Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warhammer 40.000: Dawn of War - Soulstorm

  0:01aktualizováno  0:01
Dawn of War si za tři roky stihl vybudovat velice silnou hráčskou základnu, především v multiplayeru. Již třetí datadisk pak potěší všechny fandy.
80

Warhammer 40000: Dawn of War Soulstorm

Platforma: PC
Výrobce: Relic

  • další dvě zajímavé rasy
  • velmi dobře vyvážený multiplayer
  • herní systém je dynamický a zábavný
  • kampaň je repetitivní
  • místy pořádně těžké

Třetí datadisk k populární realtime strategii, který opět vykazuje velmi solidní kvalitu a má co nabídnout i po obsahové stránce. Pro fandy povinnost.

Herní karta
Soulstorm

Soulstorm

Soulstorm (PC)Když se nějaká hra dočká tří datadisků, musí to být pořádná pecka. Přitom to v roce 2004, kdy Warhammer 40.000: Dawn of War vyšel, čekal a předvídal málokdo. Jistě, jednalo se o strategický titul ze stáje zkušeného studia Relic Entertainment, jež mělo již tenkrát vysoký kredit díky sérii Homeworld a originálním Impossible Creatures. Ale přeci jenom, tak velký úspěch čekali jen ti největší optimisté. Warhammer je sice silnou licencí (spíše však na západě), na druhou stranu určitým způsobem odrazuje hráče, kteří se v ní nevyznají, a s jiným tématem by si takovou strategii rádi zahráli. Nakonec si ale užili i ti, protože Dawn of War v kampaních zvládl vyprávět slušně osamostatněný příběh (ačkoliv řadu odkazů a propojení pochopili skutečně jen fandové) a navíc přinesl tak vynikající multiplayer, jako již dlouho nikdo.

"Soulstorm především rozšiřuje naprostou jedinečnost komplexu titulů Dawn of War."

Řada hráčů hovořila o nejlepších síťových kláních od dob Starcraftu. Ukázalo se, že toto tvrzení nebylo vůbec daleko od pravdy a s přibývajícími datadisky (Dark Crusade, Winter Assault) se jen prohlubovalo. Někdo by mohl říct, že třetí datadisk Soulstorm už zavání nastavovanou kaší a autoři by měli přinést spíše regulérní pokračování, nejen tato recenze nicméně potvrdí, že má své opodstatnění.

INTRO VIDEO

Soulstorm (PC)Soulstorm především rozšiřuje naprostou jedinečnost komplexu titulů Dawn of War. Původní čtyři rasy byly v předchozích datadiscích rozšířeny o další tři, a aby toho nebylo málo, přináší novinka ještě dvě nové. To znamená, že dohromady už se na zdejších bojištích pohybuje celých devět frakcí. Jedná se o Orky, Imperiální gardu, Chaos Marines, Space Marines, Tau, Necros a Eldary. Soulstorm pak přináší takzvané Adepta Soronitas, což jsou řád fanatických sester a také temnou odnož Eldarů (Dark Eldars). Pokrytí nejdůležitějšími rasami světa Warhammeru 40k je tak téměř dokonalé, už chybí pouze Tyranidé. Uvidíme, zda se autoři pokusí projekt dotáhnout na maximum a přinesou ještě jeden datadisk. Dosavadní strategie by tomu napovídala.
 
Soulstorm (PC)Zajímavostí Soulstorm je skutečnost, že k jeho spuštění nepotřebujete ani původní hru ani předešlé datadisky, a přesto si zahrajete za všech devět ras, byť jen v omezené formě. Ta omezenost spočívá v tom, že libovolnou frakci z oné devítky můžete vytáhnout do singleplayerové globální kampaně (stejný režim jako v Dark Crusade), ovšem jakmile se pustíte do multiplayerových bitev, dostanete na výběr pouze ze dvou nových. Popravdě ale nevidíme důvod, proč by si někdo Soulstorm měl kupovat, aniž by si projel přinejmenším originál. Jednak je kampaň svou obtížností šita na míru opravdu zkušeným hráčům, jednak vyrukovat do multiplayerových bojů s jednou z dvou nových frakcí není příliš moudré, protože jsou to právě temní Eldaři a fanatické sestry, jež mají ze všech ras nejvíc nuancí a pro začátečníky nejsou zrovna nejpřístupnější, respektive není problém za ně hrát, ale bez využití jejich specialit nemáte proti zkušenějším protivníkům šanci.
 
