Warlords Battlecry III - první dojmy

  • 14
Dnes se podíváme na zajímavou realtime strategii s výraznými RPG prvky, jež volně navazuje na legendíární sérii Warlords a v mnohém připomíná populární Warcraft. Má ale třetí díl ještě co nabídnout?

Warlords Battlecry III
Výrobce: Infinite Interactive
Vydavatel: Enlight Software
Datum vydání: květen 2004
homepage
Warlords Battlecry 3 Sérii tahových strategií Warlords zná snad každý zkušebně starší hráč, jelikož s ní svého času jistě prožil nejednu bezesnou noc. Koncept této především na počátku devadesátých let populární hry okopíroval i jeden z největších bestsellerů současnosti, Heroes of Might and Magic. Ta válečným lordům v jednu chvíli sebrala vítr z plachet a jejich série začala postupně upadat, aby se zdánlivě zvedla s příchodem čtvrtého dílu. Ten ovšem velká očekávání nenaplnil a přestože přinesl velmi slušnou hratelnost na dlouhé týdny, konkurence je nabízela též, navíc s mnohem vábnější grafikou, takže se comeback příliš nezdařil. Společnost Infinite má ale v rukávu ještě jedno eso, jímž je realtimová odnož populárních Warlords – Battlecry, která je úspěšná především komerčně, což dokladuje v nejbližší době vycházející třetí díl, ale má co nabídnout i po herní stránce, jež by se s přivřenýma očima dala přirovnat ke skvělému Warcraftu a nějakou tu nostalgickou slzu by měli, díky styčným znakům, uronit i příznivci původních Warlords. Jak už jsme řekli, Battlecry chystá třetí díl a my se můžeme podívat na jeho část v hratelném demu, z něhož vám nabízíme dojmy. Perimeter

Warlords Battlecry 3 by se měli v mnohém lišit od svých předchůdců, a to i přesto, že to na první pohled není vůbec patrné. Hra nabude výrazně na obsahu, a to především díky pěti neokoukaným rasám, jež celkový počet zvyšují na úchvatných šestnáct. Jistěže nemůžeme říci něco ve smyslu jejich skvělé rozdílnosti, ale i tak najdeme dostatek odlišných bodů, aby toto grandiózní rozdělení mělo smysl. Můžeme se těšit i na nové druhy kouzel a další školy magie, prostě zlepšení ve všech směrech. Příběh nás zavádí do bájné Etherie, konkrétně do jejího zcela neznámého kontinentu, který hráči ještě neměli možnost prozkoumat a vše jede hned od začátku pěkně z kopce. Na legendárních ostrovech, jež před nevítanými návštěvníky hlídají elfové, bují obrovská bouře, která po bližším prozkoumání nejeví známky přírodního charakteru. Aha, tudíž máme co do činění s dalším proradným zloduchem a jeho rozezleným davem pohůnků. Na cestu se tak musí vydat hrdina jedině vašeho formátu, aby zvěrstvům učinil přítrž a do Etherie vrátil opět starý dobrý řád.Warlords Battlecry 3

Battlecry je především realtime strategie, přesto však obsahuje velké množství RPG prvků, s nimiž se jen těžko nějaká jiná RTS může srovnávat. Hned na počátku nejste požádáni o nic jiného než jednoduché vytvoření vašeho virtuálního já, s nímž se vrhnete do dlouhého víru bitev. Pro úplné nováčky je připravena volba předdefinovaného hrdiny, ale každý správný hráč si vytvoří charakter dle vlastního gusta. Ovšem tím to zdaleka nekončí, statečný rek se totiž stane vaším věrným průvodcem celým příběhem a je možné ho importovat i do skirmishových map, což je možnost dosud nevídaná. V průběhu hry získává hrdina obligátně zkušenosti, jež se časem nakumulují a vy se dostanete do menu na RTS poměrně bohatých charakteristik, kde obezřetně rozdělíte bodíky. Tedy vlastně jediný bod, alespoň v demu autoři totiž příliš rozdavační nebyli. Skvělé ale je, že se každá volba projeví přímo ve hře a těžko si můžete dovolit se na levelování vykašlat, zkušenosti budou v pokročilejších misích zcela jistě potřeba. Nejen proto se vyplatíPerimeter prošmejdit všechny kouty map, protože menší skupinky nepřátel jsou přímo ideální pro zisk zkušeností. Druhým důvodem jsou po úrovních náhodně rozmístěné předměty jako lepší zbraně nebo magická výstroj. Hrdina totiž disponuje inventářem, kam si může ukládat nalezenou výbavu, lektvary a vůbec všechno, co se mu připlete pod nohy. Musíme říci, že bonusové předměty patří časem k tomu nejlákavějšímu ve hře, jelikož s nimi autoři mají velké plány, můžeme na jejich oblast čekat zvýšený důraz. Každého jistě také napadne, že mají hlavní postavy nezanedbatelné vůdcovské schopnosti, jichž se vyplatí využívat.

