Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Ve strategii Wargame: Red Dragon je středobodem námořnictvo

aktualizováno 
Hardcore stratégy oceňovaná série Wargame se dočkala posledního dílu, který lze vnímat spíše jako přídavek.
70

Wargame: Red Dragon

Platforma: PC
Výrobce: Eugen Systems

  • důraz na realistické pojetí
  • zábavné a takticky hluboké on-line bitvy
  • nízká míra inovací
  • neodladěné námořnictvo

Další díl Wargame, který ale mnoho novinek nepřináší. Námořnictvo coby ta největší je zatím neodladěné.

Herní karta

Nenápadná série Wargame si našla věrné fanouškovské jádro a Red Dragon jim sliboval velkolepé vyvrcholení s náběhem na jednu z nejlepších hardcore strategií v reálném čase. Boje na zemi, ve vzduchu i na moři s více než 1 400 jednotkami, to vše v odladěné on-line hře nebo napínavé příběhové kampani pro sólisty.

Na výsledku je bohužel znát, že ostřílení vývojáři ze studia Eugen Systems svou energii upínají zejména k chystanému projektu Act of Aggression, a Wargame: Red Dragon se tak musel smířit s řadou kompromisních řešení.

Po nepříliš uspokojivé kampani z předchůdce AirLand Battle, tvořené náhodnými událostmi, se Red Dragon opět opírá o historické pozadí. K dispozici jsou čtyři kampaně situované mezi roky 1979 a 1987, jejichž průběh je předem dán.

Wargame: Red Dragon

Například ve scénáři Perla Orientu si zahrajete za Brity, kteří se snaží ubránit Hong Kong před expanzivní Čínou. Ve skutečnosti byla tato rozmíška urovnána diplomaticky, ale v Red Dragonu Železná lady Margaret Thatcherová přitvrdí a konflikt přeroste do horké fáze.

Filmečkový úvod líčící události, které vedly až ke střetu zbraní, vypadá slibně, ale bohužel se už v průběhu kampaně neopakuje a namísto sebe posílá nudná textová sdělení.

Výchozí situace kampaně je opravdu napínavá. Britové v oblasti disponují pouze středně silnou jednotkou a hrozí jim, že je Číňané převálcují. V hektickém tempu na místo postupně doráží podpora členů Commonwealthu, například z Kanady či Austrálie.

Wargame: Red Dragon

Wargame: Red Dragon

Na cestě je také britská flotila a očekávané setkání britské premiérky s čínským prezidentem. Hráčova šikovnost rozhodne, jaké karty bude Železná lady moci při jednání vyložit na stůl.

Tedy pomyslně: autoři totiž nevyužili slibného potenciálu, a tak jde jen o to Číňany zatlačit, zakopat se v Hong Kongu a kampaň ukončit smírem. Po velkolepém začátku je to bohužel zklamání.

Stejný jako předchůdci

Po herní stránce nejeví Red Dragon ambice odlišit se od předchůdců. Na strategické mapě rozdělené do provincií posouváme armádou, kdy jeden tah odpovídá jednomu dni. Jakmile dojde ke střetu s nepřítelem, přepíná se hra do bitvy v reálném čase s možností rozmístění jednotek a zabírání strategických bodů.

Nově lze výsledek bitvy nechat vyhodnotit také počítač, jenže v takovém případě už nebudete mít na práci vůbec nic. Vývojová či konstruktivní složka ve hře zcela chybí, což odpovídá jejímu realistickému zaměření: těžko během deseti dnů vybudujete třeba továrnu.

V průběhu bitev získáváte takzvané politické body, za které si můžete vyžádat nové bataliony jako v případě hongkongského tažení kanadské a australské jednotky. Naopak odpadají taktické schopnosti z AirLand Battle, které poskytovaly různé bojové bonusy.

Wargame: Red Dragon

Wargame: Red Dragon

Samotné bitvy nepřinášejí mnoho nového a neopravují ani staré známé chyby. Končí tak tehdy, kdy jedna strana dosáhne bodového cíle, a to i tehdy, probíhá-li zrovna masivní bitva.

Umělá inteligence nepřátelského vojska není špatná. Chytře operuje se svými jednotkami a využívá hráčových chyb. 

Problém je, že se nelze ubránit pocitu, že podvádí. Jinak, než tím, že vidí celou mapu, si nelze vysvětlit, že konsekventně útočí na nejslabší místa, kam objektivně neposlala průzkumníky. Stejně tak bez předchozího objevení dokáže zaútočit na maskované jednotky. Platí tak, že kampaně jsou oproti předchůdci historicky zajímavější, ale herně nepříliš atraktivní.

Opět tedy platí, že Wargame: Red Dragon vynikne především při hře více hráčů. Ale ani ta mnoha změn nedoznala a novinky mají spíše charakter přídavku než nové hry. Dočkáte se nových map a národů z jihovýchodní Asie, čerstvých jednotek a především jedné nové vojenské třídy.

Námořnictvo je středobodem hry, a kompletuje tak možnost bojovat na všech frontách. Těšit se můžete na skutečně velké množství lodí, od těch největších po nejmenší, jež se hodí jen do říčních toků.

Fotogalerie

Loďstvo zatím bohužel není dobře vyvážené a lze říct, že vítězí to, které má větší palebnou sílu, bez ohledu na různé nevýhody. Stejně tak je sovětské loďstvo podstatně silnější než to americké, což negativně zatěžuje on-line bitvy. Je to dáno nedostatečným otestováním námořních bitev, které by mělo být postupně odbouráváno aktualizacemi.

Přestože autoři na grafické stránce moc nezapracovali, hře to neubližuje, protože i dnes vypadá přinejmenším nadprůměrně. Potěší především mocný zoom, kdy si kameru z oblaků můžete přiblížit až na úroveň pěšáka.

Wargame: Red Dragon bohužel není vrcholem série jako spíše obrazem jejího dokodrcání k cíli. Není to vůbec špatná hra, naopak - přednosti předchůdců si uchovává a místy zdůrazňuje. Potěší také námořnictvo, byť zatím neodladěné. Přesto zejména z hlediska příběhové kampaně mohli autoři udělat mnohem více. Ale fanoušci série mají stejně jasno.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

85 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 74 čtenářů



Nejčtenější

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.