Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Warlords Battlecry II - co přináší nového?

  12:00
Když se řekne Warlords, většině hráčů se vybaví legendární série tahových strategií, která patří mezi perly svého žánru. Zhruba před dvěma lety vyšla volně navazující realtimovka Warlords Battlecry a nyní se chystá její druhé pokračování. Nám se podařilo exkluzivně získat preview verzi a díky tomu vám můžeme prozradit, co nového tato hra přinese.

Warlords Battlecry II

Pokud se alespoň trochu zajímáte o strategické hry, pak jistě znáte veleslavnou sérii Warlords, která patří mezi klenoty tahových fantasy strategií. Není tomu tak dávno, co se na pultech obchodů objevilo volné pokračování této série – hra Warlords Battlecry od australské společnosti SSG, vydaná pod záštitou SSI. Tato strategie se sice odehrávala ve stejném světě a převzala ze svých předchůdců poměrně hodně prvků (některé jednotky, kouzla a hlavně vývoj speciálních hrdinů), ale měla jednu zásadní odlišnost, která některé skalní fandy Warlordů pěkně nakrkla. Hra byla totiž převlečena do realtimového kabátu a stala se z ní další z nepřeberného množství fantasy RTS her. Díky jedinečné atmosféře, vysoké hratelnosti a dobře zvládnutým RPG prvkům se však jednalo o nadprůměrnou fantasy strategii. Firma SSG se rozhodla nenechat příznivce Warlordů v klidu spát a pustila se do tvorby druhého dílu. Do redakce se nám navíc dostala oficiální preview verze, do které jsem se okamžitě a ochotně pustil, takže se s vámi dnes mohu podělit o své dojmy z hraní.

V úvodním menu vás nepřekvapí nic nového – k dispozici je Tutorial, samostatné mise a kampaň. Ta je vyřešena jinak než v prvém díle a řekl bych, že lépe. Jde sice Warlords Battlecry II samozřejmě o to, abyste se svými voji dobyli celou říši Erathii, ale hra se neodehrává jako pevně daný sled scénářů. Svůj postup totiž můžete do značné míry ovlivňovat a kampaň je naprosto nelineární. Erathia je rozdělena na 67 provincií, které se od sebe mimo jiné liší výnosem, obyvateli a speciální výhodou, kterou po dobytí daného území získáte pro celý zbytek tažení. Mezi tyto speciální bonusy patří například zrychlené stavění budov, silnější brnění jezdců a podobně.

Před hraním samotným si musíte připravit svého hrdinu. S ním se pak budete prokousávat tažením či misemi, získávat magické artefakty a zkušenosti, které vedou ke zlepšení statistik a schopností. Již při volbě svého reka zjistíte, že vývoj hrdinů je o něco bohatší než v prvním díle. Na výběr je dvanáct ras (včetně nových démonů, temných trpaslíků a feyů), dvacet profesí, více jak stovka rozmanitých kouzel a zhruba stejný počet speciálních schopností a dovedností. Volbou svého hrdiny samozřejmě volíte i národ, za který budete ve hře hrát. Jednotlivé rasy se od sebe rapidně liší všemi důležitými strategickými atributy – každá strana má specifické budovy a jednotky. Různých vojáků a potvor je kolem 140 druhů, což je úctyhodné. Hra samotná probíhá podobně jako ostatní RTS, ale obsahuje i poměrně dost RPG prvků, o kterých se zmíním za chvilku. Těžiště hry spočívá ve stavbě budov, produkci jednotek, těžbě surovin v dolech a získávání nového území. Ani v pozdějších fázích se Warlords Battlecry II však (na rozdíl od většiny podobných strategií) hra nezvrhne v masové bitvy řadových jednotek, ale cesta k úspěchu vede spíše přes šikovné použití menšího počtu kvalitně vycvičených bijců, které vede charismatický hrdina. Piplání jednotek je o to důležitější, že hrdina si obvykle může vzít do další mise několik svých věrných a zkušenosti získané "obyčejnými" vojáky tak nepřijdou nazmar.

Hru Warlords Battlecry II by bylo asi nejsprávnější zařadit do škatulky RPS – Role Playing Strategy. Ve hře je totiž poměrně dost RPG prvků, z nichž asi nejokatější je vývoj hlavního hrdiny. Zkušenosti získané v bojích se klasicky zúročují v postupech na vyšší levely, což se promítá ve zlepšování atributů a získávání nových schopností, případně kouzel. Hlavní hrdina není výjimečný jen tímto vývojem (konec konců i obyčejné jednotky získávají zkušenosti a zlepšují se), ale také činnostmi, které může vykonávat. Je to nejen oblíbené konvertování nepřátelských budov a dolů pod svoji vlajku, ale také schopnost zvyšovat morálku jednotek v hrdinově okolí, vybírání truhel s magickými předměty či plnění questů. Chrámy, ve kterých bylo možno získat úkol a po jeho splnění příslušnou odměnu, se sice objevily již v tahových Warlordech, ale i tak vás leccos překvapí – například povedené hádanky, které vám připomenou spíše hraní starých dungeonů než realtimovou strategii.

Warlords Battlecry II

Styl grafického zpracování je sice na první pohled hodně podobný prvnímu dílu, ale engine je o dost kvalitnější. Hra je opět 2D, což je nejspíš dobře, a vytknout se jí dají jen některé statické objekty, které by si zasloužily rozhýbání (například nehybná vodní hladina). Zvuková stránka hry je výborná, jelikož Warlords Battlecry II obsahují nejen atmosférickou hudbu, ale i skvělé namluvení jednotek. Oproti minulému dílu se zlepšila umělá inteligence, potěší i přiložený editor map. Po technické stránce jako takové asi hře nebude příliš co vytknout. Přesto mi však trošku připadá, že se jedná o nastavovanou kaši. I když na druhou stranu je pravda, že i přes značnou podobnost s prvním dílem mne hraní preview verze dost bavilo. Hra si zachovala chytlavou fantasy atmosféru a vysokou hratelnost, což je konec konců to nejdůležitější. Warlords Battlecry II sice možná nepobral příliš originality, ale přesto bude titulem, který se na poli počítačových strategií rozhodně neztratí.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...