Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká středověká hra počítá s rozpočtem sto milionů, od hráčů žádá deset

aktualizováno 
Pražskému studiu Warhorse se nepodařilo získat vydavatelskou podporu a uzavřelo proto novou dohodu se soukromým investorem. Kapitál pro dosavadní vývoj projektu Kingdom Come: Deliverance poskytl český podnikatel Zdeněk Bakala s tím, že finančně navážou právě tradiční vydavatelství.

Prostředí ve hře Kingdom Come: Deliverance je modelované podle skutečné české krajiny.

Vývojářům se však vydavatelské domy o potenciálu středověké hry nepodařilo přesvědčit. Problém spočívá v ustálených představách o tom, jak by hra na hrdiny měla vypadat. Podle vydavatelů by taková hra měla zahrnovat draky, magii či být hraná on-line. A titul od Warhorse ani jednu z těchto podmínek nesplňuje.

Kingdom Come: Deliverance je totiž realistická hra na hrdiny, která zahrnuje pouze sólo hru a odehrává se ve středověku (více o hře). Vývojáři slibují otevřený svět a možnost trávit ve hře čas libovolným způsobem.

Hlavní příběhovou linii není podle nich vůbec třeba plnit a svět přitom nabízí dostatek možností, jak se zabavit. Popis hry tedy připomíná sérii Grand Theft Auto. Avšak ve středověkém prostředí.

Warhorse tak žádají o pomoc herní komunituProstřednictvím Kickstarteru chtějí vybrat 300 tisíc liber. Tedy zhruba 9,9 milionu korun. To je pochopitelně částka, jenž na vývoj hry ani zdaleka nestačí a sami vývojáři ji označují zhruba za desetinu potřebného rozpočtu. Dosavadní práce podle nich vyšly přibližně na 30 milionů korun.

Studio však uvádí, že uzavřelo dohodu s investorem, který tuto částku bude vnímat jako potvrzení zájmu o hru a zafinancuje i zbytek jejího vývoje. Bonusweb z dostupných informací předpokládá, že investorem má být opět Zdeněk Bakala. Vývojáře jsme proto ve středu oslovili s dotazem, na který nám zatím neodpověděli.

Fotogalerie

Autoři projekt oproti původním plánům rozdělí na tři části. Stávající kickstarterová kampaň se týká prvního dílu, který by měl vyjít koncem roku 2015 a nabídne zhruba třicet hodin herního času. Všechny tři části by pak měly zabrat přes sedmdesát hodin.

Pokud bude komunitní financování úspěšné, chtějí vývojáři zhruba za šest měsíců vydat ukázku hry. V té bude možné vyzkoušet hlavní herní mechanismy i prozkoumat jednu menší vesnici a její okolí. Plánovaná je podpora operačních systémů Windows, Mac Os X i Linux a po úspěšné dohodě s majiteli platforem vznikne i verze pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:


Témata: Zdeněk Bakala




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.