutíkejte. Maximálně k oáze pro uzdravení nebo odskočení si k likvidaci táborů po cestě, kde většinou najdete předměty. Až se cesta bude stáčet na východ, uvidíte na severozápadě bránu, která vede k jednomu takovému táboru. Od první oázy se vydejte na sever, kde najdete vesničku murloců. Zpět, na západ, pak na sever a cesta tu má zase malou odbočku. Tentokrát k tuhým „lizards“ (ještěři), ale čeká vás odměna v podobě claws of attack +3. O kus dál je zase kamenná brána, kde zůstane po kentaurovi potion of greater mana. Před ohybem údolí na sever vaše řady posílí raiders (dále jen nájezdníci). Jejich sítě (schopnost ensnare) se vám budou hodit na trojici harpyjí na severu. Předtím se ovšem budete muset vypořádat s bandou kentaurů. Je možné, že na vás harpyje zaútočí už teď. Oáza je zcela volná. Nechejte doplnit vaše síly a potěšte se novou jednotkou - katapultem, získáte tři exempláře. Hned za rohem jsou totiž věže, na které budete jejich sílu i dostřel potřebovat. Nechte svoje jednotky z dostřelu a radši chraňte vaše katapulty před dotěrnými kentaury. Pak je další věž, střežící tábor, tam ale radši nelezte. Je zde totiž sám kentauří chán (khan) na osmé úrovni. Pěkně tuhý. Když ho zabijete, objeví se podruhé asi za dvě vteřiny! Má u sebe jenom trapný pendant of energy. A zkušenosti taky nedostanete... Takže se radši vydejte na západ přes věž a pak do posledního údolí. Stačí zničit věž a pár kentaurů,  o kus dál zase houf kentaurů, ale žádná frenetická řežba už vás nečeká. Naštěstí.

Mezihra: The Wreckage of Lordareon (Lordareon v troskách)
Je to smutné, ale nic s tím nenaděláte...

Kapitola 3: Cry of the Warsong (Ryk klanu Warsong)
Zničte malou základnu lidí s hrdinou, arcimágem. Postavte zde svoji základnu, zatímco se staví great hall, postavte „orc burrow“ (dále jen burrow), kasárna a pilu. Po postavení základny si vybudujte obranu ze čtyř věží. Grom a jeho parta začne útočit na lidské osady. Až budete mít dostatek jednotek, pomozte mu v momentě, kdy ho uvidíte vyjít ze základny. Jinak jako první doporučuji zničit Lordareon corps na západě - jsou nejslabší. Okamžitě si zde postavte základnu + obranu. Vždy zde musíte mít pár jednotek proti mortar týmům. Až bude Grom útočit na Gilneas brigade (na východě), pomozte mu opět. Zase základnu a obranu. Jednotky proti mortar týmům přesuňte sem. Teď už nebude vadit když budete mít stav 90/90 (pokud jste tak ještě neučinili) a vydejte se na Kul Tiras elite corps (severovýchod). Po cestě tam je odbočka k tuhým meděvědosovám (nebo sovomedvědům ?). Zabijte je, mají u sebe superiorní claws of attack +9. Opět počkejte na Groma a konečně vydrťte Human Expedition (severozápad). Doplňte vaše stavy a vydejte se ke goblinům. Musíte mít dost nájezdníků a trollů, na konci jsou harpyje! Ze základny modrých vedou dvě cesty, které se spojují-východní a západní. Vyčistěte obě od kentaurů, získáte knihu posilující inteligenci a gauntlets of ogre strength. Na konec pobijte harpyje, kupte vzducholodě a doleťte s nimi na začátek.

Kapitola 4: The Spirits of Ashenvale (Duchové Ashenvale)
Probijte se pomocí peonů skrz stromy rychle na západ, abyste mohli střelhbitě zlikvidovat partu elfek, které za chvilku přiběhnou. Rovněž postavte dvě až tři věže ve směru od severní k západní straně, přiletí na vás totiž jezdkyně na hippogryfech. S vašimi jednotkami se vydejte na sever, kde jsou dvě archers (dále jen lučištnice) a hlavně důl. Postavte si zde základnu s obranou na jihozápad i severozápad, velmi těsně u sebe, ale dál od hlavní budovy. Ještě jeden důl s 40 000 zlata je hned na západ od vaší první základny. Je bráněn trolly. Vybudujte menší armádu, a co nejdřív zničte malou kolonii s tree of life na východě a druhou na jihu. Získáte dohromady 6000 dřeva! Rovněž na východě je tábor goblinů, kteří vám zadají quest. Jděte tedy teď hned zabít Furbolga, bude to tuhé, ale zvládnete to. Zvláště když získáte dva gobliní roboty, kteří těží dřevo po 200. Nakupte pár sebevražedných goblinů a s jejich pomocí zničte základničku na sever od vaší druhé. Postavte zde velmi důkladnou obranu na východ a na západ. Půjdou po vás zejména elfové ze severozápadu. Opět použijte gobliny, možná máte i bladestorm - bude se vám zatraceně hodit. Zničit je není takový problém, ale útočit a zároveň se bránit ano. V průběhu mise na vás budou z neočekávaných stran útočit zejména Moonhunters. Musíte mít v základně uprostřed tři nájezdníky pro rychlou eliminaci balist. Pokud potřebujete nějaké dřevo, zničte bezpečně tree of life pomocí gobliních kamikadze. Můžete ještě použít Gromův mirror image, abyste odlákali pozornost.