Soulstorm (PC)Jak už bylo řečeno, kampaň je koncipována jako v datadisku Dark Crusade. To znamená, že si vyberete jednu z ras a po chvíli loadingu se objevíte na obrazovce s vyobrazeným glóbem jedné ze čtyř planet systému Kaurava, kde se Soulstorm odehrává. Planety jsou rozděleny do několika provincií, přičemž začínáte pouze s jedinou, a jak už v podobných titulech bývá zvykem, musíte ovládnout všechny. Tedy ne úplně všechny obyčejné provincie, ale především ty domovské – každá z ras má jednu. Jakmile dobudete domovský region frakce, ta ve hře okamžitě končí. Pochopitelně, že s dobyvatelskými choutkami se přesunete z pohledu na glóbus rovnou na klasické realtimové bojiště. Nejde přitom o přesnou analogii série Total War, kdy byste v provinciích pouze válčili a nestavěli.
Soulstorm se drží tradice klasických RTS, takže bez základny ani ránu. Zůstal zachován i základní princip Dawn of War. To znamená, že jednou z cest k vítězství je držení nadpolovičního počtu klíčových bodů na mapě (přináší vám i suroviny) po určitou dobu. Druhou možností je kompletní anihilace nepřítele. Platí, že boje o obyčejné provincie probíhají poněkud repetetivně a docela tu chybí nějaká příběhová linka či větší motivace (snad jen lepší předměty pro hrdiny). Přesto však jde o řemeslně dobře provedené strategičení. To bitvy o domovské provincie jsou jiné kafe a patří k naprostým vrcholům. Nutno také podotknout, že se při nich pořádně zapotíte.
 
Soulstorm (PC)Jistě jste zvědaví na charakteristiky dvojice nových ras. Osobně se mi obě zamlouvají a řadím je k nejzajímavějším vůbec. Temní Eldarové se odštěpili od svých praotců a stali se z nich brutální bytosti, které využívají duší padlých nepřátel k vlastnímu zesílení, a to skrze mocná kouzla. Právě jich je nutné hodně a vhodně využívat, protože řadové jednotky temných Eldarů patří spíše k těm slabším. Rovněž Adeptas Soloritas, fanatické sestry, nemají ke krutosti daleko, zaštiťují se ale vznešenými cíly. Chtějí z univerza vyhnat všechny kacíře, mutanty a vůbec nečisté bytosti. K tomu využívají svého „očistného ohně“ Soulstorm (PC)a není tedy divu, že jejich oblíbenou zbraní je plamenomet. Obě frakce mají zajímavé specialitky: temní Eldaři dokáží využít portálů k transportu jednotek do libovlných regionů a překvapovat zde své nepřátele. Naproti tomu uskupení Sester si dokáže obstarat základní budovy ještě před započetím samotné realtime hry, což z nich činí ideální frakci na rychlé „rushe“. K novinkám datadisku dále patří létající jednotky a nejrůznější medailové odměny v multiplayeru.
 
Jádro hry už je tři a půl roku staré, takže není divu, že grafika s aktuálními tituly nedrží krok. Jenže to vůbec nevadí. Stále vypadá relativně dobře, byť nesrší detaily – jednotky i prostředí jsou navrženy moc pěkně. Navíc se oproti původní hře nezvedly hardwarové nároky, což také potěší.Soulstorm (PC) Umělá inteligence je lehce rozporuplná – její komplexní taktika má slušnou úroveň a dokáže vás zatlačit do kouta, chování jednotlivých jednotek už je horší a často trpí určitými záseky.
 
S potěšením musíme kvitovat, že ani třetí datadisk k oblíbenému Dawn of War nezklamal a pro fanoušky hry je povinností, která jim dále rozšíří již tak hodně obsáhlé multiplayerové možnosti. Nováčci, jež zaujal popis Soulstormu, by si ale nejprve měli projet původní titul a pokud možno i předchozí datadisky. Ten třetí totiž počítá především s pokročilými. 


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

91 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 475 čtenářů



Nejčtenější

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Další z rubriky

Thimbleweed Park (PC)
RECENZE: Thimbleweed Park je jako stroj času, který vás přenese 25 let zpět

Autoři zodpovědní za ty největší adventurní klasiky od Lucas Arts dávají vzpomenout na doby dávno minulé.  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.