Warlords: Battlecry II - znovu a lépe

  • 10
Není to tak dávno, co byla myšlenka systému RPS na herním poli naprostým nováčkem. Nyní je tento mix RPG a realtimové strategie uznávaným svébytným žánrem, který co chvíli zaznamená nový přírůstek. První díl hry Warlords: Battlecry byl jedním z důkazů, že RPS mají hráči co nabídnout. Co přinese díl druhý?

Warlords: Battlecry II Není pochyb o tom, že žánr RPS je čím dál tím populárnější a populárnější. Že vám tato zkratka nic neříká? Pak vězte, že se jedná o mix RPG a realtimové strategie, jenž je označován souhrnným názvem Role-Playing Strategy (odtud ona zkratka). Valnou většinou se jedná o hry z fantasy prostředí a nejinak tomu bylo u hry Warlords: Battlecry, kterou v červenci roku 2000 uvedly na trh společnosti SSG a SSI. Ačkoliv měla některá slabší místa, v podstatě se jednalo o propracovaný a velice hratelný titul, a tak se zhruba před rokem začalo pracovat na pokračování. I tentokrát probíhá vývoj ve studiích australské společnosti SSG, záštitu nad ním opět převzali pracovníci SSI (a její mateřská společnost Ubi Soft). K oficiálnímu oznámení však došlo až před několika málo dny, takže se podívejme, na co že to vlastně ve hře Warlords: Battlecry II narazíme.

Samozřejmě, že se můžeme těšit na mnohé změny - vylepšeným enginem počínaje a novými jednotkami konče. Takže co je zde nového z hlediska herního systému? Ten zůstal od dob prvního dílu v podstatě nezměněn, i když je tentokrát kladen o něco větší důraz na RPG prvky. Máte tedy svého hrdinu, který velí početným vojskům, shromažďuje mocné artefakty, sesílá kouzla atd. On i jeho podřízení postupem času získávají za vyhrané bitvy zkušenost, která má výrazný vliv na Warlords: Battlecry II jejich bojové a magické schopnosti. V zásadě se ale jedná o RTS, takže se můžete těšit na všechny prvky s tímto žánrem nerozlučně spojené - stavbu budov, trénování jednotek, těžbu surovin apod. To vše by mělo být oblečeno do zbrusu nového slušivého hábitu. Použitý grafický engine totiž nepodporuje jen množství vizuálních efektů, které můžete spatřit např. na těchto obrázcích, ale také třeba realistické stíny, šlépěje ve sněhu apod.

Co se novinek týče, zde nám tvůrci nabízejí tři nové bojující národy, čtyři nové hrdiny, čtyři nové specializace, dvacet kouzel atd. To znamená, že celkem budeme mít na výběr z dvanácti bojujících národů, dvanácti hrdinů, dvaceti možných specializací, více jak sta kouzel rozdělených do jedenácti sfér a přes sto speciálních schopností, které budou moci vaši hrdinové ovládat. Nová bude i koncepce singleplayerové kampaně, která by měla být dynamická a nelineární, výrazného vylepšení se prý dočká i AI protivníkova a vašich jednotek.

Zajímavě by měla být také řešena multiplayerová podpora. Kromě toho, že Ubi Soft by měl vést na svých stránkách online žebříčky, můžeme se těšit na jeden zásadní prvek. Stále totiž budete bojovat s jedním a tím samým hrdinou (budete-li chtít) - a to jak v singleplayerové kampani, tak v Warlords: Battlecry II multiplayeru či skirmishi. Získané zkušenosti se budou načítat bez ohledu na to, kde byly získány, čím dojde k poměrně slušnému sžití s vaší herní postavou, které je tolik typické pro klasické RPG tituly. Podobně tomu bylo i u předchozího titulu, tentokrát by to však prý mělo být dotaženo do dokonalosti. Inu, uvidíme :o).

Hra Warlords: Battlecry II se momentálě nachází ve fázi beta a finální verze by měla být vydána na jaře 2002. Původně se sice plánovalo vydání ještě před letošními Vánoci, ale práce se (ostatně jako obvykle :o)) poněkud protáhly. Přesto bychom se měli před svátky klidu a míru dočkat alespoň malého dárečku - hratelné demoverze. Snad se to vývojářům podaří stihnout, protože Warlords: Battlecry II zatím vypadají jako velice slibný projekt.