Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatelství se zpovídalo za skrytou propagaci hry, platilo youtuberům

  15:04aktualizováno  15:04
U propagace Middle-earth: Shadow of Mordor nebylo na první pohled zřejmé, že jde o reklamu. Populární youtubeři přitom o titulu vytvářeli videa na zakázku vydavatele Warner Bros. Zmínku o reklamě však zpravidla bylo možné objevit jen v popisku, na který řada lidí neklikla.

Občas hra ukáže i úchvatná panorámata. | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Případ proto loni neušel pozornosti americké organizace Federal Trade Comission, která hájí zájmy spotřebitelů. A o necelý rok později došlo k završení případu, na základě kterého se vydavatelství Warner Bros. zavázalo postupovat odlišně.

Youtubeři za vytvoření videi získali tisíce dolarů a propagace na titul nesměla vrhat negativní stín. Většina z nich přitom ve videu nezmiňuje, že vzniklo na zakázku a minimálně v jednom případě chybí i poznámka v popisku.

Warner Bros proto od youtuberů přiznání spolupráce bude muset vyžadovat i zpětně. Platí to však také pro veškerý další obsah, který pro libovolné produkty od Warner Bros. teprve vznikne.

Middle-earth: Shadow of Mordor
Middle-earth: Shadow of Mordor
Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Vydavatelství navíc není jediným subjektem, který za podobné praktiky čelí obviněním. V minulosti se organizace Federal Trade Comission zabývala také kanálem Machinima, který pomáhal zajišťovat tichou propagaci konzole Xbox One.

Pozornost organizace by nově mohli přilákat také youtubeři ProSyndicate a Tmartn, kteří vlastní hazardní web CSGO Lotto. Na tom lze soutěžit o obsah do hry Counter-Strike: Global Offensive a oba youtubeři zveřejnili falešná videa, na kterých díky webu získají vzácné vzhledy zbraní.

Autor:


Témata: Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Další z rubriky

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Castlevana
Stylový trailer k seriálu podle Castlevanie vypadá skvěle

Chystaný seriál na motivy upírské ságy Castlevania vychází již 7. července. Podívejte se na první zveřejněný trailer.  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.