Mezihra: The Blood of Mannoroth (Krev Mannorothova)
Další enginová animace...

Kapitola 5: The Hunter of Shadows (Lovec stínů)
Začátek je tuhý, průběh je primitivní a konec je extratuhý. Jakmile hra začne, budete muset vykonat různé věci, jejich pořadí nechám na vás. Zde je seznam:

  • PRIORITA: tento bod musíte udělat, co nejdřív, jinak byste byli značně zpomaleni. Vyrobte pět peonů ve vaší Fortress (dále jen pevnost) s rally pointem na dolu
  • Poslat peona z horní základny na druhý břeh a zároveň poslat Groma jemu naproti. Počkat až vylezou vlci z doupěte a použít na ně bladestorm.
  • Poslat dva peony z dolní základny na druhý břeh.
  • Vyrobit alespoň dva trolly a dva nájezdníky
  • Postavit věže ve vaší základně: Alespoň čtyři na jihu a alespoň dvě na severu
  • Vynalézt síť v „Beastiary“ (dále jen zvěřinec)
    Útok začne na jihu, šetřete si sítě nájezdníků na ten druhý, který vzápětí přijde. Do prvního angažujte vše, co můžete, ale ať neztratíte vaše trolly ani nájezdníky. Ty upotřebíte, když přiletí asi tři chiméry (a přiběhne houf pozemních jednotek) ze severu. Až bude po útoku, postavte nahoře u dolu halu a pořádnou obranu. Teď budou útočit jen přes brody, takže pouze u nich stavte věže (asi pět). Vyrobte jednotky na 40/90 a vydejte se nahoru. Stromy v cestě zničte katapultem a pak postupně pobíjejte trolly. Doporučuji dát při boji dva léčivé totemy (healing wards) na zem hned vedle vašich jednotek. Přejděte přes most, kde je pár satyrů a pak brána. Za ní jsou satyrové, kostlivci a zase satyrové. Zde použijte bladestorm a rozsekáte je na maděru! Vraťte se na základnu a nechte Groma při obraně získat osmou úroveň. Cenarius je na vrcholku nad základnou Starseekers. Není nutné ji ničit. Na Cenaria budete rozhodně potřebovat počet 90/90. Doporučuji zahrnout grunty, kodo, witch doctors i warlocky. Používejte při boji alespoň tři totemy, kouzla warlocků a také lahvičky! Útok jsem zvládl na první pokus, ale zbyl jen Grom...

    Kapitola 6: Where Wywerns dare (Kam se odváží jen saň)
    Klasika - věže směrem na sever i kolem hlavní budovy, budou zde výsadky. Poté, co nashromáždíte trochu jednotek, vyčistěte okolí dolu na severu od kentaurů a postavte zde základnu. Věží doporučuji šest. Kupte si shreddera u goblinů, abyste neměli problémy se dřevem. Jděte úplně dolů a naleznete fontánu s questem. Jděte kousek nahoru, pak na západ a pobijte prasolidi. Tato cesta vede k wywernům. Pokud chcete, můžete zničit základnu lidí na severozápadě, je to naprosto triviální. Ještě můžete jít zabít chána kvůli questu, je na východ od vaší druhé základny. K tomuto se nijak vyjadřovat nebudu. Na získání wywernů potřebujete hodně nájezdníků nebo hodně protivzdušných jednotek. Nebo obojí. Po cestě jsou totiž harpyje. Nevím co dodat, prostě jděte a vykostěte vše. Po smrti všech harpyjí u klecí se k vám přidá šest wywernů a budete mít možnost si je vyrobit. Pokud jste ještě nevydrtili základnu Lordareon Corps, proveďte to teď a obsaďte ji. Na finální útok budete potřebovat alespoň dvě, ale radši tři vzducholodě narvané k prasknutí a eskortované alespoň pěti wywerny. Až provedete výsadek, uspořádejte si jednotky i nervy a pomalu postupujte základnou, jsou tam věže. Toť vše!