Hra nepřináší jen strategický, role-playing, ale také i globální mod, jehož základem je mapa zpočátku nepříliš dostupného kontinentu Etherie. Na ní máte vždy vyznačené cesty, kterými je možné se vydat. Dalo by se to vzdáleně přirovnat k Risku, ovšem zde je celá tato varianta zjednodušena pro základní potřeby hry, přesto její implementování hraní rozhodně zpříjemní, a to především díky Warlords Battlecry 3 nelineárnímu postupu, který je jejím prostřednictvím do jisté míry možný. Už v několika prvních úkolech v demu narazíme na rozdvojení cesty do dvou zcela odlišných směrů a dá se předpokládat, že toto tříštění bude ještě pokračovat. Některým úkolům se tak můžete zcela vyhnout a vydat se třeba prostředím, jež naturelu vašeho hrdiny a taktiky vyhovuje více. Na mapě Etherie si nemůžeme vybrat postup zcela libovolně, ale v zásadě si budeme vybírat z nabízených ohnisek, k nimž si to pak automaticky pošineme přednastavenou cestou. Ta ovšem může, a vězte, že bude, skýtat nepříjemná nebezpečenství. V případě, že na ně narazíte, přepne se hra do klasické strategie vy se s protivníky budete muset vypořádat ručně. Doufejme, že v plné verzi nebudou tato zpočátku příjemná zpestření, ale časem spíše zdlouhavé potyčky, přítomny na každém rohu. Když konečně dorazíte na kýžené místo, postupuje se prakticky stejně, avšak ještě předtím si budete moci vybrat jednu z možností, jež zásadní místa nabízejí. Podíváte se tak do hospody nebo loděnice, tedy pokud si to u místních zasloužíte. Perimeter

Před samotnou akcí je třeba si nejdříve vybrat schopné parťáky a bojovníky, jichž je slibováno pořádné množství a již v tomto směru netradičně obsáhlé demo ukázalo, že to tvůrci myslí vážně. Dostanete určitý počet volných míst, která dle svého uvážení budete proměňovat v určité typy vojáků. Ti nejslabší zaberou jen jeden flek, ovšem silnější si jich vyberou klidně až osm. Je tak zcela na vás, jakou zvolíte taktiku a zda se vrhnete do boje s hordou zemědělců nebo se tamtéž poženete s třemi namakanými chasníky. Ideálním samozřejmě bude kompromis a každá z jednotek se hodí na něco jiného, čímž pádem je dobré vsadit i na jejich variabilitu. Samotné souboje s nepřáteli nepředstavují nic zázračného, jde víceméně o koncept absolutní rubačky, do níž jde po jejím spuštění jen těžko zasahovat, ale to je u realtime strategií známá věc. Jestli můžu usuzovat z dema, vypadá to na potyčky na bojovníky bohatých armád, i když by to z výše zmíněného nemuselo vyplývat. I v bojích hrají prim hrdinové a vedle značně vylepšených bojových Warlords Battlecry 3 vlastností mají tito pardálové i možnost vykouzlit si nějakou tu pomoc, ať už obranného nebo naopak útočného charakteru. Plánují se i speciální schopnosti, což zní minimálně slibně. Za zmínku stojí také skutečnost, že i řadové jednotky sbírají v omezené míře zkušenosti, i když jejich další vývoj není možno nějak zvlášť ovlivnit, ale to je pochopitelné. Zmiňme se krátce o stavbě základny, jelikož ani té se nevyhneme, a v plné verzi bude hrát zhruba stejnou roli jako RPG šmejdění. Základem je konvertování surovinových dolů hrdinou, ostatek je veskrze shodný s jinými strategiemi, naštěstí však nejde o nic zdlouhavého a je evidentní, že zábava je tu na prvním místě.

Grafické zpracování staví na čistě 2D technologii, jež je dnes již mnohými zatracována, ovšem jak i Battlecry ukazují, pořád má co nabídnout, především pak nenahraditelnou přehlednost, i když ta je díky možná až moc přílišné barevnosti hry trochu utlumena. Abych pravdu řekl, už jsem viděl mnohem lépe udělané 2D, u této hry se totiž jen stěží budete rozplývat nad detailností jednotek a jejich pečlivě prokreslenými pohyby. I prostředí by místy potřebovalo získat tu správnou jiskru a hlavně by se mu hodila větší obsahovost, protože občas působí prázdně. Perimeter Přes to všechno má fantasy svět Etheria jakési nepopsatelné kouzlo a na výše zmíněné nedostatky stejně časem zapomenete, a to i díky špičkové hudbě. Ta se opravdu povedla a směle ji řadím k tomu nejlepšímu v žánru. Válečné motivy se střídají s tklivými ambientními melodiemi, prostě idylka. Ani na zvuky si nemůžeme vůbec stěžovat a pobaví i klasické průpovídky bojovníků.

Warlords Battlecry 3 tak vůbec nevypadá špatně. Jde o příjemně a nenuceně hratelnou RTS s výraznými prvky RPG, které zážitek ještě umocní. Sice nemůžeme prohlásit, že si ozkoušíme nějaké revoluční prvky, to opravdu ne, přesto má tato hra své nepopiratelné přednosti, jež jasným poměrem přebíjí zápory, a to je důležité. Samozřejmě bude záležet na tom, s čím přijdou tvůrci v plné verzi, ale pokud udrží dynamickou a odsýpající zábavu, máme se na co těšit.


Index očekávání: 7/10