Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warlords: Battlecry II - znovu a lépe

  12:00aktualizováno  7. října 9:44
Není to tak dávno, co byla myšlenka systému RPS na herním poli naprostým nováčkem. Nyní je tento mix RPG a realtimové strategie uznávaným svébytným žánrem, který co chvíli zaznamená nový přírůstek. První díl hry Warlords: Battlecry byl jedním z důkazů, že RPS mají hráči co nabídnout. Co přinese díl druhý?

Warlords: Battlecry II Není pochyb o tom, že žánr RPS je čím dál tím populárnější a populárnější. Že vám tato zkratka nic neříká? Pak vězte, že se jedná o mix RPG a realtimové strategie, jenž je označován souhrnným názvem Role-Playing Strategy (odtud ona zkratka). Valnou většinou se jedná o hry z fantasy prostředí a nejinak tomu bylo u hry Warlords: Battlecry, kterou v červenci roku 2000 uvedly na trh společnosti SSG a SSI. Ačkoliv měla některá slabší místa, v podstatě se jednalo o propracovaný a velice hratelný titul, a tak se zhruba před rokem začalo pracovat na pokračování. I tentokrát probíhá vývoj ve studiích australské společnosti SSG, záštitu nad ním opět převzali pracovníci SSI (a její mateřská společnost Ubi Soft). K oficiálnímu oznámení však došlo až před několika málo dny, takže se podívejme, na co že to vlastně ve hře Warlords: Battlecry II narazíme.

Samozřejmě, že se můžeme těšit na mnohé změny - vylepšeným enginem počínaje a novými jednotkami konče. Takže co je zde nového z hlediska herního systému? Ten zůstal od dob prvního dílu v podstatě nezměněn, i když je tentokrát kladen o něco větší důraz na RPG prvky. Máte tedy svého hrdinu, který velí početným vojskům, shromažďuje mocné artefakty, sesílá kouzla atd. On i jeho podřízení postupem času získávají za vyhrané bitvy zkušenost, která má výrazný vliv na Warlords: Battlecry II jejich bojové a magické schopnosti. V zásadě se ale jedná o RTS, takže se můžete těšit na všechny prvky s tímto žánrem nerozlučně spojené - stavbu budov, trénování jednotek, těžbu surovin apod. To vše by mělo být oblečeno do zbrusu nového slušivého hábitu. Použitý grafický engine totiž nepodporuje jen množství vizuálních efektů, které můžete spatřit např. na těchto obrázcích, ale také třeba realistické stíny, šlépěje ve sněhu apod.

Co se novinek týče, zde nám tvůrci nabízejí tři nové bojující národy, čtyři nové hrdiny, čtyři nové specializace, dvacet kouzel atd. To znamená, že celkem budeme mít na výběr z dvanácti bojujících národů, dvanácti hrdinů, dvaceti možných specializací, více jak sta kouzel rozdělených do jedenácti sfér a přes sto speciálních schopností, které budou moci vaši hrdinové ovládat. Nová bude i koncepce singleplayerové kampaně, která by měla být dynamická a nelineární, výrazného vylepšení se prý dočká i AI protivníkova a vašich jednotek.

Zajímavě by měla být také řešena multiplayerová podpora. Kromě toho, že Ubi Soft by měl vést na svých stránkách online žebříčky, můžeme se těšit na jeden zásadní prvek. Stále totiž budete bojovat s jedním a tím samým hrdinou (budete-li chtít) - a to jak v singleplayerové kampani, tak v Warlords: Battlecry II multiplayeru či skirmishi. Získané zkušenosti se budou načítat bez ohledu na to, kde byly získány, čím dojde k poměrně slušnému sžití s vaší herní postavou, které je tolik typické pro klasické RPG tituly. Podobně tomu bylo i u předchozího titulu, tentokrát by to však prý mělo být dotaženo do dokonalosti. Inu, uvidíme :o).

Hra Warlords: Battlecry II se momentálě nachází ve fázi beta a finální verze by měla být vydána na jaře 2002. Původně se sice plánovalo vydání ještě před letošními Vánoci, ale práce se (ostatně jako obvykle :o)) poněkud protáhly. Přesto bychom se měli před svátky klidu a míru dočkat alespoň malého dárečku - hratelné demoverze. Snad se to vývojářům podaří stihnout, protože Warlords: Battlecry II zatím vypadají jako velice slibný projekt.

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.