    Kapitola 7: The Oracle (Věštec)
    Pohodová a na RTS dosti originální mise. Pro začátek jedna věc. Po cestě budete nacházet rozbitné bedny na zemi. Pokud vás na ně v návodu neupozorním, neznamená to, že je nemáte rozbít. A ještě něco. Když chodíte s Thrallem, používejte na každém rohu trollí léčící totemy, popř. svitky, za Cairna léčení potřeba nebude. Začneme chodbou, která se různě stáčí. Až budete na křižovatce jděte nahoru a pobijte kostlivce. Je tam Thrallovi velmi užitečná mantle of intelligence +3. Vraťte se zpět a dejte se na východ. V bedně je přízrak a má u sebe nějakou lahvičku nebo svitek. O kus dál už je devítkový guardian, ale není zas tak silný. Použijte vlky kombinované s kouzlem bloodlust a uvidíte. Když půjdete doleva a nahoru, kacíři v postraní místnosti vám dají in memoriam knihu posilující inteligenci. Za mostem v hlavní chodbě je dosti tuhý desítkový guardian. Použijte všechna dostupná kouzla a neměli byste ztratit jednotku. V trůním sále je banda kostlivců s jedním nezdravě přerostlým a poměrně silným exemplářem. Pokračujte do brány za nimi a na křižovatce se dejte na jih. Zjistíte, že máte najít jakési srdce. Jděte tentokrát na sever, kde potkáte nějaké ty pěšáky. Za nimi jsou v kleci trollové, vítaná posila. V další kleci je nabušený desítkový ještěr. Vyvolat vlky, obklíčit, eliminovat! Pokračujte přes chodbu plnou beden s méně či více důležitými věcmi (podle vás) až k ovečkám. Nenechte se překvapit pastí a pár pěšáků a kouzelnic v klidu zlikvidujte. V poměrně velké místnosti jděte do východních dveří, kde vás čekají další trollové. Vběhněte s jednou rychlou jednotkou do haly s drakem a harpyjemi a počkejte až se to vybije. Dorazte zbytek a máte srdce, jděte do brány dále na sever a ocitnete se kousíček před sochou. Dojděte tam, ať to můžeme rozjet za Cairna. Vezmu to rychleji. Jděte dolů na koboldy pro svitek, nahoru, zničit kameny kolem tokenu a následně golema. Pak dolů, na křižovatce na severozápad, zabijte kostlivce a vlezte na kruh. To samé na severovýchodě. Jděte úplně na jih, kde najdete u koboldů dokonalé claws +12. Jděte pro drahokam a pak na východ. Po ještěrovi čapněte kvalitní belt of giant strength a pokračujte přes chodbu s dvěma golemy šesté a pak jedním deváté úrovně. Vezměte key a dojděte ke dveřím a pak přes most. Až dokončíte misi dostanete soul gem do prvního Thrallova slotu, ať chcete nebo ne. Uspořádejte si to tak, ať nepřijdete zbytečně o nic cenného...

    Kapitola 8: By Demons be Driven (Hnán démony)
    Překvapivě pohodová mise! Postavte obranu na všech vchodech vaší základny (cca 5-6 věží). Po chvilce hry začnou z nebe padat meteory se soudruhy pekelníky. Pokud se na jednoho soustředí pět věží, neudělá moc škod. Pokud jsou dva, můžete věž opravit a navíc máte v základně jednotky. Jelikož jsou pekelnické jednotky vysoké úrovně, Thrall i Cairne se vám lehce dostanou na devátou a později na desátou úroveň. Jen s nimi (popř. léčícím totemem a šamanským kouzlem „bloodlust“) obsaďte důl na severovýchodě. Budete překvapeni, jak se ubozí gruntíci proti dvěma nabušeným hrdinům absolutně nechytají! Navíc je zde gobliní laboratoř, ve které si okamžitě kupte shreddera, abyste nemuseli dělat rolníky na dřevo. Později se vám budou jistě hodit sebevrazi. Peony na dřevo přesuňte sem a postavte zde základnu i obranou. Opět jen s hrdiny vyčistěte smetí (kentauři) okolo dvou fontán asi jednu obrazovku na severovýchod a jihozápad od středu mapy. U té hornější je opět chán, který má dokonalou hood of cunning, kterou zde nenechte ležet! Fontány se budou hodit jako opěrný bod vašeho útoku. Stejně tak důl bráněný pár trapnými nehrdiny ;-) přibližně uprostřed mapy. Zlato ze všech tří dolů vám vystačí do konce mise. Pomalu už je čas připravovat se na útok. Vybavte se kamikadze, katapulty a pár kouzelníky. Zbytek nechám na vás. Základnu stačí ke vstupu ke Gromovi zničit jen jednu, já zničil obě. Je to mnohem složitější, než pobít ten pár démonů před Gromem. Budete potřebovat rychlou ruku, základem je volná cesta pro katapulty + gobliny kvůli ničení věží. Jednotky zasáhne blesk. Až budete stát před Gromem, rychle na něj použijte soul gem a pobijte zbývající démony. Doneste rychle gem do kruhu západně od vaší primární základny. Přijde další animačka, která si dělá legraci z Final Fantasy.


    Kampaní za orky se pro dnešek rozloučíme a příště se podíváme na poslední rasu - temné elfy.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Uncharted: The Lost Legacy
    RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

    Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

    Black Mirror Remake
    Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

    Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

    Iron Harvest
    Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

    Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

    Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
    Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

    Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

    Další z rubriky

    Black Mirror Remake
    Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

    Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

    DuckTales (NES)
    James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

    V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

    Ukázka ze hry Fapic
    Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

    Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.