Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ POHLED: Akce Warface bude zdarma. Slibuje férový platební model

aktualizováno 
Autoři úspěšné sci-fi akční série Crysis si řekli, že na poli velkoformátových placených her už mnoho nezmůžou, a tak přicházejí s prvotřídní akcí hratelnou zdarma. Vypadá slibně.

Při sledování nově ohlášených her nejpozději letos každému hráči muselo dojít, že se v příštích letech nevyhne novému distribučnímu a platebnímu modelu, známému jako "Free2Play" (základ hry je zdarma, za vše ostatní se platí).

S tímto poznatkem se většinou pojí větší či menší míra znepokojení: podle toho, jak moc špatnou zkušenost daný hráč s hrami tohoto typu udělal.

Podle Cevata Yerliho, šéfa firmy Crytek, která srojí za úspěšnou značnou Crysis, má model Free2Play špatnou pověst jen proto, že byl dosud použit u špatných her. A jedním dechem slibuje, že Warface bude pro tento model bezmála obrozením.

Hráči by měli dostat střílečku špičkové kvality, za kterou by dosud platili běžnou částku, navíc s tím nejférovějším a nejflexibilnějším platebním systémem. Yerli to nazývá "Triple-A for Free".

Warface

První dojem je jednoznačně pozitivní. Warface využívá CryEngine 3, který je obecně brán jako jeden z nejlepších současných grafických nástrojů.

Crysis 3

Závěrečný díl akční trilogie zavede hráče do kombinace předchozích dvou dějišť: New Yorku zarostlého džunglí.
- první dojmy z hraní
- preview
- video

Crysis 3

Crysis 3

A přestože titul nedosahuje vizuální opulentnosti Crysis 3, dívá se na něj více než dobře.

Ne že by to tvůrci neuměli, ale na grafice museli trochu slevit kvůli snaze udržet hardwarové nároky v rozumných mezích. Tak, aby uživatelská základna mohla jít do milionů. Ke hraní ve vysokých detailech by měla stačit obyčejná GeForce 8600 a 1 GB operační paměti.

Warface je on-line akcí, ve které se na jedné mapě může utkat maximálně 16 hráčů.

Větší množství nepřipouští autoři záměrně, protože z testování jim vyšlo, že takto bude hra pro nové hráče nejpřístupnější i v pozdějších fázích. Na přeplněných mapách se totiž jeden může začít ztrácet a proti zkušeným hráčům mít jen mizivou šanci.

Warface

Warface je přesto velice rychlým zážitkem, který připomíná nejnovější díly série Call of Duty, přestože se opírá o systém tříd, jak to známe z Battlefield 3 (číst recenzi).

Obchod na prvním místě

Základem hry je obchod. Ale nemyslete hned na skutečné peníze, ty zde hrají na první pohled spíše okrajovou roli (i když o ně tvůrcům jde pochopitelně především). Obchod je nutný pro získávání jakékoliv výzbroje, kterou nakupujete za takzvané "Soft Coins", jež získáváte v partiích proti ostatním hráčům.

Předměty v obchodě jsou rozdělené do jednotlivých kategorií jako zbraně, výzbroj a příslušenství (např. dalekohled na zbraň). Pokud si hráč chce něco koupit, může si zvolit pouze jednu z kategorií a nechat na hře, jaký předmět mu z ní přidělí. Může se tak stát, že už poměrně brzy budete po hře pobíhat se vzácnou zbraní.

Warface

Tento systém má do hry vnést napětí, ale také zajistit, aby si hráči neodemkli veškeré vybavení pro jednu třídu a za další tři vůbec nehráli. Takhle budou často volit tu třídu, pro kterou mají nejzajímavější vybavení. Autoři také slibují, že za reálné peníze bude možné koupit jen urychlovače získávání zkušeností a kosmetické doplňky.

Jde o spolupráci

Ve Warface budou hráči podporováni ve spolupráci. Například na to, abyste se dostali na různá vyvýšená místa, bude zapotřebí pomoci parťáka. Ten vám pomůže třeba vylézt na místo vhodné pro odstřelování a vy mu - už nahoře - potom také pomůžete.

Dobře působí i skluzy, známé již z Crysis 2 (číst recenzi). Z běhu jednoduše můžete přejít k zemi a pár metrů se ještě sklouznout. Tento pohyb není od věci použít ve chvíli, kdy za rohem cítíte soupeře, který bude instinktivně pálit na úroveň těla či hlavy. Vy ho pak můžete překvapit ze země.

Warface

Warface nabídne šest více či méně okoukaných módů a hned dvě dějiště: Kosovo a Afghánistán. V případě úspěchu se hra bude pochopitelně dále rozšiřovat.

Tím ale nabídka nekončí. Kromě hry hráčů proti hráčům zde bude také kooperativní mód maximálně pro čtyři hráče, kteří budou bojovat proti umělé inteligenci v daných misích. Každý den by měly probíhat dvě mise. Jedna standardní a druhá extra těžká, ale zato s pořádnou odměnou. Crytek slibuje, že se mise nebudou jen tak opakovat a po odehrání jedné narazíte na tu samou přibližně až za tři měsíce.

Fotogalerie

Průběh bude samozřejmě většinou velmi podobný: odněkud někam se prostřílet a na konci zdolat bosse. Lišit se budou zejména kulisy. Za plnění těchto misí budete získávat měnu, za kterou půjde rovněž nakupovat výbavu použitelnou následně napříč celou hrou, tedy i v bitvách hráčů proti hráčům.

Warface je rozhodně zajímavým titulem, na kterém jeho autoři nešetří a chtějí jím zkušené hráče přesvědčit, že i model hraní zdarma může být zábavný a bez nejrůznějších kompromisů.

Warface již běží v Rusku, kde je hra úspěšná, do Evropy zavítá do konce roku.

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.